Europos Parlamento nariai palankiai žiūri į ilgalaikę viziją, nustatytą „Baltojoje knygoje“ dėl ES transporto politikos nuo dabar iki 2050 m. Tačiau pabrėžiama, kad reikia nedaryti klaidų, kurios buvo ankstesnėse „Baltosiose knygose“.
Būtina nustatyti aiškius tikslus ir terminus, siekiant užtikrinti, kad valstybių narių pažanga yra nuolat kontroliuojama, naudojant tinkamas priemones.
Tikslai iki 2020 m.:
- sumažinti mirčių ir sunkių sužalojimų skaičių 50 proc.;
- sumažinti kelių transporto CO2 emisiją 20 proc.;
- sumažinti vandens transporto CO2 emisiją 30 proc.;
- sumažinti oro transporto CO2 emisiją 30 proc.;
- sumažinti geležinkelių transporto energijos suvartojimą ir triukšmo lygį 20 proc.;
- 40 % padidinti saugių aikštelių skaičių Europinio tinkle keliuose (TEN-T);
- 20 proc. padidinti multimodalinius pervežimus vidaus vandenyse ir geležinkeliuose.
Be to, siekiama 20 proc. sumažinti (lyginant su 1990 m.) šiltnamio efektą sukeliančių transporto išmetamų dujų emisiją.
Teršėjas moka
Parlamentas ragina Europos Komisiją pateikti pasiūlymus iki 2014 m. ir užtikrinti, kad dėl taršos, triukšmo ir grūsčių susidarančios sąnaudos būtų visiškai įtrauktos į vartotojo mokamus mokesčius. Siekiama, kad gautos pajamos būtų naudojamos infrastruktūrai gerinti.
Ilgesni ir sunkesni vilkikai, naudojantys modulinę sistemą, turėtų važinėti tik tais keliais, kuriuos šalys narės pripažįsta kaip turinčius pakankamai gerą infrastruktūrą ir kuriuose šios transporto priemonės galėtų saugiau judėti, nekeldamos pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Antradienį vykusiame balsavime rezoliuciją palaikė 35 komiteto nariai, penki buvo prieš. Plenarinis balsavimas vyks Strasbūre, kitos sesijos metu.