Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patarimai, kaip pomėgį keliauti paversti verslu

Jaunas žmogus gali džiaugtis, kad gyvena pačiu geriausiu metu. Mes turime vieną geriausių ir greičiausiu prieigų prie interneto, turėdami noro ir išteklių galime apkeliauti visą pasaulį ir tai darydami dirbti.
Keliautojai savo patirtimi gali dalintis tinklaraščiuose
Keliautojai savo patirtimi gali dalintis tinklaraščiuose

„Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai suteikia puikias galimybes parodyti savo sugebėjimus, o jeigu sekasi, gali greitai sukurti savo verslą arba tapti žinomu žmogumi. Geriausia, jog šiais laikais monetizuoti galima beveik viską. Jeigu daug dirbsi, mylėsi tai, ką darai, anksčiau ar vėliau sėkmė aplankys ir tave.

TAIP PAT SKAITYKITE: Bankininkystę į darbą iš namų iškeitęs Justas Markus pinigų nebeskaičiuoja

Asmeninė nuotr./Justas Markus
Asmeninė nuotr./Justas Markus

Vienas iš mano online mokytojų Gary Vaynerchuk, kurį seku daug metų, yra skaitęs labai įdomų pranešimą „Do what you love!“ (video galite rasti čia). Jame jis pasakoja, kad, jeigu ilgai dirbsi prie to, kas tau labai patinka, tikrai galėsi iš to padaryti verslą. Aišku, daug kas priklauso ir nuo to, kiek esate verslus ir kiek noro turite pradėti. Nes darbas sau tikrai nėra lengvas, ypač jei tai verslo pradžia.

Parduokite savo žinias apie keliavimą

Žmonės, kurie daug keliauja, dažnai nesupranta, kad su kiekviena kelione jie įgauna daug patirties ir gali tai paversti pinigais. Mes tikrai žinome daug tokių kurie, net nemoka nusipirkti lėktuvo bilieto. Aš tikrai nesijuokiu iš tų žmonių, tiesiog matau, jog tai – verslo galimybė.

Justo Markaus nuotr./Darbo vieta
Justo Markaus nuotr./Darbo vieta

Netrūks tokių, kurie sakys: neapsimoka, nes yra daug kelionių agentūrų, kurios tuo jau užsiima. Bet aš drįsčiau su tuo nesutikti. Rimvydo Širvinsko-Makaliaus istorija yra puikus pavyzdys.

Jis pradėjo nuo forumo, kuriame dalinosi savo kelionių įspūdžiais, paskui sekė asmeninė svetainė ir dabar Makalius.lt yra vienas didžiausių kelionių tematikos portalų Lietuvoje.

Jo sėkmės istorija įrodo, kad lietuviai linkę pirkti keliones iš tokio žmogaus, kuris apie tai kalba, pasakoja, dalina patarimus, o ne tik siūlo akcijas ir puikias kainas.

Dar vienas pavyzdys – aktoriaus Leonardo Pobedonoscevo ir jo šeimos grupė „Facebook“ – Balinėtojai. Joje Leonardas ir jo žmona Ieva dalinasi savo kelionių istorijomis ir patarimais iš Indonezijos – Balio salos. Jų keliones seka jau daugiau negu 11 000 internautų, kas Lietuvos mastu yra tikrai nemažai.

Kalbant apie užsienį, ten tokių pavyzdžių daugybė. Pavyzdžiui, „The Blonde Abroad“, kurio autorė Kiersten iš Kalifornijos pasakoja apie savo keliones, dalinasi patarimais bei rašo teminius straipsnius. Keliautoja taip pat turi savo internetinę parduotuvę ir konsultuoja klientus kelionių, straipsnių ir kitais klausimais. ​

Tapkite aktyviu įvairių kelionių bendruomenių nariu

Be to, yra labai daug platformų, kurios lietuviams nežinomos arba mažai girdėtos. „Airbnb“ – platforma, kurioje galite išsinuomoti gyvenamąją vietą pas žmogų, kuris gyvena tame mieste.

„Couchsurfing“ – kita platforma, kurioje galite nemokamai susirasti vietą apsigyventi. Visame pasaulyje yra daugiau negu keletas milijonų žmonių, kurie gali tave priimti ir dar daugiau tokių, kurie keliauja naudodamiesi couchsurfing'o bendruomenės paslaugomis.

Man pačiam yra tekę naudotis šiuo puslapiu – susiradau, kas mane priimtų pagyventi Dubajuje ir Berlyne.

Keliauti ir dirbti daugelyje šalių nėra sudėtinga
Keliauti ir dirbti daugelyje šalių nėra sudėtinga

Portalų ir puslapių, kuriuose galima rasti pigių kelionių bilietų arba kuriuose yra naudingos informacijos apie keliones – nesuskaičiuojama daugybė. Tiesa tokia, jog apie juos mažai kas žino. Tai – puiki galimybė tau, kelionių mylėtojau. Gali imti ir aprašyti visa tai savo tinklaraštyje ar interneto puslapyje ir taip užsidirbti pinigų.

Kaip visa tai paversti uždarbiu?

Tikriausiai spėjote pagalvoti: gerai, viskas aišku. Tačiau, kaip visa tai, ką aš aprašysiu, paversti pinigais? Kaip monetizuoti savo tinklaraštį?

Svarbiausias dalykas, pradėjus tai daryti – nuspręsti, ar tokia veikla jus domina tik dėl pinigų. Nes jeigu blogą rašysite vedini pinigų, greit entuziazmas dings – ypač supratus, kad greito rezultato nebus. Kelionių tinklaraščio rašymas – maratonas, o ne sprintas.

Be to, reikia žinoti, kad ne visą naudą gausite pinigais. Tarkime jūs, aprašote kelionių inventorių. Už tai jums nebūtinai pasiūlys honorarą – gali būti, jog už tokį tekstą gausite daiktą, kurį įvertinsite ir aprašysite. Šioje vietoje kelionių blogas panašus į mados. Kai mergina aprašo rūbą, pasidaro nuotrauką ir už tai gauna jį (rūbą). Arba pinigų, bet dažniausiai veikia barterinių mainų principas: aš jums straipsnį, jūs man – daiktą.

Kelionių „blogeriai“
Kelionių „blogeriai“

Dar vienas variantas – reklama. Pavyzdžiui, galima kviesti draugus užsiregistruoti „Airbnb“ platformoje. Tai yra abipusė nauda. Naujas vartotojas užsiregistravęs per mano nuorodą iškart gauna 31 eurą nuolaidą pirmąjam apsilankymui. O tu už tai gauni taip pat 31 eurą. Jeigu užsiregistravęs asmuo priima pas save kažką apsistoti, tu gauni jau 57 eurus.

Tai – populiarus dalykas tarp daugelio keliautojų. Surinkus 100-200 eurų jau galima savaitę viešėti bet kokiame Europos mieste. Taip pat veikia ir Uber platforma: pakvieti draugą, gauni nemokamą kelionę.

Šiais laikais monetizuoti galima beveik viską

Kelionių tinklaraštyje galima parduoti ir reklamos plotus (Adword, Affiliate ir t.t.) – jas tikriausiai esate matę ne viename puslapyje. Už jas gausite pinigus pagal reklamos parodymų skaičių ir nuo paspaudimų ant reklamos. Jeigu puslapio lankomumas yra labai didelis, tai apsimoka. Bet, kai lankytojų nėra daug, reklama juos gali net atbaidyti. Taigi, jei kelionių tinklaraštį tik pradedate rašyti, nesiūlyčiau rinktis reklamų. Labai dažnai tai sugadina puslapio įvaizdį.

Vienas iš man dažniausiai sutinkamų variantų yra mokama reklama (angl. Sponsored Articles). Tai – užsakomasis straipsnis. Tiesiog sutariama tam tikra kaina ir už tai parašote straipsnį apie konkrečią paslaugą, vietą ar parduotuvę, kurioje galite rasti, pavyzdžiui, kelionėms skirtų daiktų. Šie straipsniai gali būti labai įvairūs. Jus už tai gaunate sutartą sumą, o užsakovas gauna nuorodą į savo puslapį ir straipsnį.

Man asmeniškai tokie straipsniai labai patinka, nes juos galima rašyti labai įvairiai. O paprasti tinklaraščio skaitytojai kartais net nesupranta, jog tekste kažkas reklamuojama.

Kitas variantas – dėti nuorodas prekių, kurios yra iš „Amazon“ ir panašių interneto parduotuvių. Jeigu per tą nuoradą žmogus ateis ir nusipirks konkrečią prekę, gausite tam tikrą procentą nuo pardavimo sumos. Jeigu tinklaraščio lankomumas yra didelis, tokiu būdu galima tikrai neblogai uždirbti.

Taip pat keliaudami ir rašydami apie keliones, galite ieškoti kompanijų, kurios sutiktų jus finansuoti už tai, jog taptumėte jų ambasadoriais. Šis būdas tinkamiausias tokiems žmonėms, kurie yra aktyvūs ir matomi internete, ypač – socialiniuose tinkluose.

Kai turite daug sekėjų socialiniuose tinkluose, galite siūlyti savo reklamą juose. Pavyzdžiui: nuotrauka „Instagram“ – 50 eurų, įrašas „Facebook“ – 100 eurų ir t.t.

Jeigu daug dirbsi, mylėsi tai, ką darai, anksčiau ar vėliau sėkmė aplankys ir tave.

Užsidirbti galima ir parašius elektroninę knygą ar elektroninį gidą bei juos pardavus. Jei esate sukaupęs nemažai patirties ir turite nemažą auditoriją, šis būdas idealus.

Paskutinis pasiūlymas yra labai mėgstamas užsienio tinklaraštininkų: bloge sukurti aukojimo (angl. Donate) mygtuką. Skaitytojai, atsidėkodami jums už įdomius ir vertingus straipsnius, gali atsidėkoti paspausdami jį ir paaukodami norimą sumą. Tiesa, užsienyje tai veikia geriau nei pas mus, nes ten visi turi Paypal sąskaitas.

Daugiau patarimų apie kelionių ir kitų asmeninių tinklaraščių sukūrimą ir monetizavimą bei savarankišką darbą rasite mano puslapyje JustasMarkus.com.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos