Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
2023 05 14

Šokiruojantys paveikslai: kodėl dailininkai tapė tėvus, kurie nužudė savo sūnus?

Menas praranda reikšmę, kai nesulaukia reakcijos. Meno simbiozinis santykis su žmogumi ir jo emocijomis sukuria vertę meno kūriniui. Toks žaidimas tarp menininko, siekiančio įkvėpti kūrybai prasmę, ir žiūrovo, siekiančio ją įžvelgti, vyksta nuo meno atsiradimo prieš tūkstančius metų. Uolų piešiniai, religinės statulėlės ar relikvijos turėjo prasmę tik todėl, kad asmenys savo ambicijas, jausmus ar tikėjimą sutapatino su šiais kūriniais ar perėmė iš jų.
Iljos Repino ir Francisco Goyos paveikslai
Iljos Repino ir Francisco Goyos paveikslai / Wikimedia Commons / Public Domain pav., 15min montažas

Menininko darbas yra priversti žmogų kažką jausti žiūrint į kūrinį. Nuostabą, grožį, dorybes, pyktį, liūdesį, didžiavimąsi, kančią – nesvarbu. Jeigu žiūrovas ką nors jaučia, tai jau yra menas.

Bet ne visiems patinka tie patys jausmai. Tad nekeista, kad kai kuriuos meno kūrinius auditorijos priėmė sunkiai, juos peikė, jie kėlė kontroversiją ar pasišlykštėjimą.

Du tokius paveikslus, susijusius viena tabu tema – sūnaus nužudymu, pristatysiu šiame straipsnyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas