Kur yra vienintelė pasaulyje žiedinė sankryža po vandeniu?

Įsivaizduokite: automobiliu įvažiuojate į tunelį, kuris lėtai pradeda leistis po jūros dugnu. Tunelis yra daugiau negu 10-ies kilometrų ilgio, o giliausiame taške pasiekia 187 metrus žemiau jūros lygio. Tad, kol važiuojate, jums virš galvos telkšo milijonai kubinių metrų vandenyno vandens.
Vienintelė pasaulyje povandeninė žiedinė sankryža
Vienintelė pasaulyje povandeninė žiedinė sankryža / Scanpix / Olavur Frederiksen / CoverImages

O prieš išvažiuodami iš tunelio dar pasiekiate vienintelį pasaulyje žiedinę sankryžą, esančią po vandeniu. Žiedą supančias betonines tunelio sienas puošia įspūdingi meno kūriniai.

Kur galima rasti tokį tunelį ir transporto žiedą po vandeniu? Užuomina: maždaug pusiaukelėje tarp Islandijos ir Norvegijos.

Dar viena užuomina – tai autonominis Danijos Karalystės regionas. Tačiau ne Grenlandija.

Galbūt jau supratote, o gal ir ne, bet tai – Farerų salos. Šios salos yra šiauriniame Atlanto vandenyne, maždaug per vidurį tarp Islandijos, Norvegijos ir Jungtinės Karalystės.

Farerų salyną sudaro 18 salų grupė. Nors salos yra arti viena kitos, dėl dažnai neprognozuojamo Atlanto vandenyno oro susisiekimas tarp jų ilgą laiką buvo labai sudėtingas.

Čia įprasti tiek smarkūs vėjai ir lietūs, tiek beveik nepermatomas rūkas. Tai apsunkina susisiekimą automobiliais ar keltais.

123RF.com nuotr./Farerų salos
Farerų salos / 123RF.com nuotr.

Bet pastaraisiais metais Farerų salų valdžia ėmėsi spręsti šią problemą statydama transporto tunelius. Iš viso salose buvo pastatytas 21 tunelis, iš jų 4 – po vandeniu. Viename šių tunelių yra ir pirmasis pasaulyje transporto žiedas po vandeniu.

Kiekvieną dieną daugiau nei 6 000 transporto priemonių važiuoja beveik 11 km ilgio povandeniniu tuneliu, kuris jungia didžiausią Farerų salą Streimojų, kurioje yra ir sostinė Torshavnas, su antra pagal dydį Farerų sala Eisturojumi.

2020 m. pabaigoje po ketverius metus trukusių statybų pradėjęs veikti tunelis susisiekimą tarp salų sutrumpino iki keliolikos minučių.

Anksčiau iš vienos salos pasiekti kitą trukdavo ilgiau negu valandą, o didelę kelio dalį sudarė vingiuoti kalnų keliai.

Povandeninis tunelis buvo statomas naudojant gręžimo ir sprogdinimo metodą. Bazalte – tvirtoje magminėje uolienoje – buvo išgręžtos skylės, o po to į jas buvo dedamas ir sprogdinamas dinamitas. Tunelio įrengimu rūpinosi geriausi pasaulio geologai ir inžinieriai.

Tunelyje esančioje žiedinėje sankryžoje atvykę iš Streimojaus žmonės gali išsukti vienu iš dviejų kelių – į Strenduro arba Rokino miestelį, kurie yra abipus Eisturojaus fjordo.

VisitFaroeIslands.com nuotr./Tunelio Farerų salose su povandenine žiedine sankryža schema
Tunelio Farerų salose su povandenine žiedine sankryža schema / VisitFaroeIslands.com nuotr.

Žiedinė sankryža, esanti 72 metrai po vandeniu, tapo salas jungiančio tunelio puošmena. Ant jos sienų matosi debesys, kurių spalvos nuolat keičiasi.

Shutterstock nuotr./Povandeninė žiedinė sankryža Farerų salose
Povandeninė žiedinė sankryža Farerų salose / Shutterstock nuotr.

Todėl ši meninė instaliacija, kurią įrengė menininkas iš Farerų salų Trónduras Paturssonas, yra lyginama su šiaurės pašvaiste ar fosforescuojančiomis medūzomis.

Sankryžos centre yra palikta natūrali bazalto kolona, kurią ties pagrindu juosia įspūdinga skulptūra – plieninis siluetų žiedas.

Skulptūroje vaizduojami žmonių siluetai susikibę rankomis stovi aplink koloną ir žvelgia į besikeičiančias šviesas.

Scanpix / Olavur Frederiksen / CoverImages/Povandeninė žiedinė sankryža Farerų salose
Povandeninė žiedinė sankryža Farerų salose / Scanpix / Olavur Frederiksen / CoverImages

T.Paturssonas skulptūra siekė pavaizduoti, kaip Farerų salų gyventojai, nepaisant to, kad gyvena atšiaurioje aplinkoje, yra ištvermingi, vieningi ir pasiekia bendrų laimėjimų.

Žiedinė sankryža ne tik palengvina susisiekimą, bet ir tapo turistų traukos objektu. Ne vienas jų, pasiekęs šią sankryžą, aplink ją apsuka bent keletą ratų, norėdamas pasigrožėti įspūdingais vaizdais.

Parengta pagal CNN, Metro.co.uk, Farerų turizmo informacijos puslapį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Bintense“ apžvalga: patikima ir reguliuojama kriptovaliutų keitykla tiesioginiams sandoriams
Reklama
LEA kviečia seną katilą keisti nauju šilumos siurbliu. Pasinaudojus skiriamomis dotacijomis galima sutaupyti net iki 90 proc. šilumos siurblio kainos