Kam reikalingas skrydžio režimas?
Norint suprasti, kodėl reikalingas skrydžio režimas, svarbu suprasti esmę, kaip veikia išmanieji telefonai.
Įprastas telefonas (ar planšetinis kompiuteris), veikdamas įprastiniu režimu, nuolat siunčia signalus mobiliojo ryšio bokštams ir bando visą laiką likti prisijungęs prie artimiausio iš jų.
Žemėje tai nekelia jokių problemų. Bet tokie elektromagnetiniai signalai, jei telefonas juos siųs iš skrendančio lėktuvo vidaus, teoriškai gali kirstis su lėktuvo jutikliais ir sukelti problemų lėktuvo navigacijos sistemai, kuri yra labai jautri.
Kadangi daugelio lėktuvų sistemos buvo sukurtos iki išpopuliarėjant tokiems telefonams, niekas negalėjo būti tikras, kad bus išvengta problemų. Būtent to baiminantis buvo sukurtos taisyklės, pagal kurias ilgą laiką lėktuvuose buvo liepiama apskritai išsijungti mobiliuosius telefonus.
Toks nerimas buvo pagrįstas. Galbūt prisimenate, kaip skambinant senesnės kartos mobiliaisiais telefonais, per arti esančias kompiuterio kolonėles kartais buvo galima girdėti traškesį? Tai reiškia, kad telefono siunčiami signalai veikdavo kolonėlę. O jei jie taip veiktų ir lėktuvo navigacijos sistemą?
Dėl to ilgą laiką lėktuvuose reikalauta tiesiog išsijungti telefoną. Bet vėliau telefonų kūrėjai įdiegė naują funkciją – skrydžio režimą, kuris išjungia tik tas telefono funkcijas, kuriomis atlikti reikalingas mobilusis ryšys.
Tai kas nutiks, jei neįsijungsiu skrydžio režimo?
Beveik neabejotinai nenutiks nieko. Realybė parodė, kad signalų susikirtimo keliamas pavojus vis dėlto yra teorinis. Kol kas nėra žinoma atvejų, kuomet neišjungtas mobilusis telefonas būtų lėktuvui sukėlęs rimtų problemų.
Lėktuvus konstruojančios kompanijos išbandydamos naujas navigacijos ir komunikacijos sistemas, bandė ir bando numatyti visus galimus atvejus. Tarp jų ir lėktuvą, pilną veikiančių mobiliųjų telefonų bei kitų bangas skleidžiančių prietaisų.
Bet nors iki šiol jokių problemų nebuvo, aviacijos saugos specialistai laikosi požiūrio, kad teorinė telefono siunčiamo signalo ir lėktuvo navigacijos sistemos susikirtimo tikimybė egzistuoja.
Juk kasmet pasirodo nauji ir vis geresni mobilieji telefonai, mobiliojo ryšio sistemos tobulėja, be to, atsiranda naujų elektromagnetines bangas skleidžiančių prietaisų, tokių kaip išmanieji laikrodžiai. Žinoma, lėktuvų gamintojai stengiasi, kad naujų lėktuvų sistemos būtų kuo atsparesnės galimiems trukdžiams.
Tačiau numatyti visų galimų variantų, visų galimų kombinacijų ir išbandyti kiekvieną įmanomą lėktuvo ir jame veikiančio elektromagnetines bangas skleidžiančio prietaiso derinį yra tiesiog neįmanoma.
O aviacija – sritis, kur stengiamasi laikytis maksimalių saugumo taisyklių ir išvengti net ir teorinių pavojų.
Galimas poveikis esantiems ant žemės
Be to, šalia saugumo, esama ir daugiau priežasčių, kodėl skrydžio režimas lėktuve yra naudingas, o normaliu režimu veikiantis telefonas gali sukelti problemų. Ir šios priežastys jau susijusios nebe su dangumi, o su žeme.
Kadangi lėktuvas juda labai greitai, o telefonas jungiasi prie artimiausio mobiliojo bokšto, bet koks lėktuve esantis išmanusis telefonas, veikdamas normaliu režimu, nuolat persijunginės nuo vieno mobiliojo ryšio bokšto prie kito.
Tai gali stipriai apkrauti mobiliojo ryšio tinklus, sutrikdyti jų sistemas ir trukdyti prie jų prisijungti telefonams, kurie yra žemėje. Ypač jei tokių iš dangaus bandančių jungtis telefonų vienu metu bus ne vienas ar keli, o keli šimtai ar tūkstančiai.
Ar visada bus taip?
Vis dėlto technologijos vystosi, o senoms problemoms atsiranda nauji sprendimai. Technologijų specialistai prognozuoja, kad netolimoje ateityje, vystantis technologijoms, keleiviai su išmaniaisiais telefonais skrydžio metu jau galės prisijungti prie mobiliųjų tinklų.
Tačiau tik lėktuvui pasiekus tam tikrą aukštį – kylant ir leidžiantis skrydžio režimas išliks privalomas.
Be to, taip keleiviai galės daryti tik skrisdami specialiai tam pritaikytais lėktuvais. Panašiai kaip dabar prisijungti prie „Wi-Fi“ skrendant lėktuvu galima tik pasiekus tam tikrą aukštį bei tik tam pritaikytuose lėktuvuose.
Taip pat tikėtina, kad avialinijos, siekdamos keleivių patogumo, tuomet uždraustų naudoti telefonus pokalbiams ir leistų tik rašyti SMS žinutes.
Juk skrydis lėktuvu ir taip ne visuomet yra pati maloniausia organizmui patirtis. Ar tikrai norėtumėte, kad garsus kaimyno pokalbis telefonu jį dar labiau trukdytų?
Prisiminkite, kad telefonui veikiant skrydžio režimu, daugelis jo funkcijų veikia kaip veikusios. Tarp jų – ir fotografavimo.
Tad puikius kadrus su moderniausiais išmaniaisiais telefonais, tokiais kaip „Huawei P30 Pro“, pro lėktuvo langą įamžinti galėsite ir su veikiančiu skrydžio režimu.
Beje, „Huawei P30 Pro“ objektyvas pasižymi gebėjimu priartinti vaizdą 5 kartus be kokybės pablogėjimo. O skaitmeniškai vaizdą priartinti galima net iki 50 kartų. Tad atostogų kelionės nuotraukos pro lėktuvo langą su šiuo telefonu gali išeiti ypač įspūdingos.
Parengta pagal „Business Insider“, „Lonely Planet“ ir „Howtogeek“.