„Pati idėja tikrai labai gera, pastebime, kad atsiranda suvokimas, jog elektromobiliai bus ateitis mūsų keliuose, kuriai ruošiamasi jau dabar“, – teigė „Transmitto“ įmonės, prekiaujančios „Tazzari“ elektromobiliais, komercijos direktorius Ignas Subačius.
Nuo kitų metų bus priimtos KET pataisos, nurodančios, kad specialiai pažymėtomis viešajam transportui skirtomis juostomis galės naudotis ir elektromobiliai. Ekologiškoms transporto priemonėms taip pat bus suteiktos piniginės lengvatos stovėjimui.
Vairuotojų susidomėjimas elektromobiliais didėja, tačiau labai mažais žingsniais. Šiuo metu iš 10 Lietuvoje esančių elektromobilių 9 priklauso įmonėms.
Užsienio valstybių praktika rodo, kad žmonių susidomėjimas elektra varomais automobiliais ženkliai padidėja sukūrus pinigines lengvatas jiems įsigyti. Pavyzdžiui, Estijoje gali būti kompensuojama apie trečdalis viso elektromobilio įsigijimo kainos, tad 100 tūkst. Lt kainavęs modelis kainuotų vos 67 tūkst.
Pigiausias elektromobilis Lietuvoje, „Tazzari Zero“, kainuoja nuo 87 tūkst. Lt, o paprasčiausios komplektacijos „Mitsubishi i-MiEV“ pirkėjo kišenę paplonintų 130 tūkst. Lietuvos naujų automobilių pirkėjai dar nėra dideli ekologiškų idėjų fanai, o elektromobilio pirkimas ir eksploatavimas finansiškai atsipirktų per daugiau nei 200 tūkst. km. Dauguma automobilių rinkos ekspertų pripažįsta, kad be piniginių subsidijų elektromobiliams Lietuvoje paplisti neįmanoma.
Hibridų savininkai nepatenkinti
„Nelabai suprantu, kodėl liko nuskriausti hibridinių automobilių vairuotojai. Jei daromos išlygos elektra varomiems automobiliams, kodėl nėra jokių nuolaidų hibridinių automobilių savininkams?“ – teigė jau šešerus metus vien hibridines transporto priemones vairuojantis Eimantas Vasiliauskas.
Anot jo, hibridai transporto spūstyse dirba vien elektra ir neteršia gamtos, priešingai nei įprastais degalais varomi automobiliai.
Kita vertus, palyginus vidutines automobilių gamintojų deklaruojamas degalų sąnaudas, sprendimas neteikti jokių nuolaidų hibridams atrodo logiškas. Pavyzdžiui, hibridinis „Toyota Auris“ vidutiniškai vartoja 3,8 l degalų šimtui kilometrų, tuo tarpu to paties gamintojo mažesnio modelio „Yaris“ apetitas siekia 3,9 l dyzelino 100-ui km (informacija iš Autoplius.lt Naujų automobilių katalogo). Suteikus nuolaidas 1400 Lietuvoje registruotų hibridų, nepasitenkinimą turbūt pradėtų reikšti ir mažų ekonomiškų automobilių savininkai, kurių yra keliomis dešimtimis daugiau.