Tarsi neužteko 2005-aisiais į gatves išleisto galingiausio pasaulyje automobilio „Bugatti Veyron“, išvysčiusio tuomet kosminius 1000 AG (taip, „Bugatti“ koncerną išties valdo „Volkswagen“), 2013-ųjų Ženevoje pirmą kartą gyvai parodytas išvirkščias „Veyron“ – „Volkswagen XL1“.
Tie, kurie dar skaito šias eilutes ir nepaspaudė raudono „X“ mygtuko kampe pamatę raudono moliusko su ratais nuotrauką, verti išvysti vieną skaičių: 0,9. Tai – XL1 degalų sąnaudos šimtui kilometrų. Net keista rašyti tokį skaičių būnant automobilio, mieste lengvai suvirškinančio dviženklį skaičių degalų, savininku.
Žinoma, nereali degalų ekonomija neatsirado be priežasties. Viena pagrindinių – aerodinamika. XL1 pasipriešinimo koeficientas yra vos 0,189 – tokio neturėjo nei vienas serijinis iki šiol gamintas automobilis.
Antra priežastis – variklis. 27 AG išvystančio elektrinio (baterija – 5,5 kWh) ir 47 AG galingumo dviejų cilindrų TDI dyzelinio variklio duetas, prijungtas prie 7 laipsnių automatinės DSG pavarų dėžės, gali būti vadinamas antrąja neregėtos ekonomijos priežastimi.
Tokius galios parametrus turintis XL1 iki 100 km/h įsibėgėja per 12,7 s ir pasiekia maksimalų 160 km/h greitį.
„Volkswagen“ planuoja gaminti po 1000 vienetų XL1 per metus ir pardavinėti juos... Dar neaišku kur. Tikėkimės, Europoje.