Vos aštuonerius metus gyvuojantis koncernas neseniai derėjosi su „Toyota“ dėl itin svarbaus milijardinio kontrakto, tačiau pastarąją savaitę jie teigė patyrę nemažą, 58,9 mln. JAV dolerių (142,7 mln. lt), nuostolį. Visgi dosnus „R&D“ investuotojo įnašas neleido šiam elektromobilių gamintojui liūdėti.
Padedant tokioms kompanijoms kaip „Toyota“, „Panasonic“ bei „Blackstar“ (dukterinė „Daimler“ įmonė), „Tesla“ nuo 2013-ųjų tikisi parduoti po 20 tūkst. „Model S“ elektromobilių per metus.
Gamintojo nuotr./„Tesla Model S“ – galutinis variantas |
Kalifornijos koncerno savininko Elono Musko teigimu, pirmieji 4600 užsakymų leido sukaupti tokį kapitalą, kurio tikrai užteks „Tesla Model S“ gamybai pirmaisiais metais, startuojant jau 2012-ųjų viduryje. Beveik pusė iš šių užsakymų buvo iš tos pačios, Kalifornijos valstijos.
177,4 tūkst. lt kainuosiantys keturviečiai elektromobiliai, neabejojama, bus rimti varžovai 5 serijos BMW modeliams. „Model S“ bus gaminami naudojant itin standžią aliumininę platformą. Pirkėjai galės užsisakyti vieną iš trijų versijų: pigiausia iš jų vienu įkrovimu galės įveikti 250 km distanciją, o brangesnės – atitinkamai 320 km bei 480 km. „Tesla“ taip pat ruošia ir 1000 išskirtinių „Signature Series“ egzempliorių, turinčių didžiausią baterijų talpą.
Gamintojas neslepia, jog ličio-jonų baterijos yra analogiškos toms, kurios naudojamos „Panasonic“ nešiojamuose kompiuteriuose, tiesiog jų kiekis yra, švelniai tariant, „kitoks“.
Kompanijos bosas taip pat prasitarė apie planus sukurti didesnio pravažumo elektromobilį, naudojant „Model S“ platformą. Tokia versija turėtų vadintis „Model X“. „Tesla“ tikisi parduoti po 15 tūkst. tokių automobilių nuo 2014-ųjų.
Tačiau E.Muskas pranešimo pabaigoje užtraukė dar vieną paslaptį, sakydamas, jog „Model S“ bei „Model X“ – ne viskas, prie ko dirba kompanija. „Inžinieriai dirba ir prie kitų, dar neatskleistų, projektų...“ – teigė jis.
Belieka tikėtis, jog pasakiškai atrodančio „Model S“ funkcionalumas nenusileis jo grožiui.
Gamintojo nuotr./„Tesla Model S“ |