„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2012 05 09

„Eko žygis“: svarbus kiekvienas degalų lašas

Įveikti 1244 „Eko žygio“ kilometrus pasiryžau norėdamas išmokti taupyti. Ne pinigus, o kiekvieną dovanotų degalų lašą.
GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“
GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“ / Algimanto Brazaičio nuotr.
Temos: 1 Žygis

Kasmet rengiamo „Eko žygio“ esmė – įveikti užduotą atstumą, sunaudojant kuo mažiau degalų. Nuklydus nuo maršruto prarasto laiko bauda perskaičiuojama papildomais mililitrais degalų. Žygio dalyviai visą maršrutą privalo įveikti pagal žygio bibliją – kelio knygą. Joje – metrų tikslumu numatyti visi posūkiai, miestų pavadinimai ir t.t.

„Hyundai“ automobiliais prekiaujančio „Fakto Autocentro“ vadovo įkalbėtas prie starto linijos stojau įsitaisęs visiškai naujame „Hyundai i30“ automobilyje. Po variklio dangčiu „gyvena“ vos 200 km prasukęs 1,6 litro darbinio tūrio turbodyzelinis variklis. Gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos įspūdingos – vos 3,7 litro dyzelino mišriu režimu. Turėkite kantrybės šį straipsnį perskaityti iki galo ir sužinosite, kiek šis skaičius yra realus.

Paskui vilkiką – taupiau

Startavome Vilniuje. Pradžiai – 60 km nuobodžiausio Lietuvos kelio, magistralės Vilnius–Kaunas. Ties Žiežmariais pasukę Alytaus kryptimi nustebome – kelio kokybės dešimtbalėje skalėje vertinti net nemandagu. Dvejetas. Duobė ant duobės.

Algimanto Brazaičio nuotr./Kelio knyga - „Eko žygio“ biblija
Algimanto Brazaičio nuotr./Kelio knyga - „Eko žygio“ biblija

Pirmuosius kelis šimtus kilometrų įveikiame vidutiniu 85 km/val. greičiu, važiuojame kiek įmanoma taupydami degalus. Nors automobilyje yra pastovaus greičio palaikymo sistema, ja pasitikėti neverta. Greitį diktuodamas pats išnaudojau kiekvieną nuokalnę – leisdamasis žemyn greitį kiek didinau, o kildamas į kalniuką akceleratorių kiek atleidau.

  • „Autopiloto“ žala. Pirmas patarimas keliautojams, norintiems sutaupyti vieną kitą litrą degalų. Nepasikliaukite „autopilotu“, išnaudokite savo dešinę koją ir pasinaudokite inercija. Ši tiesa patvirtinta daugeliu testų – greičio palaikymo sistema leidžia pailsinti koją, tačiau degalų taip nesutaupysite.

Kelio knygoje nurodytas vidutinis šio ruožo greitis – 74 km/val. Su šturmanu pasitarę pridėjome dešimtį – negali žinoti, kokie kelio remontai ar kokios miestų spūstys pasitiks Lenkijoje. „Hyundai“ borto kompiuteris rodo 3,8 l/100 km.

Pirmas didesnis Lenkijos miestas mūsų maršrute – Augustavas – pasitiko raudonais šviesoforo signalais. Kelio knyga mus veda pačiu miesto centru, o tikrasis, greitasis kelias mums uždraustas. Kiekviena minutė lūkuriuojant žalio šviesoforo signalo – didelis laiko nuostolis. Automobilio kompiuterio skaičiavimais, mūsų vidutinis greitis nuo maždaug 80 km/val. vos per pusvalandį krenta iki 65 km/val. Mes jau atsiliekame nuo grafiko.

Lyg to būtų negana, pasiklydome. Varžybų organizatorių neapdairiai palikta klaida kelio knygoje (taip jau pasitaiko) mums kainuoja gal dešimtį minučių. Suradę teisingą kelią ir paskaičiavę savo tempą, suprantame, kad vėluojame beveik valandą. Važiuoti liko dar du šimtus kilometrų, o laiko – vos pusantros valandos.

Algimanto Brazaičio nuotr./GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“
Algimanto Brazaičio nuotr./GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“

Gana visų ekonomiškumų – teko spausti ir važiuoti bent jau tiek, kiek leidžia kelių eismo taisyklės. Atvykus į pirmojo ruožo finišą mūsų vidutinės degalų sąnaudos pakilo iki nelabai džiuginančių 4,4 l/100 km.

Mūsų žygio pirmosios dienos antrą ir trečią etapus pavyko įveikti sklandžiai. Nekartojome klaidos ir nuo pirmųjų kilometrų važiavome eismo diktuojamu tempu. Jau link 1000 km „darbo valandų“ artėjantis variklis, rodos, taip pat atsigavo. Degalų sąnaudų skaičiuoklė paskutiniais kilometrais parodė tai, ką norėjome išvysti, – 3,6 l/100 km.

Antrosios dienos ruožai mūsų taip nestebino, todėl atsidavėme teoriniams skaičiavimams. Kiek degalų galima sutaupyti važiuojant ne 100, o 90 km/val. greičiu? Atsakymas – daug. Pirmu atveju judėjome vienodu tempu su vilkikais ir neteko spaudinėti greičio pedalo lenkimų metu. Tačiau vos valandai padidinę greitį iki šimto ir aplenkę dešimtis vilkikų supratome – degalų sąnaudos didėja smarkiai.

  • Skubėkite saikingai. Skubėti reikia protingai. Nespauskite greičio pedalo daugiau nei reikia. Išmynus jį „iki dugno“ padidinsite degalų sąnaudas kur kas daugiau negu padidės jūsų greitis. Jauskite, kiek degalų automobilio variklis pajėgus paversti didesniu važiavimo greičiu.

Rezultatas – neblogas

Pasiekus kelionės finišą Vilniuje, mūsų „Hyundai“ degalų bakas „prarijo“ 52 litrus degalų. Pridėkime dar litrą kitą baudos ir mūsų rezultatas – vidutinės 4,1 litrų degalų sąnaudos. Tai mums lėmė šeštąją vietą. Bet atotrūkis nuo nugalėtojų velniškai mažas. Nugalėjęs ekipažas „Volkswagen Golf TDI“ vidutiniškai naudojo 3,9 litrus. Peršasi tokia šios kelionės išvada: „Hyundai“ 1,6 litro turbodyzelinis variklis savo ekonomija nuo legendinio TDI variklio atsilieka vos keliomis dešimtosiomis.

Algimanto Brazaičio nuotr./Kelio remontai Lenkijoje labai gadino visų ekipažų tempą
Algimanto Brazaičio nuotr./Kelio remontai Lenkijoje labai gadino visų ekipažų tempą

Taip, nuo „Hyundai“ deklaruojamų sąnaudų atsilikome, tačiau neskubėkime daryti išvadų. Visų pirma, mūsų automobilio variklis neprasidirbęs – tai buvo jaučiama ir degalų sąnaudų skalėje, ir spaudžiant greičio pedalą. Tiesa, keletą dešimčių kilometrų išbandžiau važiuodamas itin žemais sūkiais. Tai nepasitvirtino – degalų sąnaudos šoktelėjo viršun.

  • Klausykitės variklio. Nepersistenkite važiuodami labai žemais sūkiais. Varikliui tarškant ir barškant degalų naudojama daugiau nei jums atrodo. Taip pat kenčia tepimo sistema, trumpėja  variklio tarnystės amžius. Klausykitės variklio ir leiskite jam dirbti kuo sklandžiau.

„Hyundai i30“

Reikia pripažinti, kad šiam žygiui pasirinkome tinkamą automobilį, bet netinkamu laiku. Maža jo rida mums kainavo keletą dešimtųjų didesnes kuro sąnaudas. Šių varžybų organizatoriai kaip susitarę pasakojo, kad idealiausias – bent 10 tūkst. km. pravažiavęs automobilis. Mūsiškis tik po ralio priartėjo prie 2000.

Bet nekreipiant dėmesio į kuro sąnaudas, i30 buvo puikus automobilis žygiui. Tikrai komfortiškas, tikrai talpus (nors keliavome tik dviese) ir pakankamai išmanus. Turiu galvoje jo multimedija sistemą – ji su dideliu apetitu prijungė mano „iPhone“ ir USB laikmeną su tona muzikos. Naršyti po katalogus gal ir nėra labai patogu, bet pripratus tai daug laiko neužima ir vairuotojo neblaško.

Algimanto Brazaičio nuotr./GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“
Algimanto Brazaičio nuotr./GAZAS.LT komanda „Eko žygyje“ su „Hyundai i30“

Tokiame žygyje net ir tokia smulkmena kaip du, vadinami, cigarečių pridegėjų lizdai labai praverė. Vienas buvo visą laiką okupuotas „TomTom“ navigacijos sistemai, kitu karts nuo karto krovėme mobilų telefoną. Abu lizdai įtaisyti patogioje ir, svarbiausia, niekam netrukdančioje vietoje.

Taupant degalus labai pasitarnavo „ilgi“ pavarų dėžės bėgiai. Su pakankamai galingu ir gerą sukimo momentą jau ties 1500 aps/min. turinčiu varikliu ji dirba puikiai. Greitkelyje taip taupomas kuras, o mieste netenka ties kiekviena sankryža šešis kartus perjunginėti pavarų. 50 km/h greičiu puikai tinka ir trečia pavara.

Beje, ar man vienam šis automobilis gražus? Nesiginčysiu – dizainas labai rytietiškas. Bet vykęs. Jei praeitos kartos i30 buvo ne toks išvaizdus kaip konkurentai, šis grožio konkurse gautų bent aštuonetą. Be abejo, jei konkurse nedalyvautų „Alfa Romeo Giulieta“...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“