2012 10 06

Ličio jonų baterijos gali būti gaminamos naudojant sūrų vandenį

Automobilių pramonė žengia dideliais žingsniai elektrifikacijos link. Šiuo metu populiariausi ir geriausi yra ličio jonų akumuliatoriai, tačiau jų gamyba brangi. Bet, atrastas būdas, kaip kainą sumažinti.
„Nissan Leaf“ ir „Mitsubishi i-MiEV“
„Nissan Leaf“ ir „Mitsubishi i-MiEV“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Paprastai ličio jonų baterijoms reikalingos medžiagos yra kasamos iš rūdos. Tai brangiai kainuoja, taip pat leidžia labiau manipuliuoti kaina medžiagą išgaunančioms įmonėms. Tačiau viskas netrukus gali pasikeisti, nes ruošiamasi statyti gamyklą, kuri ličio jonų akumuliatoriams reikalingas medžiagas išgaus iš vandens. Tai turėtų ženkliai atpiginti akumuliatorių kainas, nes žaliavos pilnas vandenynas, o reikalingos medžiagos išgaunamos garinant sūrų vandenį.

Skaičiuojama, kad per artimiausius aštuonerius metus, ličio jonų akumuliatorių paklausa išaugs dvigubai. Tuo tarpu per pastaruosius 18 mėnesių, ličio kaina pakilo net 35 procentais. Tačiau ateityje viskas turėtų pasikeisti, nes žadama, kad dabar per metus išgaunamas 8000 tonų kiekis iki 2025-ųjų gali padidėti aštuonis kartus. Taip pat prognozuojama, kad jau 2020-aisiais per metus bus pagaminama ir parduodama 3,9 mln. hibridų, 1,4 mln. „plug-in“ hibridų ir 2,8 mln. vien tik elektra varomų automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų