Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2021 m. pradžioje sumažėjusią skrydžių apimtį su kaupu kompensavo spartus augimas

2021 metų pradžioje dėl pasaulinės pandemijos stagnaciją išgyvenusi aviacija nuo antrojo metų ketvirčio atsistatė ir skrydžių skaičius ėmė augti. Praėjusių metų sausio-kovo mėnesiais bendras skrydžių skaičius, palyginti su 2020 metų tuo pačiu laikotarpiu, buvo sumažėjęs apie 50 procentų.
Skrydis lėktuvu su vaiku
Skrydis lėktuvu su vaiku / 123RF.com nuotr.

Šį sumažėjimą kompensavo likusieji metų ketvirčiai, taigi bendras skrydžių skaičius Lietuvos oro erdvėje, palyginus su 2020 metais, padidėjo daugiau kaip 31 proc. ir siekė daugiau kaip 164 tūkst. skrydžių, rašoma VĮ „Oro navigacija“ pranešime spaudai.

„Dėl karantino užsidarius šalims, praėjusių metų pradžia buvo sudėtinga visoms aviacijos bendrovėms. Kita vertus, jau nuo balandžio mėnesio matėme akivaizdų skrydžių skaičiaus augimą.

Ypatingai išsiskyrė birželio mėnuo, kai tranzitinių skrydžių skaičius, palyginus su 2020 metų tuo pačiu mėnesiu, išaugo 150 proc., o bendra skrydžių apimtis padidėjo 130 proc.“, – teigia valstybės įmonės generalinis direktorius Saulius Batavičius.

123rf.com nuotr./Skrydžiai
123rf.com nuotr./Skrydžiai

Analizuojant oro uostų skrydžių intensyvumą, apie 19 proc. išaugo skrydžių skaičius iš Vilniaus, apie 11 proc. – iš Kauno. Lyginant 2020-ųjų ir 2021-ųjų duomenis, matyti, kad Palangoje skrydžių skaičius sumažėjo bene penktadaliu (19 proc.), o Šiauliuose – kiek daugiau nei 4 proc. Vilniaus skrydžių valdymo centras pernai aptarnavo apie 24,8 tūkst. skrydžių, Kauno – 6,8 tūkst. skrydžių.

„Mūsų duomenys rodo, kad pagrindinės valstybės, į kurias iš Lietuvos ir atgal skrenda orlaiviai – Jungtinė Karalystė, Vokietija, Latvija, Danija ir Lenkija. Tranzitu dažniausiai per mūsų valstybę skrendama į Rusijos federaciją, Vokietiją, Latviją, Lenkiją ir Suomiją”, – pastebi S.Batavičius.

Anot jo, pikinė visų metų diena buvo 2021-ųjų rugsėjo 17-oji, kada Lietuvos padangę skrodė net 673 orlaiviai. Anot S.Batavičiaus, įmonės skrydžių vadovai kasdien rūpinasi, kad būtų užtikrintas saugus oro erdvės virš Lietuvos eismas ir užkirstas kelias bet kokiems galimiems aviacijos įvykiams teikiant saugiam skrydžiui reikalingas instrukcijas ir rekomendacijas.

TOP5 aviacijos bendrovės pagal Lietuvos oro erdvėje vykdytų skrydžių skaičių yra „AirBaltic“, „Ryanair“, „Aeroflot“, „Finnair“ ir „Lufthansa“. Reikšmingiausią skrydžių skaičiaus augimą, palyginus su 2020 metais, demonstravo antroje vietoje esanti bendrovė „Ryanair“ (daugiau kaip 70 proc. augimas) ir ketvirtoje vietoje įsitvirtinusi „Finnair“ (27 proc. augimas).

Pirmaujanti bendrovė „AirBaltic“ Lietuvos erdvėje 2020 metais vykdė 9,5 tūkst. skrydžių, o 2021-aisiais net 11,6 tūkst. skrydžių (augimas – 24 proc.).

S.Batavičiaus teigimu, išskirtinis aviacijos bendrovėms buvo 2021-ųjų gruodis – per paskutinį metų mėnesį bendras aptarnautų skrydžių skaičius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2020 metais, augo beveik 2 kartus ir sudarė 17,7 tūkstančio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų