2021 01 31

Laimės kūdikiai ar nelaimėliai: išgyvenusieji atominį sprogimą du kartus

Kai kuriuos žmones galima laikyti laimės kūdikiais. Jie išgyvena tai, kas įprastai būtų mirties nuosprendis. Kai 1945 metais Hirošimoje sprogo pirmoji atominė bomba, siaubinga mirtimi mirė tūkstančiai japonų vyrų, moterų ir vaikų. Tačiau buvo ir išgyvenusių. Kas įdomiausia, jog dalis išgyvenusių, bėgdami nuo chaoso iškeliavo į Nagasakį – tik tam, kad po kelių dienų vėl patirtų atominės ginkluotės jėgą ir, nepaisant visko, išgyventų. Japonai juo vadina nidžiu hibakusha – „dukart išgyvenusiais“. Ir, tiesą pasakius, sunku pasakyti, ar šie žmonės laimės kūdikiai, ar tikrų tikriausiai nelaimėliai.
Atominės bombos sprogimas Hirošimoje
Atominės bombos sprogimas Hirošimoje / „Scanpix“/AP nuotr.

Antrasis pasaulinis karas ir JAV sprendimas

Po Meidži restauracijos (1868 metai), kai Japonijoje baigėsi šiogunų, karo vadų valdžia, šalis atsivėrė ir siekė kuo greičiau tapti modernia. Japonai daug ko išmoko iš Europos, perėmė biurokratijos, karybos tradiciją ir šalia to – imperializmą. Nors mes dabar imperializmą laikytume neigiamu dalyku, tačiau 19 amžiaus pabaigoje tokia ideologija ar filosofija buvo „madinga“, nes labiausiai išsivysčiusios pasaulio valstybės buvo imperijos – Didžioji Britanija, Olandija, JAV ir kiti stipriausi žaidėjai. Japonija taip pat troško tokia tapti viena jų ir kryptingai to siekė.

Daugelio kruvinų konfliktų dėka prieš prasidedant Antrajam pasauliniam karui Japonija buvo užėmusi puikias strategines pozicijas Rytų Azijos regione. Užimtos teritorijos Mandžiūrijoje, Korėjoje, Hong Konge, įvairiose salose Pietų Kinijos jūroje atspindėjo tuometinę imperialistinę valstybės ambiciją. Visą tai puikiai varė nacionalistinė propaganda, japonams nuo mažų dienų kalusi jų „rasės“ pranašumą prieš kitas (kažką truputį primena, ar ne?..).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis