1. Ar reikia užsisakyti staliuką restorane (ir ar ten galioja specialus „aprangos kodas“?)
Nėra nieko nemaloniau nei išalkus ir atėjus į restoraną išgirsti atsakymą, jog restorane negalėsite vakarieniauti, nes iš anksto nepasirūpinote užsisakyti staliuko. Kai kuriuose kurortuose galioja net griežtos tokių užsakymų taisyklės, pavyzdžiui, staliukus galima rezervuotis tik iki vidurdienio. Kitur tai padaryti prašoma vos atvykus į jūsų atostogų vietą. Yra restoranų, kuriuose galioja apribojimai, t.y. numatytas tikslus skaičius, kiek kartų per savo viešnagės laiką jame galite užsisakyti staliuką.
Užsisakydami vietą nepamirškite išsiaiškinti, ar restorane galioja specialus „aprangos kodas“, taip pat paklauskite apie papildomus mokesčius, pavyzdžiui, už užkandžius ar gėrimus. Taip, kai kur jis imamas. Todėl geriau iš anksto žinoti, jog teks plačiau atverti pinigines. Arba (jei to daryti nenorite) rinktis kitą vakarienės vietą.
2. Koks pramogų tvarkaraštis?
Žinoma, ne visiems tai svarbu. Tačiau, jei per savo atostogas greta pažintinės programos norite pasimėgauti ir naktiniu gyvenimu bei apsilankyti siūlomuose renginiuose, pravartu žinoti, kas ir kur vyksta tuo metu, kai viešite. Viešbučio darbuotojų verta paklausti ir rekomendacijų: galbūt yra renginių, kuriuos tiesiog būtina aplankyti, nors jie mažai reklamuojami.
Dauguma viešbučių, ypač „draugiškų šeimai“, turi nemažai erdvių, kuriose kasdien tam tikromis valandomis rengiami įvairūs pasirodymai vaikams ir visai šeimai. Suaugusiems skirtose programose dažnai siūloma užsisakyti ir gėrimų. Nors daugumoje viešbučių programa panaši – nuo gyvos muzikos iki šou ant scenos ir naktinių diskotekų, kai kurie siūlo specialius „meniu“. Pavyzdžiui, džiazo koncertus, kurių klausytis galima gurkšnojant rūšinį vyną. Pasidomėkite, gal būtent jūsų viešbutyje yra numatytas būtent toks renginys.
3. Pasidomėkite, kokia sporto programa ar išvykos yra įskaičiuotos į jūsų įsigyto paslaugų paketo kainą
Kai kurie viešbučiai siūlo nemokamai naudotis nemotorizuotomis vandens priemonėmis, pavyzdžiui, kajakais, irklentėmis, taip pat kai kur į jūsų viešnagės kainą bus įskaičiuotas net paviršinis nardymas. Kitur už tokias ir panašias paslaugas taikomas valandinis, dienos ar savaitės mokestis.
Viešbučio darbuotojai yra ir tie žmonės, kurie galės rekomenduoti ir pigiausią (arba geriausią jums variantą) dienos išvykoms.
4. Kokia arbatpinigių politika?
Čia galioja ir kultūrinės, ir konkrečios vietos (viešbučio, restorano) taisyklės, kurias geriau išsiaiškinti vos atvykus. Kai kuriuose viešbučiuose, siūlančiuose „viskas įskaičiuota“ paslaugų paketą, aptarnaujančiam personalui arbatpinigių nebereikia palikti – 10 proc. yra įskaičiuojama į bendrą poilsio kainą. Kitur tai laikoma atostogautojo asmeniniu reikalu.
Jei viešbučiai neturi aiškios arbatpinigių politikos, bet jūs vis tiek norite atsidėkoti papildomu užmokesčiu padavėjams, kambarinėms, palikite 15-20 proc. nuo sumokėtos sumos. Jei neturite išsikeitę pinigų į vietinę valiutą, geriausias variantas – JAV doleriai. Eurai daugeliui Azijos, Afrikos ar Centrinės Amerikos gyventojų nėra pageidaujami arbatpinigiai.
5. Ar visi minibare esantys gėrimai ir užkandžiai nemokami?
Šitą klausimą tiesiog privalote užduoti, jei mėgstate vakarais užkandžiauti ir gurkšnoti, pvz., viskį. Daugelis viešbučių kambariuose nemokamai siūlo vandens – jo buteliuką tikriausiai rasite minibare. Kai kuriuose nemokama yra ir soda, kavos milteliai ar tam tikri užkandžiai. Vis dėlto greičiausiai visi alkoholiniai gėrimai kainuos papildomai.
6. Ar yra galimybė pasigerinti gyvenimo sąlygas?
Tokia galimybė labai priklauso nuo to, kada lankotės kurorte – sezono metu ar baigiantis/pasibaigus jam. Vis dėlto per galvą niekas neduos, jei registratūroje pasidomėsite tuo, ar galite gauti geresnį kambarį, daugiau paslaugų ir panašių dalykų. Nustebsite sužinoję, kad kai kurie viešbučiai baigiantis sezonui turistams turi paruošę daug malonių staigmenų, tokių kaip nemokami masažai, pirčių, sūkurinių vonių lankymas, treniruoklių salė ir t.t.