Alpimo sofa – šį baldą tikrai esate matę, bet tikriausiai iki šiol nežinojote jo paskirties

Tokios sofos jums tikrai yra matytos. Jos dažnai matomos istoriniuose filmuose, muziejuose, dvaruose. Tai yra pakankamai gražus baldas, todėl juo puošiasi ir viešbučiai. Bet ar žinojote, kad tai yra alpimo sofa? Kodėl ji taip vadinasi?
Alpimo sofa
Alpimo sofa / wikimedia.org

Alpimo sofa turi aukštesnį atlošą vietoje pusėje. Tai yra patogus baldas, norintiems prigulti ir, pavyzdžiui, paskaityti. Arba – jei ieškote, kur būtų patogiau nualpti.

Taip, šis baldas buvo pavadintas pagal savo paskirtį – čia guldyti nualpę žmonės, dažniausiai moterys. Alpimo sofos buvo itin populiarios XIX amžiaus Europoje. Tačiau kodėl?

Vienu metu alpimo sofos buvo tokios populiarios, kad didžiausiuose rūmuose netgi buvo alpimo kambariai – patalpos, kur alpimo sofos būdavo pagrindiniai akcentai. Žinoma, čia žmonės ateidavo prigulti ir būdami sveiki, tačiau savo vardą alpimo sofos užsitarnavo tikrai ne be reikalo.

wikimedia.org/Alpimo sofa
wikimedia.org/Alpimo sofa

Tais laikais moterys alpdavo gana dažnai. Netinkama mityba, toksiškas makiažas ir negydomos ligos buvo tik kelios priežastys. Manoma, kad daug moterų persistengdavo verždamos savo korsetus, o taip apsunkindavo kraujotaką ir padidindavo nualpimo tikimybę.

Taip pat spėjama, kad alpimo sofos buvo labai tinkamos apžiūroms.

Ligonis galėdavo patogiai atsiremti, o štai gydytojas galėdavo apeiti tokią sofą iš kelių pusių. Spėjama, kad taip buvo gydoma ir „moteriška isterija“ – liga, kuri, kaip vėliau paaiškėjo, yra normalus lytinis susijaudinimas.

Alpimo sofos retai naudotos pagal paskirtį. Dažniau čia būdavo skaitomos knygos, miegama pokaičio miego ar tiesiog ilsimasi. Taip šiuos baldus ar modernias jų versijas naudojame iki šiol.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis