03 31

Pamirškite Ronaldo, pasitikite Spartaką! Kuo gladiatoriai buvo panašūs į šių laikų sporto žvaigždes

Įsivaizduokite pasaulį, kurio stadionuose šūksniai skamba ne palaikant futbolo komandas, o tam, kad išgyventų menkai apsirengęs karys su tinklu ir trišakiu. Pasaulį, kuriame pergalė reiškia ne tik trofėjų, bet ir laisvę, o pralaimėjimas gali nusiųsti tiesiai į pomirtinį gyvenimą. Prisisekite diržus, istorijos mėgėjai ir sporto fanatikai, nes netrukus įžengsime į krauju permirkusį Koliziejaus smėlį ir susipažinsime su gladiatoriais – antikiniais superatletais.
Jeano Leono Gerome paveikslas, kuris išpopuliarino žemyn nuleisto nykščio ženklą
Jeano Leono Gerome paveikslas, kuris išpopuliarino žemyn nuleisto nykščio ženklą / Wikimedia Commons nuotr.

Gladiatoriai – ne tik kaliniai ir vergai

Terminas „gladiatorius“ kilo iš lotyniškos žodžio „Gladius“, reiškiančio trumpą kardą. Tokios kovos kaip pramoga visuomenei gyvavo daugiau negu šešis šimtus metų. Kovų „taisyklės“ per visą egzistavimo laikotarpį neryškiai keitėsi, bet iš esmės niekas nekito.

Gladiatoriaus „profesijos“ gimimo data galima laikyti 80 m. po Kr., kai buvo baigtos Koliziejaus statybos ir ši pramoga tapo labiau prieinama didesnėms masėms žmonių.

Daugeliui gladiatoriai iš holivudinių filmų ir pasakojimų yra žinomi kaip žiaurūs karo belaisviai ar vergai, kovojantys dėl savo išlikimo ir pramogos tiek paprastiems Romos piliečiams, tiek romėnų aukštuomenei.

Iš dalies tai tiesa. Ypač pačioje pradžioje dauguma gladiatorių buvo nuteisti kaliniai ir vergai, kuriuos, galima sakyti, imperatoriai aukojo savo malonumui.

Bet ne visi gladiatoriai kovojo dėl to, kad jiems taip liepė ar tam, kad gautų laisvę. Nemažai Romos imperijos piliečių patys rinkosi tokį gyvenimo kelią.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis