„Alfa klasės“ anglų kalbos mokytojų Luko Rakausko ir Janos van Gucht teigimu, bendrai egzaminas savo lygiu nesiskyrė nuo buvusių metų. Jų manymu, šių metų rezultatai, tikėtina, bus geresni nei praėjusių.
„Struktūra išlaikyta ta pati. Temos visame egzamine vėlgi pasikartojančios ir aktualios moderniame pasaulyje gyvenančiam jaunam žmogui: sportas, savanorystė, globalizacija, aplinkosauga, filmai, menas, atsinaujinanti energija, psichologija“, – sako jie.
Pasak mokytojų, skaitymo ir klausymo pratimuose egzamino žodynas atitiko B2 lygio gebėjimus, tiesa, pasitaikė sąvokų ir kolokacijų, būdingesnių C1-C2 lygmeniui (pvz. veiksmažodis exacerbate).
„Neįprastai daug dėmesio reikalavo pirmosios skaitymo ir klausymo užduotys, kuriose tenka atidžiai analizuoti, ieškoti detalių, parodančių kelią galimo atsakymo link. Nors užduotys pagal idėją turėjo būti lengviausios, daugeliu atvejų pirmose užduotyse stengtasi žemesnio lygio mokinius suklaidinti“, – teigia jie.
Rašymo užduotys, mokytojų teigimu, taip pat buvo aiškios, panašios į buvusių metų užduotis.
„Esė dalyje mokinių prašoma aprašyti globalėjančio pasaulio įtaką gimtajai kultūrai. Čia galima pasirinkti bet kurį iš trijų minčių reiškimo būdų: cause-effect (išryškinant TIK effect dalį), for-and-against, advantages-disadvantages.
Tokio pobūdžio tekstus įžangoje dera pradėti kontroline mintimi (thesis statement), kurioje aiškiai pateikiama, kas bus nagrinėjama (už/prieš, efektai, privalumai-trūkumai).
Kiekvieną dėstymo pastraipą dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (on the one hand, on the other hand, however, moreover, first of all ir t.t), dera nepamiršti tinkamai argumentuoti (prašoma bent dviejų argumentų), pateikti pavyzdžių.
Išvadinę pastraipą vėlgi dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (in conclusion, all in all, putting everything into consideration), apibendrinti iškeltus teiginius ir palikti vietos skaitytojo apmąstymui (food for thought)“, – teigia mokytojai.
Pusiau formalaus laiško rašymo dalyje, anot jų, reikėjo nepamiršti struktūrizuoti tekstą (kiekvieną prašomą punktą pradėti analizuoti naujoje eilutėje), nepamiršti kreipinio (Mr. Edwards), nepamiršti atsisveikinti, kaip yra prašoma užduotyje (Alex Brown vardu).
„Įdomesnis gal tik rašymo tikslas – rašoma ne su tikslu padėkoti ir kažkur pakviesti ar užsirezervuoti vietą, bet paprašyti rekomendacinio laiško iš buvusio vadybininko“, – teigia mokytojai.
„Šių metų rezultatai, tikėtina, bus geresni nei praėjusių metų, kadangi egzaminas ypatingų iššūkių sukelti neturėjo“, – apibendrina jie.
Šiemet anglų kalbos egzaminą nutarė laikyti 17 tūkst. 822 kandidatai, , pranešė Nacionalinė švietimo agentūra. Praėjusiais metais anglų kalbos egzaminą išlaikė 97,9 proc. abiturientų.
Preliminarius atsakymus paruošė paruošė papildomo ugdymo mokyklos „Alfa klasė“ anglų kalbos mokytojos Lukas Rakauskas ir Jana van Gucht.
Egzamino užduotis galite rasti čia.
2022 m. anglų kalbos VBE preliminarūs atsakymai
Listening pt. 1
1 | B |
2 | C |
3 | C |
4 | B |
5 | B |
6 | B |
7 | A |
8 | C |
9 | A |
10 | C |
Listening pt. 2
11. | C |
12. | A |
13. | C |
14. | A |
Listening pt. 3
15. | C |
16. | B |
17. | G |
18. | F |
19. | D |
Listening pt. 4
20. | toxic |
21. | soil |
22. | process |
23. | preferable |
24. | postpone |
25. | upgrade |
Reading pt. 1.
26. | F |
27. | B |
28. | E |
29. | D |
Reading pt. 2.
30. | permanent |
31. | projects |
32. | place |
33. | control |
34. | conflict |
35. | temporary |
Reading pt. 3.
36. | G |
37. | D |
38. | C |
39. | B |
40. | F |
41. | E |
42. | I |
Reading pt. 4.
43. | aware |
44. | manageable |
45. | linked |
46. | advancement |
47. | prevention |
48. | low |
49. | emphasis |
50. | determines |