Per dvejus metus nuo pasirodymo pradžios į pasaulio kelius jau išriedėjo daugiau nei 50 000 į aplinką nė gramo teršalų neišskiriančių „Nissan LEAF" automobilių. Dabar prasideda naujas šio modelio istorijos etapas.
Iš pirmo žvilgsnio naujasis „LEAF" gali pasirodyti labai panašus į pirmąjį Europos metų automobilio titulą iškovojusį elektromobilį, tačiau pažvelgus giliau matyti daug reikšmingų patobulinimų.
Iki šiol šis perkamiausias pasaulyje vien elektra varomas automobilis buvo gaminamas tik Japonijoje. Tačiau gamybą rengiamasi pradėti ir Europoje bei Šiaurės Amerikoje. Todėl šiame daug apdovanojimų pelniusiame automobilyje buvo įdiegta per 100 pakeitimų.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Iš naujų sprendimų minėtinas ilgesnis važiavimo atstumas, daugiau perdirbamų komponentų, erdvesnis salonas, geresnės įkrovimo galimybės, daugiau įrangos ir platesnė pasiūla – dabar galima rinktis iš trijų versijų.
Subtilūs automobilio priekinės dalies dizaino pakeitimai padidino ir taip įspūdingą aerodinaminį efektyvumą.
Daugelis naujų sprendimų įdiegta atsižvelgiant į novatoriškųjų „LEAF" automobilių savininkų atsiliepimus. „LEAF" vairuotojai, aktyviausiai iš visų automobilių savininkų grupių reikšdamiesi keliuose interneto forumuose, tapo entuziastingais mobilumo be taršos ir paties automobilio propaguotojais. „LEAF" vairuotojų poreikių tenkinimo koeficientas siekia 93 proc., tad šiuo požiūriu jis pranoksta visus kitus „Nissan" modelius.
Internetiniuose forumuose diskutuojama įvairiais „LEAF" eksploatavimo klausimais. Čia savininkai taip pat pateikia kitiems vairuotojams naudingų patarimų, pasiūlo įvairių patobulinimų, kurie gali būti atlikti šiame moderniame automobilyje.
Sekdama savininkų atsiliepimus ir nuomones bei reguliariai organizuodama jiems skirtus renginius tokiai informacijai kaupti, „Nissan" pasinaudojo daugeliu pateiktų pasiūlymų ir juos pritaikė naujame „LEAF" modelyje.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
„Nissan" pasitelkė ne tik savininkų išsakytas mintis, bet ir unikalios telematinės „Carwings" sistemos surinktus duomenis.
Ši efektyvi įranga leidžia vairuotojams kontroliuoti klimato kontrolės prietaisus ir krovimo procesą nuotoliniu būdu, bei registruoja informaciją apie krovimą, naudojimo režimus ir nuvažiuotą atstumą. „LEAF" automobiliais jau prekiaujama daugiau nei dvejus metus, todėl „Nissan" inžinieriai galėjo pasinaudoti kai kuriais šios sistemos duomenimis, kad galėtų optimaliai pritaikyti automobilį, atsižvelgdami į dabartinių vairuotojų poreikius.
Pakeitimai atlikti įvairiose srityse, pradedant nuo naujo galios agregato bloko, dėl kurio automobilis tapo daug praktiškesnis, ir baigiant paprastomis modifikacijomis, tokiomis kaip papildomai įrengta LED apžiūros lemputė krovimo angoje, kad būtų lengviau įkrauti akumuliatorių naktį.
„LEAF" savininkai yra aistringi savo automobilių gerbėjai. Jų komentarai ir patirtis tikrai turėjo įtakos atliekant daugelį pakeitimų naujajame „LEAF" modelyje", – pasakojo „Nissan Europe" prekybos ir rinkodaros skyriaus vyriausiasis viceprezidentas Paulas Willcox'as.
Nuo to laiko, kai „LEAF" elektromobilis pirmąkart pasirodė Europos keliuose, pastebimai pasikeitė ir kiti su jo eksploatavimu susiję aspektai: vien per paskutiniuosius metus gerokai išsiplėtė įkrovimo stotelių infrastruktūra ir ženkliai padaugėjo „Nissan" atstovybių parduodančių šiuos automobilius ir teikiančių jų techninės priežiūros paslaugas.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Pavyzdžiui, tuo metu, kai vyko 2012 m. Ženevos automobilių paroda, visoje Europoje veikė 150 „Nissan LEAF" prekybos atstovybių ir 195 greitojo įkrovimo stotelės, galinčios įkrauti akumuliatorių iki 80 proc. per mažiau nei pusvalandį. Šiandien, praėjus tik 12 mėnesių, jau veikia 1400 prekybos atstovybių ir daugiau nei 600 greitojo įkrovimo stotelių. Standartinių viešųjų kroviklių skaičius padidėjo nuo 12 000 iki daugiau nei 20 000.
Prie sparčios greitojo įkrovimo stotelių plėtros iš dalies prisidėjo „Nissan", parūpinusi dalį įrangos vietos valdžios institucijoms, kad būtų greičiau tiesiamos greitojo įkrovimo „magistralės" tarp Europos miestų.
„Nissan“ pradėjo siūlyti 100 tūkst. km garantiją akumuliatoriams
Šiai dienai „Nissan" jau įrengė 200 greitojo įkrovimo stotelių prekybos atstovybių teritorijose ir strategiškai patogiose vietose. Per ateinančius 12 mėnesių ji planuoja patrigubinti šį skaičių.
Pasirūpinta ir klientų gerove – akumuliatoriams taikoma nauja bendroji garantija. Šia garantija galima pasinaudoti esant medžiagų defektams bei darbo brokui, o jos galiojimo terminas – 5 metai arba iki nuvažiuojant 100 000 km. Be to, į garantiją įtrauktas punktas „Techninė būklė", apimantis laipsniškai atsirandančius akumuliatoriaus talpos nuostolius.
Ilgainiui ličio jonų akumuliatorių talpa šiek tiek sumažėja. Tai natūralus procesas. Tačiau jei akumuliatoriaus eksploatavimo laikas sutrumpėja greičiau nei numatyta per šios garantijos galiojimo laikotarpį, jis bus pataisytas arba pakeistas.
Viena reikšminga permaina, susijusi su 2013 m. laidos „Nissan LEAF" modeliu, yra ta, kad jis bus gaminamas trijuose skirtinguose regionuose: Šiaurės Amerikoje, Europoje ir Japonijoje.
Netrukus prasidės „LEAF" gamyba Europoje – jis bus gaminamas toje pačioje linijoje, kaip ir „Qashqai", „Note" bei „Juke" modeliai, vienoje produktyviausių Europos automobilių gamyklų, kuri įsikūrusi Sanderlande, Jungtinėje Karalystėje. Greta pastatytoje naujoje gamykloje jau gaminami pažangūs ličio jonų akumuliatoriai.
„Sutelkdami „Nissan LEAF" automobilių ir jiems skirtų akumuliatorių gamybą Europoje, mes pabrėžiame, jog tikime ne tik tuo, kad Sanderlando gamykla yra pajėgi gaminti techniškai pažangiausią mūsų automobilį, bet ir tuo, kad elektromobiliai gali būti rimta alternatyva įprastiems automobiliams", – teigė Willcox'as.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
„Per dvejus prekybos metus pasaulinės sėkmės sulaukęs „Nissan LEAF" parodė, kad elektromobiliai yra perspektyvi ir kasdieniam naudojimui tinkanti transporto priemonė."
„Išplėtus Europos miestus jungiantį greitojo įkrovimo stotelių tinklą, taip pat pailginus akumuliatoriaus veikimo laiką bei patobulinus „LEAF" transmisiją, tradicinis rūpestį keliantis važiavimo atstumo klausimas, kurį kaip argumentą atsisakyti elektra varomų transporto priemonių pateikia kai kurie skeptikai, netrukus neteks pagrindo", – pridūrė jis.
Važiuojant „LEAF" automobiliu, į aplinką nepatenka nė gramo anglies dvideginio. Šiame elektromobilyje nėra išmetamojo vamzdžio, tad jis visai neišskiria azoto oksidų ir kietųjų dalelių. Visos šios medžiagos yra žalingos sveikatai. Daugelis valstybių deda daug pastangų, kad būtų sumažintas jų kiekis ir išvengta ES numatytų sankcijų.
Naujasis „LEAF", kuris Europos rinkoje pasirodys šių metų viduryje, yra svarbus „Nissan" pasiekimas stiprinant savo, kaip pasaulinės lyderės, pozicijas mobilumo be taršos kūrimo srityje. Netrukus prie šio elektromobilio prisijungs naujas vien elektra varomas, apdovanojimą pelniusio „NV200", modelis „e-NV200" (bus siūlomos lengvojo komercinio furgono ir septynviečio combi versijos). Taip pat kuriamas specialus elektra varomas taksi „e-NV200" pagrindu. „Infiniti" elektromobilio pasirodymo laukiama 2015 m.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Techniniai pakeitimai
- Naujas visiškai integruotas galios agregatas
- Europos keliams pritaikyta važiuoklė, lemianti malonesnį riedėjimą ir geresnį valdymą
- Didesnis įveikiamas atstumas
- Greitesnis įkrovimas
- Patobulintos technologijos ir daugiau važiavimo režimų
Išorė
- Atnaujintos radiatoriaus grotelės, pagerinančios pasipriešinimo koeficientą
- Naujo dizaino ratlankiai
- Platesnė spalvų gama
Vidus
- Naujos sėdynės, užtikrinančios geresnę atramą
- Nauji biologinės kilmės tekstiliniai sėdynių apmušalai
- Dabar siūloma ir odinė sėdynių apdaila
- Talpesnis bagažo skyrius
- Daugiau įrangos, įskaitant aplinkinio vaizdo sistemą
- Trys komplektacijos lygiai
Iš pirmo žvilgsnio naujasis „LEAF" atrodo mažai kuo pasikeitęs, lyginant su daug apdovanojimų pelniusiu pirmtaku. Tačiau pakeitimų spektras ir turinys rodo, jog iš tiesų tai naujas automobilis.
Šis elektromobilis yra komfortiškesnis ir erdvesnis už ankstesnįjį modelį, ir jį smagiau vairuoti. Įkrautas naujasis „LEAF" gali nuvažiuoti toliau nei jo pirmtakas. Be to, priklausomai nuo rinkos, jį galima dukart greičiau įkrauti
„Visapusiški šio novatoriško automobilio patobulinimai dar labiau išryškino jo unikalų charakterį. Tai netikėtas, dailus, prieinamas ir pažangus automobilis", – teigė Paul'as Willcox'as.
Šie pakeitimai drauge pabrėžia ir sustiprina naujovėmis pagrįstą bei jausmus žadinančią patirtį, kurią perteikia pirmasis modelis.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Didžiausias techninis pakeitimas, lemiantis įkvepiančią vairavimo patirtį, yra naujas integruotas galios agregatas, pirmąkart sujungiantis kroviklio bloką, inverterį ir elektrinį variklį.
Į vieną visumą sujungto naujojo galios agregato pagrindas ir šį kartą yra greitai reaguojantis 80 kW AC elektrinis variklis, kuriam energiją tiekia 48 modulių „Nissan" ličio jonų akumuliatorius, montuojamas automobilio dugne, siekiant užtikrinti žemesnį svorio centrą ir optimalų valdymą.
Perkėlus „LEAF" kroviklį iš galinės dalies ir sumontavus po variklio gaubtu, bagažo skyriaus talpa padidėjo 40 litrų. Tai prilygsta į lėktuvo saloną leidžiamo įsinešti standartinio rankinio bagažo lagamino dydžiui. Dabar bagažinės tūris siekia net 370 litrų.
Daug svarbiau yra tai, kad išėmus kroviklį iš už galinių sėdynių „LEAF" tapo daug praktiškesnis. Nulenkus sėdynes neliko kliūties skiriančios bagažo skyrių nuo salono. Naujos formos sėdynių dėka, gale sėdinčių keleivių kojoms atsrirado dar daugiau vietos.
Šildymo ir vėsinimo sistemos patobulinimai sukoncentruoti į naują šilumos siurblį, kuris montuojamas vietoj ankstesniojo keramikinio šildytuvo. Šis sprendimas ženkliai sumažina elektros energijos sąnaudas ir užtikrina didesnį įveikiamą atstumą. Tai ypač svarbu tuose regionuose, kur vairuotojai yra labai priklausomi nuo šildymo ir vėsinimo sistemų.
Atnaujinto „LEAF" įveikiamą atstumą pavyko padidinti ir pakeitus vienintelį automobilio išorės dizaino elementą: subtiliai patobulintos priekinės radiatoriaus grotelės padėjo sumažinti ir taip įspūdingą pasipriešinimo koeficientą nuo 0,29 iki 0,28.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Pagal naujas Europos transporto priemonių degalų suvartojimo normas (NEDC) patvirtintas naujojo „LEAF" įveikiamas atstumas siekia 199 km (ankstesniojo modelio buvo 175 km).
Naująjį „LEAF" daug smagiau vairuoti. Tai lemia patobulinta važiuoklė, vairas ir stabdžiai, sukonstruoti „Nissan Technical Centre Europe" (NTCE).
Siekiant sumažinti automobilio svyravimą ir užtikrinti didesnį manevringumą bei dinamiškumą, iš esmės atnaujinti amortizatoriai. Šie pakeitimai nė kiek nepaveikė važiavimo komforto. Siekiant, kad vairavimo jausmas labiau atitiktų europiečių skonį, atitinkamai patobulinta vairo sistema. Pagerintos ir stabdžių savybės, idant būtų užtikrintas efektyvesnis laipsniškas stabdymas ir didesnis regeneruojamos energijos kiekis.
Baterijų įkrovimo laikas sutrumpėjo dvigubai: nuo 8 iki 4 valandų
Patobulintas ir „ECO" važiavimo režimas. Naujas transmisijos „B" nustatymas padidina regeneracinio stabdymo jėgą mažinant greitį, o atskiras „ECO" mygtukas ant vairo leidžia pailgti važiavimo atstumą pakeičiant droselinės sklendės padėtį, kad būtų slopinamas spartus greitėjimas. Kitaip nei pirmajame „LEAF" modelyje, šios sistemos gali būti valdomos atskirai viena nuo kitos.
Kiti svarbūs „LEAF" elektrinio galios agregato patobulinimai sietini su mažesne vidine trintimi ir daug efektyvesniu akumuliatoriumi bei energijos valdymo sistema.
Automobilis tapo praktiškesnis dėl perpus trumpesnio įprasto įkrovimo laiko (jis sutrumpėjo nuo 8 iki 4 valandų). Naujas integruotas 6,6 kW kroviklis leis naudoti 32 amperų srovę tam pritaikytose rinkose (standartinio buitinio elektros lizdo srovė yra 10 amperų stiprumo).
Kaip daug prieinamesnis variantas nei greitojo įkrovimo stotelės, kai kuriose valstybėse montuojamos viešojo įkrovimo stotelės, kurios pajėgios tiekti 32 amperų srovę. Pritaikius 6,6 kW kroviklį, vairuotojai galės reikšmingai papildyti akumuliatoriaus atsargas trumpų sustojimų metu.
Iš techninių naujovių minėtina naujoji „Bose®" garso sistema, specialiai sukurta „LEAF" modeliui.
Energiją taupanti „Bose" garso sistema užtikrina galingą aukštos kokybės garsą. Tačiau ji yra daug kompaktiškesnė nei panašios aukštos klasės garso sistemos ir suvartoja perpus mažiau elektros energijos.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Naujajame „LEAF" taip pat montuojama atnaujinta plataus atgarsio susilaukusi „Carwings" navigacijos sistema. Ši naujoviška sistema leidžia vairuotojui valdyti ir nuotoliniu būdu kontroliuoti įvairias automobilio funkcijas nuotoliniu būdu per kompiuterį arba išmaniuoju telefonu. Tai unikali „LEAF" įranga.
Atnaujinta „Carwings" versija turi naujų funkcijų, įskaitant patobulintas nuotoliniu būdu valdomas šildymo ir oro kondicionavimo funkcijas, geresnę išmaniojo telefono prijungimo įrangą, patobulintą balso atpažinimo funkciją, informacijos apie ekonomišką maršrutą ir artimiausias įkrovimo stoteles funkciją.
Naujoji sistema į vieną visumą sujungia ne tik didelį spalvotą jutiklinį ekraną, palydovinės navigacijos įrangą ir „Bluetooth" sąsają mobiliajam telefonui bei muzikos grotuvui prijungti, bet ir „Google Send-To-Car" technologiją, kuri leidžia vairuotojui suplanuoti kelionę nešiojamuoju ar planšetiniu kompiuteriu namuose ar biure ir nusiųsti instrukcijas į automobilio sistemą.
Sistema siūlo ir daugiau pažangių funkcijų, įskaitant prieigą prie lankytinų vietų paieškos per „Google", taip pat leidžia sužinoti naujausias oro prognozes arba informaciją apie lėktuvų skrydžius.
Navigacijos sistema dabar turi ir išvažiavimo iš greitkelio vaizdo funkciją su kelio juostų nuorodomis, kad vairuotojas galėtų lengviau orientuotis išvažiuodamas iš magistralinių kelių. Taip pat minėtina nustatytų greičio apribojimų pranešimo funkcija ir vairuotojo nustatyto greičio įspėjimas, kai automobiliui viršijus taikomus greičio apribojimus sistema apie tai praneša garso ir vaizdo signalais.
Dar viena naujajame „LEAF" aptinkama techninė naujovė – novatoriška „Nissan" aplinkinio vaizdo sistema. Ši sistema pasižymi tuo, kad turi daug kamerų, kurios fiksuoja sferinį vaizdą aplink automobilį 360º kampu ir pateikia jį centriniame ekrane. Tai padeda vairuotojui lengviau pastatyti automobilį ar manevruoti sudėtingomis sąlygomis.
Svarbios salono permainos sukoncentruotos į sėdynes. Naujos konstrukcijos priekinės sėdynės ne tik užtikrina geresnę atramą, bet ir turi aukščio reguliavimo funkciją. Be to, pritaikyti nauji biologinės kilmės tekstiliniai apmušalai.
Pirmojo modelio medžiagos gamyboje buvo panaudota 39 proc. perdirbtų plastikinių butelių, o naujojo „LEAF" biologinės kilmės medžiaga yra išgauta vien iš cukranendrių. Tai dar labiau pabrėžia ekologišką „LEAF" prigimtį. Dabar siūloma ir odinė danga bei tamsesnė ir praktiškesnė vidaus apdaila.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
Dar vienas „Nissan" atliktas patobulinimas, palengvinsiantis kasdienį gyvenimą, yra įkrovimo anga priekinėje automobilio dalyje. Įrengus naują LED apšvietimo lemputę, vairuotojams jau nebebus toks svarbus gatvės apšvietimas prijungiant automobilį prie elektros tinklo naktį.
Atnaujinta įkrovimo anga yra funkcionalesnė ir labiau apsaugota. Be to, jos atlaisvinimo mechanizmas dabar turi elektrinį jungiklį. Pritaikius įkrovimo kabelio elektromechaninį užrakto mechanizmą, kabelio nereikia fiksuoti prie automobilio papildomais užraktais.
Kitas patobulintas sprendimas – naujas „i-Key", kuris kontroliuoja ir įkrovimo angos dangtelį bei kabelio užraktą.
Šie reikšmingi atnaujinimai įdiegti kartu išplečiant modelių asortimentą: „LEAF" modeliui pritaikyti gerai žinomi trys „Nissan" apdailos lygiai – „Visia", „Acenta" ir „Tekna", taip suteikiant šio elektromobilio išvaizdai daugiau spalvų. „Visia" modelis yra pigiausia bazinė versija. „Tekna" (gausiausios komplektacijos) modeliuose komplektuojama daugiau įrangos nei pirmajame „LEAF".
Į naują asortimentą įtraukta daugiau stiliaus, dizaino ir apdailos įrangos variantų. Pavyzdžiui, „Visia" modeliai komplektuojami su 16 colių plieniniais ratlankiais ir gaubtais, juodais durų veidrodėlių gaubtais ir halogeniniais priekiniais žibintais. „Acenta" modeliams siūlomi 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, zomšinė sėdynių apdaila, kėbulo spalvos durų veidrodėlių gaubtai ir galiniai tamsinti stiklai.
„Nissan“ nuotr./Atnaujintas „Nissan Leaf“ |
„Tekna" versija išsiskiria odinėmis sėdynėmis, kurios, 17 colių lengvojo lydinio ratlankiais, LED priekiniais žibintais, „Bose" garso ir aplinkinio vaizdo sistemomis. Visoms versijoms siūloma nauja septynių skirtingų spalvų gama.
Vienintelis dalykas, kuris nepasikeitė, lyginant naująjį „LEAF" su jo pirmtaku, yra standartinės saugos įrangos gausa. Naujajame „LEAF" kaip standartinė įranga montuojamos priekinės, šoninės bei užuolaidinės oro saugos pagalvės, taip pat ABS ir EBD sistemos su pagalbine stabdymo sistema bei elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESP).
„Pasirodęs „Nissan LEAF" žengė į nežinomybę. Po dviejų metų jis įrodė, jog yra perspektyvus pasaulio transporto ir aplinkosaugos problemų sprendimas. Naujasis „LEAF" pasirengęs skleisti savo idėją dar plačiau", – kalbėjo Willcox‘as.