9 išvados apie turistus Lietuvoje: ko jiems trūksta ir kodėl šalies pigumo akcentuoti neverta

Kodėl vokiečiai važiuoja į Lietuvą? Kas čia žavi kinus? Kuo Lietuvoje mėgaujasi lenkai, o kas turistus labiausiai nuvilia? Tai atskleidė naujas plataus masto tyrimas, kuriame buvo apklaustas 3681-as užsienio turistas iš 16-os užsienio rinkų.
Turistai
Turistai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvą lankančių turistų tendencijas parodė nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ ir rinkos tyrimų bendrovių „Eurotela“ bei „Rinkos tyrimų centras“ atliktas tyrimas. Iki šiol tai plačiausiai Lietuvos atvykstamojo turizmo rinką apžvelgiantys duomenys, išsamiai pristatantys užsienio turistų portretus.

1. Koks tai tyrimas?

Tyrimo metu buvo apklaustas 3681-as užsienio turistas iš 16-os šalių rinkų. Jie buvo apklausiami aštuoniuose Lietuvos miestuose, keliautojams buvo pateikta 19 klausimų. Agentūrai toks tyrimas kainavo 29 tūkst. Eur.

Buvo siekiama išsiaiškinti, ar turistams Lietuvoje patinka, kodėl ją pasirinko, kas mažiausiai ar daugiausiai džiugino. Svarbu buvo išskirti turistų profilius, jų motyvus, kaip keliautojai vertina Lietuvą, ir čia teikiamas paslaugas bei veiklas.

2. Pigumo akcentuoti neverta

„Rinkos tyrimų centro“ partneris Edmundas Bražėnas antradienį pabrėžė, kad šiame tyrime buvo labiau atskleistas turtingesnių keliautojų segmentas – tie turistai, kurie atvyksta lėktuvais, apsistoja viešbučiuose, išleidžia daugiau pinigų. Tokie turistai ir yra svarbesni kiekvienos šalies turizmo rinkai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Keliauk Lietuvoje“ tyrimo „Lietuvą lankiusių turistų profiliai: 16 rinkų tyrimas“ pristatymas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Keliauk Lietuvoje“ tyrimo „Lietuvą lankiusių turistų profiliai: 16 rinkų tyrimas“ pristatymas

Absoliuti dauguma apklaustųjų (79 proc.) į Lietuvą atskrido lėktuvu, daugiau nei pusė nakvynei rinkosi viešbučius (61 proc.), būstus nuomojosi (per „Airbnb“ ir kt.) – 18 proc. „Rezultatai aiškiai parodė, kad kelionės kainos svarba šiam segmentui yra tikrai ne prioritetas. Ji tarp dešimties prioritetų svyravo 6–7-oje vietose“, – teigė jis.

Tai reiškia, kad vargu ar pasiteisintų Lietuvos kaip pigios kelionių šalies akcentavimas. „Daug svarbiau kalbėti apie kitų žmonių gerus atsiliepimus, kultūros, gamtos objektų gausą“, – atkreipė dėmesį E.Bražėnas, pristatydamas tyrimo rezultatus.

3. Virtuve žavisi vokiečiai ir lenkai

Šalies gamta didžiausią įspūdį paliko keliautojams iš tolimų šalių, ypač – turistams iš Izraelio, kurie gamtą įvertino 4,5 balo iš 5, bei keliautojams iš JAV, kurie vietinę gamtą įvertino 4,4 balo.

Keliautojai kaip vieną iš svarbiausių priežasčių nurodė ir maisto bei gėrimų išbandymą. Gastronominiai atradimai didžiausią įspūdį paliko vokiečiams ir lenkams (4,3 balo iš 5).

4. Svarbu saugumas, ypač – ne europiečiams

Paprastai Lietuvą keliautojai rinkosi dėl visoms šalims įprastų priežasčių – nes yra tiesioginiai skrydžiai, ieškoma naujų kelionės krypčių. Tačiau pasirodė, kad svaria priežastimi aplankyti Lietuvą tapęs ir šalies saugumas bei žemas nusikalstamumo lygis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Edmundas Bražėnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Edmundas Bražėnas

Tą ypač vertina ne Europos turistai – iš Japonijos, Kinijos, JAV. Tai leidžia manyti, kad mūsų šalies saugumą galima paminėti ir reklaminėse kampanijose.

5. Sveikatos keliautojai – iš Izraelio

Tyrimo dalyviai suskirstyti į tris skirtingas kategorijas: verslo, laisvalaikio ir sveikatos keliautojus. Pastarieji, kurie į Lietuvą atvyko sveikatos, medicininės priežiūros, grožio paslaugų, sudaro 4 proc. bendro srauto. Tačiau žiūrint į atskiras rinkas, paaiškėjo, kad net 27,9 proc. visų Izraelio keliautojų į Lietuvą atvyksta sveikatos tikslais. Kitose rinkose šis skaičius siekia vos kelis procentus.

6. Silpnoji pusė – spontaniškumas

Prasčiausiai turistai įvertino kai kuriuos paruoštus turistinius produktus, tokius kaip ekskursijų organizavimas. Ypač, jeigu jų ieškoma spontaniškai, jau atvykus į čia. „Reikėtų pagalvoti, kaip geriau pristatyti turistinius produktus žmonėms, kurie jau yra Lietuvoje. Spontaniški dalykai paprastai vertinami prasčiau“, – atkreipė dėmesį E.Bražėnas.

Tai ypač svarbu, nes pasirodė, kad didelė dalis (30–50 proc., priklausomai nuo rinkos) kelionę į Lietuvą susiplanavo labai greitai – per vieną ar kelias dienas. „Tai reiškia, kad didelė dalis atvykusių nėra taip gerai išstudijavę dalykų, ką galime pasiūlyti. Šiam segmentui ypač svarbu paprastai, lengvai surasti spontaninius dalykus“, – pabrėžė rinkos tyrimų bendrovės partneris.

Juo labiau, kad net 69 proc. apklaustųjų kelionės taškus dėliojosi savarankiškai. Grupinius turus rinkosi 12 proc., o individualius – 11 proc.

Mato Miežonio / 15min nuotr./Turistai
Mato Miežonio / 15min nuotr./Turistai

Prasčiausiai užsienio turistų nuomone įvertintos veiklos, susijusios su aktyviomis pramogomis (3,6 balo), apsilankymai SPA, grožio ir sveikatingumo centruose (3,7).

7. Lietuva – pagrindinis tikslas

Net 73 proc. keliautojų teigė, kad Lietuva jiems yra vienintelis šios kelionės tikslas. Anot E.Bražėno, tai buvo svarbu išsiaiškinti tiriant, su kokiomis kitomis šalimis Lietuvai reikia konkuruoti, ir kurie keliautojai labiau linkę vienu ypu aplankyti kelias šalis. Pasirodė, kad Lietuvai labiausiai reikia konkuruoti dėl turistų iš JAV dėmesio ir įspūdžių. Tik 55 proc. jų teigė šios kelionės metu važiuojantis tik į mūsų šalį.

Kitas šalis kartu aplankiusieji dažniausiai teigė, kad tai buvo Latvija (50 proc.) ir Estija (33 proc.).

8. Lietuvai nedaug trūksta iki maksimumo

Galiausiai turistų buvo klausta, koks bendras jų įspūdis apie Lietuvą – ar rekomenduotų ją kitiems, ar grįžtų dar kartą, ar pateisinti lūkesčiai. Bendras vertinimo vidurkis – 4,4 balo iš 5. E.Bražėnas atkreipė dėmesį, kad kituose panašiuose tyrimuose maksimalus balas būna 4,6–4,7.

9. Kam reikėjo tyrimo?

„Keliauk Lietuvoje" direktorius Dalius Morkvėnas teigė, kad analitika ir tyrimai yra vienas svarbiausių rinkos ciklų akcentų – tik tada galima tiksliai šauti ir pataikyti į tikslą. Žinant, kokius turistus ir kuo traukia Lietuva, galima organizuoti tikslines kampanijas ir skirtingoms rinkoms pritaikyti skirtingas strategijas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dalius Morkvėnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dalius Morkvėnas

„Turėdami duomenų bazę, galime ieškoti koreliacijų tarp kintamųjų ir priežastinių ryšių“, – teigė agentūros vadovas. Tuomet galima atsakyti į klausimą, pavyzdžiui, dėl ko Lenkijos turistai važiuoja į Lietuvą.

Tyrimo „Lietuvą lankiusių turistų profiliai: 16 rinkų tyrimas“ duomenys yra atvirai prieinami. Skirtingų šalių turistų profilius pristatančias ataskaitas ir tyrimo duomenis rasite čia: https://www.lithuania.travel/lt/news/uzsienio-turistu-tyrimo-ataskaita

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų