Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 06 13

Elektromobilis „Nissan Leaf“ – pardavimo pradžios Lietuvoje finišo tiesiojoje

Nedaug laiko liko iki Lietuvoje bus pradėtas pardavinėti „Nissan Leaf“ – vienas populiariausių elektra varomų automobilių pasaulyje. Šiuo metu šalyje galima įsigyti du elektromobilius – „Mitsubishi i-MiEV“ ir „Tazzari Zero“.
GAZAS.LT ekonomiško vairavimo testas
GAZAS.LT ekonomiško vairavimo testas / Mindaugo Plukio/„Nissan“ nuotr.

Kaip pasakojo „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys, gamintojo atstovai iš Indijos atliko paskutinius Lietuvos infrastruktūros įvertinimus ir jau šių metų pabaigoje arba 2014-ųjų pavasarį „Nissan“ kainoraščiuose turėtų atsirasti ir „Leaf“ pavadinimas.

Tiksli jo kaina dar nėra žinoma ir įvairiose užsienio valstybėse ji svyruoja priklausomai nuo šalies suteikiamų lengvatų. Lietuvoje kainos lengvatų elektromobiliams nėra numatyta, tačiau tokia transporto priemone galima važiuoti autobusams skirtomis eismo juostomis.

Lietuvoje parduodami kiti du elektromobiliai kainuoja maždaug dvigubai daugiau nei tokios pačios klasės benzinu varomas automobilis. „Tazzari Zero“ kaina prasideda nuo 87 tūkst. Lt, o už „Mitsubishi i-MiEV“ tektų pakloti 130 tūkst. Lt.

Vilniuje šiuo metu yra dvi elektromobilių įkrovimo stotelės – „Fakto“ autocentro kieme ir prie Energetikos muziejaus. Dar kelios paprastos rozetės yra išvestos į stovėjimo aikšteles prie prekybos centro „Ozas“, Susisiekimo ministerijos ir keliose kitose vietose.

„Nissan“ elektromobiliai yra pardavinėjami daugumoje Europos valstybių, tarp jų ir Latvijoje ir Estijoje. Pastaroji – viena pirmųjų visame pasaulyje pagal elektromobilių skaičių tūkstančiui gyventojų, ten populiariausi – „Mitsubishi i-MiEV“. Šioje šalyje vyriausybė yra suteikusi vienas didžiausių nuolaidų elektromobiliams visame pasaulyje – gyventojui kompensuojama beveik pusė elektra varomo automobilio kainos.

Geriausias pavyzdys – Norvegija

„Norvegijoje „Leaf“ yra pigesnis už „Volkswagen Golf“, – sako M.Plukys. Nors pradinė jų kaina, neskaičiuojant mokesčių, skiriasi kone dvigubai, elektromobilių savininkai Norvegijoje atleidžiami nuo daugybės papildomų mokėjimų (pvz. automobilio mokesčio). Tad „Leaf“ Norvegijoje kainuoja nuo 100 tūkst. Lt, o „Golf“ kaina prasideda ties 106 tūkst. Lt.

Nenuostabu, kad šioje šalyje „Nissan Leaf“ pardavimų lentelėje rikiuojasi penktoje vietoje, o prieš kurį laiką žengė ir antroje.

Norvegija, pasak „Nissan“ atstovo, gali būti elektromobilių infrastruktūros pavyzdys kitoms valstybėms: čia daug įkrovimo stotelių, nuolaidų (važiavimas autobusų juostomis, nemokamas ar pigesnis stovėjimas centrinėse miestų gatvėse). Skiriasi ir žmonių požiūris – „Leaf“ eksploatuojančios norvegų šeimos paprastai turi ir kitą automobilį, tinkamą važinėti didesnius atstumus.

Tik miestui

Tai ar galima su „Leaf“ nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą? M.Plukys atsakė klausimu į klausimą: „O ar važiuotumėt tą atstumą benzininiu automobiliu, jei žinotumėt, kad Palangoje nėra benzino kolonėlės?“

Anot jo, „Leaf“ yra miestui skirtas automobilis. Gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas pilnai įkrauta baterija – 199 km, tad kelionėms užmiesčiu toks atstumas yra gerokai per mažas. Ypač turint galvoje, kad baterijų įkrovimas laidu iš paprastos elektros rozetės užtruktų 10-12 valandų.

Šiuo metu vienintelis realus variantas šeimai – turėti du automobilius. Vieną – pigiai važiuojantį ir miestui skirtą elektromobilį, kitą – ilgesnėms kelionėms skirtą ir turintį vidaus degimo variklį. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų