Portalas 15min pristato svarbiausius faktus apie šią nelaimę, jos priežastis ir aplinkybes, kurie žinojusiems primins, o nežinojusius supažindins su tragedija.
Pamatyti kompiuterinę simuliaciją, kaip įvyko tragedija, galite žemiau esančiame vaizdo klipe.
Kaip keltui „Estonia“ sekėsi iki katastrofos?
1980 m. Vakarų Vokietijoje baigtas statyti mašinų ir keleivių keltas iki 1993 m. buvo registruotas Suomijoje bei sėkmingai plaukiojo įvairiais populiariais maršrutais tarp Suomijos ir Švedijos. Jis šį laikotarpį vadinosi įvairiais pavadinimais – „Viking Sally“, „Ilja Star“, „Wasa King“.
Kelto ilgis siekė 157 metrus, plotis – 24 metrus. Jame buvo devyni aukštai, jis talpino 2000 keleivių ir 460 automobilių.
1993 m. keltą įsigijo bendra Estijos–Švedijos įmonė „EstLine A/S“. Keltas buvo pervadintas į „Estonia“ ir pradėjo kursuoti maršrutu Talinas–Stokholmas.
Tuo metu tai buvo didžiausias estų laivas, ir vardas jam buvo pasirinktas neatsitiktinai – „Estonia“ turėjo simbolizuoti neseniai atgautą nepriklausomybę.
Kaip įvyko tragedija?
1994 m. rugsėjo 27 d., 18 val. 30 min., keltas „Estonia“ išplaukė iš Talino uosto. Kelte buvo 989 žmonės: 803 keleiviai ir 186 įgulos nariai. Stokholmą keltas pasiekti turėjo kitos dienos ryte, 9 val. 30 min.
Oras tą naktį buvo ypač blogas, o jūra audringa. Bangų aukštis siekė 4–6 metrus, o vėjo greitis siekė 15–20 metrų per sekundę. Laivą talžiusios bangos apsunkino laivo vairavimą.