Daugelį mūsų intriguoja nauji, galingi automobiliai – kartais domimės ir kaip jie gaminami bei konstruojami. Tačiau pasenę, nevertingi ar sugedę automobiliai nekelia rūpesčio beveik niekam, kol jie yra kažkur išvežami, parduodami ar kitaip pradanginami iš mūsų horizonto. Tačiau susirūpinti turėtumėme – per praeitus metus vien Šiaurės Amerikoje buvo parduota daugiau nei 12 milijonų automobilių, kurie anksčiau ar vėliau nebus tinkami naudojimui ir ieškos sau namų sąvartynuose arba... perdirbėjų rankose?
„Ford“ iš senų padangų gamina variklio tarpines
Atrinkę perpardavimui tinkamas dalis, transporto perdirbėjai likusias detales išardo, sulaužo ir išrūšiuoja į skirtingas medžiagas. Apie 70 proc. šiuolaikinio automobilio sudaro plienas ir ketus. Šiuo metu daugiau nei 40 proc. viso pagaminamo plieno pagaminama iš perdirbto. Daug mažesnę dalį sudaro lengvi metalai, tokie kaip aliuminis, varis, cinkas ir magnis. Tačiau jie taip pat vertingi, nes pvz. yra daug pigiau perdirbti aliuminį, nei kasti geležies rūdą iri išgauti naują. Be to, perdirbimas nekenkia gamtai ir sunaudoja daug mažiau elektros išteklių.
Iš automobilių laužo išrenkamos ir gumos, kurios gali būti pakartotinai panaudojamos įvairiems tikslams. Pavyzdžiui, „Ford“ gamina variklio tarpines iš smulkintų padangų. Kitos medžiagos, tokios kaip klijai, derva, putos nėra paprastai perdirbami, bet gali pasitarnauti kaip kuro šaltinis perdirbimo įrenginiams.