„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Garsiausi pasaulio prekiniai ženklai: kaip gimė ir ką iš tiesų reiškia jų pavadinimai?

„Pepsi“, „McDonald's“, „Zara“, „Google“, IKEA – vieni populiariausių pasaulio prekinių ženklų. Nė kiek neabejojame, kad šiuos pavadinimus esate girdėję ne kartą. Tačiau ar kada susimąstėte, ką jie iš tikrųjų reiškia?
„McDonald's“
„McDonald's“ / „Scanpix“ nuotr.

Prekinio ženklo pavadinimas – be galo svarbus, mat jis vartotojui suteikia pirmąjį įspūdį. Pavadinimas turi būti atraktyvus, įsimintinas ir, žinoma, nesudėtingas. Ne vienas pasaulyje garsių įmonių įkūrėjas turėjo kaip reikiant pasukti galvą, kad sugalvotų išties gerą pavadinimą, tačiau pasitaikė ir tokių atvejų, kuomet pavadinimus lėmė nedideli atsitiktinumai.

„Business Insider“ paaiškino, ką reiškia kai kurių, kiekvienam mums žinomų prekinių ženklų pavadinimai ir kokios istorijos po jais slypi.

„Pepsi“ pavadinimą įkvėpė medicininis nevirškinimo terminas

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Pepsi
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Pepsi

„Pepsi“ gėrimo kūrėjas Calebas Davisas Bradhamas visuomet norėjo tapti gydytoju, tačiau dėl šeimą ištikusių bėdų jis privalėjo mesti medicinos studijas ir galiausiai tapo vaistininku, nurodoma kompanijos tinklalapyje.

Pirminis jo sukurtas gėrimas vadinosi „Brad's Drink“, jis buvo pagamintas iš cukraus, vandens, karamelės, citrinų aliejaus ir muskato riešutų mišinio. Po trejų metų C.D.Bradhamas gėrimo, kuris, jo manymu, galėjo padėti nuo virškinimo sutrikimų, pavadinimą nusprendė pakeisti.

Taip gimė pavadinimas „Pepsi-cola“, „pasiskolintas“ iš žodžio „dyspepsia“, reiškiančio „nevirškinimas“.

„Google“ pavadinimą lėmė maža rašybos klaida

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google“

„Google“ pavadinimas atsirado per idėjų sesiją Stanfordo universitete. Įmonės įkūrėjas Larry Page'as kartu su kitais studentais bandė sugalvoti pavadinimą masinei duomenų rodyklės svetainei. Vienas iš pasiūlymų buvo „googolplex“ – vienas iš didžiausių aprašomų skaičių.

Pavadinimas „Google“ atsirado po to, kai vienas iš studentų netyčia jį parašė neteisingai. Tada puslapis užregistravo savo įmonę tokiu vardu.

„McDonald's“ pavadintas dviejų brolių pavarde

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„McDonald's“ restoranas San Franciske
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„McDonald's“ restoranas San Franciske

Raymondas Krocas, „McDonald's“ įkūrėjas, buvo pieno kokteilių automatų pardavėjas, kai pirmą kartą susitiko su broliais Diku ir Macu McDonaldais, kurie vadovavo mėsainių restoranui San Bernardino mieste, Kalifornijoje.

Broliai McDonaldai nusipirko kelis jo „Kroc's Multimixers“ automatus. Raymondas Krocas buvo taip sužavėtas jų mėsainių restorano, kad tapo brolių agentu ir įkūrė franšizę visose Jungtinėse Amerikos Valstijose, pranešė „Money“. Po metų jis įsigijo teises į „McDonald's“ vardą.

„Adidas“ pavadintas įkūrėjo vardu

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Adidas“
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Adidas“

Puikiai mums visiems pažįstamas „Adidas“ prekinis ženklas, pasirodo, yra pavadintas jo įkūrėjo Adolfo Dasslerio vardu. Jis sportinius batus gaminti pradėjo grįžęs iš tarnybos Pirmajame Pasauliniame kare.

„Adidas“ pavadinime sujungiamas jo slapyvardis Adi ir pirmosios trys jo pavardės raidės.

„Starbucks“ pavadinimą įkvėpė knygos „Mobis Dikas“ personažas

„Scanpix“/AP nuotr./„Starbucks“ kavinė
„Scanpix“/AP nuotr./„Starbucks“ kavinė

Interviu leidiniui „The Seattle Times“ „Starbucks“ bendraįkūrėjas Gordonas Bowkeris papasakojo, kaip kilo mintis sugalvoti tokį prekinio ženklo pavadinimą. Iš pradžių įmonės įkūrėjai peržiūrinėjo sąrašą žodžių, prasidedančių raidėmis „st“.

„Buvo toks kalnakasių miestelis Starbo. Tik išgirdęs šį žodį iškart prisiminiau garsios knygos „Mobis Dikas“ personažą Starbucką. Taip ir gimė pavadinimas“, – pasakojo Gordonas Bowkeris.

Jei ne mažas atsitiktinumas, „Zara“ pavadinimas būtų kitoks

AFP/„Scanpix“ nuotr./Zara parduotuvė
AFP/„Scanpix“ nuotr./Zara parduotuvė

Drabužių parduotuvės „Zara“ įkūrėjas Amancio Ortega savo įmonę pradžioje buvo pavadinęs „Zorba“, pagal filmą „Zorba the Greek“. Tačiau tai ilgai netruko.

Nedidelis atsitiktinumas lėmė, kad pirmoji jo parduotuvė, įkurta viename Ispanijos mieste 1975 metais, buvo vos už dviejų kvartalų nuo baro, pavadinimu „Zorba“. Kadangi Amancio Ortega jau buvo pasigaminęs prekinio ženklo raides, kuomet minėto baro savininkas pareikalavo pavadinimą pakeisti, jam raides teko kiek perdėlioti. Taip gimė pavadinimas „Zara“.

IKEA iš tiesų net ne švediškas žodis

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„IKEA“ logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„IKEA“ logotipas

IKEA nėra kažkoks švediškas žodis, kurio nesuprantate.

Šio prekinio ženklo įkūrėjas Ingvaras Kampradas prekės ženklą pasirinko derindamas savo vardo „IK“ inicialus su pirmosiomis ūkio ir kaimo raidėmis, kur užaugo pietų Švedijoje: Elmtarydas ir Agunnarydas.

„Häagen-Dazs“ gal ir skamba daniškai, bet tai išgalvotas žodis

Remiantis interviu žydų naujienų leidiniui „Tablet Magazine“, žydų imigrantas iš Lenkijos Reubenas Mattusas savo ledų kompaniją „Häagen-Dazs“ pavadino kaip duoklės Danijai būdą. Bet šis pavadinimas tikrųjų nieko nereiškia.

„Vienintelė šalis, gelbėjusi žydus per Antrąjį pasaulinį karą, buvo Danija, todėl aš sukūriau visiškai fiktyvų daniškai skambantį pavadinimą ir jį įregistravau. Šis žodis iš tiesų nieko nereiškia“, – sakė A.Mattus.

„Nike“ pavadintas graikų pergalės deivės vardu

„Scanpix“/AP nuotr./„Nike“ ženklas
„Scanpix“/AP nuotr./„Nike“ ženklas

Dabar mums žinoma kaip „Nike“, kompanija buvo įkurta 1964 m. ir vadinosi „Blue Ribbon Sports“, dabartinį vardą ji įgijo tik 1971 m.

Įkūrėjai Billas Bowermanas – lengvosios atletikos treneris – ir Philas Knightas, vidutinių nuotolių bėgikas iš Portlando, iš pradžių norėjo kompaniją pavadinti „Dimension 6“. Tačiau galiausiai prekinio ženklo pavadinimą sugalvojo pirmasis „Nike“ darbuotojas Jeffas Johnsonas.

„Amazon“ pavadinimą įkvėpė didžiausia pasaulyje upė

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Amazon“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Amazon“

Kai „Amazon“ pirmą kartą pradėjo prekybą 1995 m., įmonės įkūrėjas Jeffas Bezosas turėjo kitokią idėją dėl savo prekės ženklo pavadinimo.

J.Bezosas įmonę iš pradžių norėjo pavadinti „Cadabra“, tačiau pirmajam „Amazon“ advokatui Toddui Tarbertui pavyko jį įtikinti, kad vardas skambėjo per daug panašiai kaip „Cadaver“.

Jeffas Bezosas galiausiai sutiko įmonę pavadinti pagal didžiausią upę pasaulyje. Upės atvaizdas netgi buvo pavaizduotas pirmajame „Amazon“ bendrovės logotipe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“