Istoriją dažniausiai rašo laimėtojai. Todėl dažnai galima užmiršti įvairius asmenis, kurie galiausiai nelaimėjo sukilimų ir nesukūrė savų dinastijų, bet savo veiksmais visapusiškai paveikė tuometinį gyvenimą, nors ir nebūtinai į gerą pusę.
Hong Xiuquanas buvo vienas iš tokių žmonių. Save pasiskelbęs jaunesniuoju Jėzaus Kristaus broliu, Hong Xiuquanas XIX a. viduryje pradėjo visuomeninį judėjimą, kurio tikslas buvo nuversti tuomet Kiniją valdžiusios Čingų dinastijos valdžią ir sukurti naują valstybę – Taipingo Dieviškąją karalystę.
Kelias iki šios trumpai gyvavusios karalystės buvo vienas iš žiauriausių konfliktų Kinijos istorijoje.
Hong Xiuaqano vaikystė
Hong Xiuaqanas gimė pietryčių Kinijoje 1814 m. žemdirbių šeimoje. Jo tėvas buvo vietinis kaimo valdžios pareigūnas. Ši pozicija leido tėvui savo nedidelę algą investuoti į sūnaus, kuriam nuo vaikystės mokykloje sekėsi gerai, mokslą.
Tėvas tikėjosi, kad sūnus ateityje išlaikys civilinės tarnybos egzaminą ir pateks į valstybės biurokratijos luomą. Šis imperinis testas tikrino rašymo bei klasikinių konfucianizmo tekstų žinias. Jį išlaikydavo tik 1 proc. laikiusiųjų.
Kinijos aukštuomenės sistema buvo unikali, palyginus su tuometine Vakarų Europa. Nors luominiai nelygumai egzistavo, tokio tipo egzaminai leisdavo net žemiausio luomo asmeniui patekti į aukštas valdžios pozicijas visuomenėje.
Kinijos biurokratinėje sistemoje nuopelnai, o ne prigimtinės teisės buvo kelias į valdžią. Tai buvo unikalu, lyginant su tuometinėmis Vakarų monarchijomis.
Keturios Hong Xiuaqano nesėkmės
Po kelių metų mokykloje Hong Xiuaqanas jau atmintinai mokėjo svarbiausias konfucionizmo knygas, o vėliau preliminariame imperiniame egzamine užėmė pirmą vietą savo provincijoje.
Nukeliavęs į Guangdžou miestą, jis pirmą kartą bandė laikyti šį testą oficialiai. Bet testo išlaikyti jam nepavyko. Jis buvo priverstas grįžti prie žemdirbystės, nes tėvai negalėjo sau leisti toliau investuoti į jo mokslą. Grįžęs į gimtinę jis tapo mokytoju.
Kai Hong Xiuaquanui suėjo 22 metai, jis grįžo į Guangdžou dar kartą laikyti imperinį egzaminą. Jam ir vėl nepavyko.
XIX amžiuje ne tik opiumas, bet ir iš Vakarų atėjusi krikščionybė veikė Kinijos visuomenę. Misionierių grupės keliaudavo gatvėmis plėsdamos šią įvežtinę religiją. Guangdžou mieste Hong Xiuaqanas netyčia užklupo krikščionių misionierius, dalinančius brošiūras su Biblijos ištraukomis.
Jis tekstą tik permetė akimis. Šios brošiūros tada jam dar nieko nereiškė. Tik vėliau jis suprato šį momentą kaip Dieviškosios apvaizdos ženklą.
Po metų Hong Xiuaqanas vėl bandė perlaikyti egzaminą. Išlaikyti egzamino jam nepavyko ir trečią kartą. Tai privedė jį prie mėnesio trukmės psichozės. Jos metu jis įsivaizdavo esąs danguje su atskira dangiškąja šeima: tėvu, broliais, žmona bei sūnumi.