Ministrės teigimu, Lietuva ketina aktyviai kviesti ją aplankyti Izraelio, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Lenkijos, Baltijos šalių ir Suomijos turistus.
„Pandemija, drįstu teigti, jau baigėsi, ir verslui, ir valstybei yra svarbu, kad čia atvyktų daugiau žmonių ir pamatytų mūsų miestus, miestelius, gamtą. Izraelis, Jungtinė Karalystė, Vokietija, Lenkija, aišku, tradiciškai Baltijos šalys ir Suomija yra mums svarbios rinkos, kur Lietuva vykdys ir savo informacines kampanijas“, – į Lietuvą atvykusių užsienio turistų mobilumo žemėlapio pristatyme trečiadienį sakė A.Armonaitė.
„Tikimės, kad vis daugiau žmonių atras Lietuvą, vis daugiau žmonių čia praleis ilgiau negu dieną, išleis daugiau pinigų ir pamatys mūsų gražią šalį“, – pridūrė ji.
Pasak ministrės, interaktyvus žemėlapis bus naudingas ribotais resursais disponuojančiam verslui ir savivaldybėms.
„Verslui tai yra svarbu, nes galima matyti srautus ir kryptis, kuriomis užsienio turistai dažniausiai važiuoja. Tokiu būdu galima galbūt labiau plėsti savo paslaugas, planuoti verslo planus, galbūt nukreipti tam tikrus marketinginius sprendimus, kad turistai labiau viena ar kita kryptimi atrastų mūsų verslui. (...) Savivaldybės matys labai tiksliai, kur žmonės lankosi daugiausia ir tokiu būdu galės planuoti, kur pagerinti ar patobulinti turistams svarbią infrastruktūrą“, – teigė A.Armonaitė.
Lietuvos turizmo skatinimo agentūrai „Keliauk Lietuvoje“ laikinai vadovaujanti Olga Gončarova teigė, kad iki šiol užsienio turistų skaičius buvo apskaičiuojamas remiantis tik jų nakvynių skaičiumi apgyvendinimo įstaigose.
„Vis dėlto šie duomenys vėluoja vieną-du mėnesius, tačiau neapimdavo užsienio svečių, kurie atvykdavo į Lietuvą vienai dienai arba naudodavosi trumpalaikės nuomos paslaugomis“, – spaudos konferencijoje pažymėjo O.Gončarova.
Tuo metu naujajame turistų mobilumo žemėlapyje bus galima pamatyti ir su vienadieniais keliautojais susijusius rodiklius.
„Keliauk Lietuvoje“ vadovė tikisi, jog projektas padės regioniniams turizmo verslo dalyviams.
„Tikimės, kad ateityje būtent šie atviri ir prieinami duomenys taps neatsiejamu įrankiu, leidžiančiu realiai vertinti užsienio turistų tendencijas Lietuvoje ir padės turizmo ekosistemos dalyviams, ypač Lietuvos regionuose, kur iki šios dienos informacijos ir duomenų labai trūko“, – sakė O.Gončarova.
„Keliauk Lietuvoje“ analitikė Jogilė Miežienė pažymėjo, jog žemėlapyje pateikiami vienos dienos duomenys bus naudingi renginių ir festivalių organizatoriams.
Pasak Lietuvos turizmo rūmų prezidentės Žydrės Gavelienės, žemėlapis turizmo verslui leis lengviau planuoti į trumpalaikius ir per Lietuvą tranzitu vykstančius keliautojus orientuotus turizmo produktus.
„Ką tai duos verslui – mes matysime renginių, konferencijų, verslo turistų, kruizinių turistų įtaką miestui, kur jie juda ir kaip jie juda, ir žymiai daugiau galimybių planuoti kelių valandų produktus lankytojams“, – sakė Ž.Gavelienė.
Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacijos prezidentas Arnas Zmitra teigė, kad nauja priemonė leis geriau panaudoti savivaldybių ir turizmo informacijos centrų rinkodarai ir viešinimui skirtas lėšas, o stebint turistų srautus išvengti ginčų dėl investicijų į jų traukos objektus.
„Dažnai kyla ginčai su savivaldybių vadovais, kur nukreipti savivaldybės finansus, pavyzdžiui, investuojant į piliakalnius ar pažintinius takus. Tie srautai rodys, kur juda užsienio keliautojai“, – teigė A.Zmitra.
„Savivaldybės turi savo viešinimo, rinkodaros biudžetus, nors ir jie nedideli. (...) Remiantis šiais duomenimis irgi bus galima tikslingiau nukreipti tuos nedidelius savivaldybių ir turizmo informacijos centrų biudžetus“, – pridūrė jis.
Trečiadienį Ekonomikos ir inovacijų ministerija bei „Keliauk Lietuvoje“ pristatė internetinį užsienio turistų mobilumo žemėlapį bei bandomąjį turistų judumo stebėsenos projektą. Žemėlapyje bus pateikiami duomenys apie Lietuvoje apsilankančius keliautojus iš užsienio, taip pat jų judėjimo šalyje tendencijas.
Šiuo metu žemėlapyje pateikiami praėjusių metų gegužės–spalio mėnesių duomenys. O.Gončarovos teigimu, šiemet užsienio turistų stebėsena taip pat bus atliekama gegužės-spalio mėnesiais, tuo metu nuo 2023 metų planuojama duomenis rinkti visus metus, pateikiant juos su vienos-dviejų savaičių vėlavimu.
Be to, dabar pateikiami tik mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ aptarnaujamų užsienio turistų duomenys.
Interaktyvaus žemėlapio projektą įgyvendino Estijos įmonė „Positin“ bei „Tele2“. Pasak O.Gončarovos, įrankis kainavo apie 40 tūkst. eurų, o praėjusių metų duomenų tyrimas kainavo apie 60 tūkst. eurų. Projektas finansuotas valstybės biudžeto lėšomis.