Apžvelgsime visų didžiųjų vilkikų gamintojų dalį siūlomų produktų, kurie jau rieda Europos keliais. Tiesa, reikia paminėti, kad šiame sąraše nerasime „Scania“ kūrinių, nes šis vilkikų gamintojas, kol kas dar nepateikė rinkai savo hibridinio vilkiko.
DAF LF
Šiame hibride įmontuotas „Paccar“ 4.5 l FR variklis, turintis 160 arklio jėgų, kurį valdo šešių pavarų „Autoshift“ greičių dėžė. Stabdymo metu išsiskirianti elektros energija kaupiama baterijose. Jei lygintume, su šio hibrido bandomuoju pirmtaku, jame atnaujintas dizainas, patobulinta transmisija, patikslinta įpurškimo sistema.
„Mercedes-Benz“
Pasaulinės premjeros metu „Axor Bluetec“ hibridas įrodė savo taupymo potencialą, naudodamas hibridinę pavarą tolimosiose distancijose. Jis yra varomas 326 arklio jėgų, 7.2 l šešių cilindrų dyzeliniu varikliu, maksimalus sukimo momentas 1300 Nm.
Elektrinis variklis turi 44 kW (59 AG), o sukimo momentas – 420 Nm. „Mercedes-Benz“ inžinieriai teigia, kad „Axor“ hibridas, priklausomai nuo maršruto ir važiavimo stiliaus, suvartoja nuo 4 % iki 10 % mažiau degalų nei įprastiniai „Axor“.
Kitas „Daimler“ koncerno hibridas yra „Econic BLUETEC Hybrid“. Jame yra 286 arklio jėgos, 6,4 l, šešių cilindrų dyzelinis variklis sujungtas su tokiu pačiu elektros varikliu, kaip ir modelyje „Axor“.
Šie varikliai gali būti varomi ir dujomis, o tai, gamintojų skaičiavimais, gali sutaupyti iki 60 proc. kuro kainos. Tiesa, jie sveria 500 kg daugiau už analogiškus vilkikus, varomus tik dyzelinu.
MAN TGL
Šis 12 t vilkikas turi keturių cilindrų dyzelinį variklį, išvystantį 220 arklio jėgų. Elektrinio variklio galia 60 kW (80 AG). Elektros variklis kaupia energiją, išgaunamą stabdymo metu.
MAN inžinieriai suskaičiavo, kad jų kūrinys sutaupo iki 15 proc. kuro ir sugebėjo pasiekti, kad toks vilkikas svertų tik 100 kg daugiau už standartinį dyzelinį variantą.
„Renault“
„Hybrys“ varomi 320 arklio jėgų DXi 7 „Euro 5“ standartą atitinkančiu varikliu. Taip pat yra elektrinis variklis ir „Optidriver+“ pavarų dėže. Elektros variklis veikia, kai transporto priemonė važiuoja iki 20 km/h. greičiu.
„Renault“ taip pat siūlo „Maxity“ elektrinį sunkvežimį. Šis sunkvežimis varomas tik elektros varikliu ir akumuliatoriuose kaupiama elektra, gali išvystyti 80 km/h. greitį ir nutolti iki 60 km nuo krovimo aikštelės.
„Iveco Eurocargo CNG“
„Eurocargo SNG“ su kroviniu sveria nuo 11 t iki 16 t. Dujų bakai yra padaryti iš 5 balionų ir priklausomai nuo pakabos tipo gali būti 220 l arba 272 l. Papildomai galima užsisakyti 30 l baką.
„Volvo FE“
„Volvo“ atstovai teigia, kad jis sukurtas siekiant užtikrinti nuo 15 iki 20 proc. geresnius kuro ir CO2 rodiklius. Taip pat skandinavams buvo svarbu, kad vilkikas gyvenamose teritorijose važinėtų kuo tyliau, tai yra naudotų elektrinę pavarą.
Šiukšliavežio modelyje šiukšlių presas veikia naudodamas papildomą bateriją. Šio proceso metu galima sumažinti kuro sąnaudas ir CO2 emisiją iki 30 proc. Vilkike įdiegta sistema, leidžianti stebėti vilkiką lyg iš paukščio skrydžio. Tai labai padeda mažo manevringumo teritorijose. Jei pasitvirtins, kad sistema yra sėkminga, „Volvo“ planuoja pasiūlyti ją visose savo transporto priemonėse.
Išvados
Alternatyviu kuru varomos priemonės jau nieko nestebina. Ir nors kol kas vilkikų gamintojai negali pasiūlyti rinkai visaverčio vilkiko, varomo vien alternatyviais degalais, tačiau niekas neabejoja, kad tyrimams skirtos lėšos nenueis veltui ir laikui bėgant toks produktas rinkoje atsiras.
Nesikeis tik vienas dalykas – gamintojai ir toliau turės tenkinti vilkikų parko savininkų poreikius. O šie pastaruoju metu yra aiškūs: taupumas ir ekologiškumas.