Kas nutiko?
SWISS oro linijų A330 gruodžio 20 dieną pakilo įprastai ir pasuko link Majamio. Maždaug po 3 valandų vienas iš keleivių informavo įgulą, kad lėktuvo tualetai neveikia. Įgula patikrino viską, ką gali patikrinti, ir buvo nuspręsta, kad sutaisyti kanalizacijos sistemą gali tik antžeminis technikų personalas. Taigi, A330 apsisuko ir dar 3 valandas skrido atgal į Ciurichą.
Kodėl neveikiantis tualetas sustabdė skrydį?
Priešingai nei žmonės spėliojo, jokios grėsmės lėktuvo saugumui nebuvo. Tačiau skrydis į Majamį dar būtų trukęs apie 7 valandas. Tai – labai ilgas laikas, kai nei įgula, nei keleiviai negali naudotis tualetais. Taigi, buvo nuspręsta sugrįžti – tos 3 valandos be tualeto yra geriau nei 7 valandos.
Kodėl lėktuvas netūpė niekur kitur?
A330 technikų pagalbos būtų sulaukęs kone kiekviename Europos oro uoste. Tačiau SWISS nusprendė sugrąžinti orlaivį ten, kur bendrovė turi savo techninės priežiūros bazę. Tai yra pigesnis ir greitesnis sprendimas – juk kitame oro uoste lėktuvui gali tekti laukti savo eilės, o ir už remontą tektų sumokėti brangiau.
Kuo viskas baigėsi?
Remontas truko 3,5 val., tačiau lėktuvas ant žemės praleido 9,5 val. Ir tada išskrido į Majamį.
Įdomu tai, kad gedimas nebuvo pastebėtas anksčiau. Kita vertus, gali būti, kad visi tualetai nustojo veikti vienu metu. Visi lėktuvo tualetai yra sujungti į bendrą kanalizacijos sistemą, kuri įprastame skrydžio aukštyje naudoja išorinio ir vidinio slėgio skirtumą atliekų išsiurbimui. Sugedusi sistema nebeleido nuleisti vandens ir naudotis tualetais tapo neįmanoma.