Kokie naujagimių vardai Lietuvoje šiemet buvo populiariausi?

Markas ir Amelija – tai populiariausi berniukų ir mergaičių vardai šiemet Lietuvoje, rodo Registrų centro duomenys.
Kūdikis
Kūdikis / 123RF.com nuotr.

Nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 22 d. Marko vardą Lietuvoje gavo 331 kūdikis, Amelijos – 247.

Visas dažniausių vyriškų naujagimių vardų dešimtukas – žemiau. Pateikiamas vardas ir skaičius, kiek kartų kol kas šiemet vardas buvo duotas.

Markas – 331

Jokūbas – 277

Matas – 276

Dominykas – 258

Benas – 247

Herkus – 246

Nojus – 240

Lukas – 231

Jonas – 217

Kajus – 208

Populiariausių moteriškų naujagimių vardų dešimtukas – žemiau. Pateikiamas vardas ir skaičius, kiek kartų kol kas šiemet vardas buvo duotas.

Amelija – 247

Emilija – 238

Liepa – 232

Lėja – 221

Sofija – 206

Gabija – 199

Luknė – 188

Kamilė – 165

Adelė – 164

Patricija – 163

Kadangi iki metų pabaigos dar liko devynios dienos, statistika dar gali nežymiai keistis, tačiau reikšmingų pokyčių būti nebeturėtų.

2020 m. Marko ir Amelijos vardai pagal populiarumą buvo antroje vietoje. Marko vardas nusileido tik Benui, o Amelijos – tik Lėjai.

Lyginant su praėjusiais metais, populiariausių berniukų vardų dešimtuke įvyko vienintelis pokytis – Jonas išstūmė Adomą. Vienas naujas vardas ir mergaičių vardų dešimtuke – Adelė pakeitė Austėją.

Įdomu tai, kad ir Markas, ir Amelija – labai neseniai išpopuliarėję vardai. Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) vardyno duomenys atskleidžia, kad iki 2007 m. šis vardas nė karto nebuvo duotas daugiau negu 40 kartų per metus, o iki 1990 m. buvo dar retesnis.

Panaši situacija ir su Amelijos vardu. Iki 2004 m. fiksuoti tik pavieniai šio vardo atvejai kasmet, bet tada jo populiarumas pradėjo augti ir nuo 2014 m. Amelija kasmet yra populiariausių vardų dešimtuke. Galbūt ne sutapimas, kad filmas „Amelija iš Monmartro“ pasirodė 2001 m.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis