Ne pirmą kartą matome panašios komponuotės projektų automobilių parodose. Pirmieji, rodos, pradėjo „Mercedes-Benz“ dar 90-aisiais pristatę automobilį, kuriame telpa du keleiviai įsitaisę vienas už kito. Tačiau šis, kaip ir dauguma po jo sekusių niekada nebuvo pagamintas. Rodos, gamintojai bijo rizikuoti pasiūlydami radikaliai kitokius sprendimus.
„Renault“ tai padarė pirmieji. „Twizy“ – dvivietis elektrinis miesto automobilis. Be durų (na, bent jau be durų stiklų), be variklio priekyje ir be bagažinės gale. Nuo kada prancūzai pasidarė tokie drąsūs?
Būkite tikri, jei išdrįsite ir jūs – įsigiję „Twizy“ neturėtumėte to gailėtis. Šis automobilis – viskas ko jums gali prireikti didmiestyje. Bent jau Pietų Europoje, kur žiemos trumpos ir neteks prie -30 laipsnių stumtis per pusnis.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Renault Twizy“ – naujo segmento pradininkas |
Jis turi trūkumų žvelgiant pro tradicinio automobilizmo prizmė. Tačiau prisikasus iki pačių pirminių poreikių – judėti nebrangiai, greitai, saugiai – „Twizy“ receptas yra labai logiškas. Juk ne veltui ties labai panašiais projektais dirba ir „Volkswagen“, ir PSA koncernas. Net kažkada greičiausio automobilio pasaulyje „McLaren F1“ kūrėjas šiuo metu pluša prie T.25 projekto. Jis neišprotėjo, jis mato ateitį, kurioje tokie automobiliai parsiduos kaip bilietai į Europos krepšinio čempionatą.
Pagalvokite, keliese paprastai keliaujate automobiliu? Kiek kilometrų nuvažiuojate? 90 proc. iš jų mieste? Taigi, kodėl nepasinaudojus pasiūlymu įsigyti nebrangų, patikimą ir ypač ekonomišką elektromobilį?
Paprastai po straipsniai apie tokius automobilius pasipila komentarai, pagal kuriuos susidarome nuomone, kad mūsų skaitytojai važinėja tik greitkeliu Vilnius – Klaipėda. Tokiu atveju, neišmeskite savo turimo vienatūrio ar universalo, palikite jį tolimoms kelionėms. „Twizy“ grožis atsiskleidžia, kai jis tarnauja kaip antras šeimos automobilis. Tiksliau jis kaip pirmas, o universalas kaip antras.
Turėkite galvoje, kad gamintojas šį automobilį kūrė galvodamas apie miesto gyventoją, kuris tolimoms kelionėms turi kitų alternatyvų (nesvarbu ar tai kitas automobilis, ar visuomeninis transportas, o gal net „car sharing“ programa).
Taigi, grįžkime prie paties automobilio. Jis bus gaminamas kelių modifikacijų, su skirtingais varikliais ir kitais elementais. Tarkime pats pigiausias „Twizy 45“ kai kuriose Europos šalyse bus traktuojamas kaip lengvas motoroleris ir kainuos 25 tūkst. lt. Jam net vairuotojo pažymėjimo nereikės.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Renault Twizy“ – naujo segmento pradininkas |
Tuo tarpu brangesnės, galingesnės „Twizy“ versijos turės ir dureles, daugiau komforto įrangos. Ir, kas svarbiausia, galingesnį variklį. Nesijausite juo transporto spūsties priežastimi. Taip pat turės ir stiklus, bet jie jūsų nuo lietaus neapsaugos mat dengs apatinę durų dalį.
Pats pigiausias „Twizy 45“ su 5 AG varikliu kainuos 25 tūkst. lt. „Net“ 17 AG „Urban“ arba „Technic“ modeliai atitinkamai 27 tūkst. ir 30 tūkst. Tai nėra mažai, ypač turint galvoje, kad kiekvieną mėnesį už baterijos nuomą teks atseikėti dar 180 lt. Visų jų gamyba prasidės šių, ne 2050-ųjų pabaigoje.
Pabaigai, keli argumentai „už“. Visų pirma šis automobilis yra pirmasis bandymas. Ne visad pirmieji bandymai būna nusisekę ir vykę, tačiau kažkas juk pagamino pirmą automobilį, tada pirmą priekiniais ratais varomą automobilį, tada pirmą hečbeką ir t.t. Ir tik šių rizikingų bandymų dėka šiandien mes turime „Volkswagen Golf GTI“. Kas žino, gal po 20 metų prisiminsime „Twizy“ pradėta patį populiariausią segmentą pasaulyje.