Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aido Šumsko kelionė į Japoniją: nuo gatvės maisto iki kompiuterinių žaidimų rajonų

Festivalio „nowJapan“ organizatoriai tęsia interviu ciklą „Japonija lietuvio akimis“. Šį kartą Tekančios saulės šalį apžvelgia kūrybinių industrijų atstovas - reklamos agentūros „Clinic 212“ meno vadovas Aidas Šumskas.
Aidas Šumskas Japonijoje
Aidas Šumskas Japonijoje / Asmeninio archyvo nuotr.

Aidas yra vienas iš tų žmonių, kurie jaučia didelę trauką Azijos kultūrai, žmonėms ir tradicijoms. Jo aplankytų šalių sąraše galima rasti Kiniją, Malaiziją, Singapūrą ir, žinoma, Japoniją.

„Japonija man asocijuojasi su gatvės maisto kvapu, ant prekystalių čirškinamais patiekalais ir šviežia žuvimi. Sušiai čia yra šimtą kartų skanesni, nei Vakaruose. Japonijoje jų gamybai naudojami geresni produktai. Visiems taip pat rekomenduočiau apsilankyti Tokijo žuvų turguje“, – gastronominiais įspūdžiais dalinosi A.Šumskas.

Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje
Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje

Nors japonų maistas dažnai laikomas egzotišku, pašnekovo teigimu, lietuviškiems skrandžiams jis yra ganėtinai priimtinas.

„Keliaudamas po Aziją esu valgęs žemėje pūdytą kiaušinį ir itin stipriu kvapu pasižymintį vaisių – durianą. Japonijoje man viskas buvo labai skanu“, – tvirtino jis.

Tekančios saulės šalyje A.Šumską labiausiai sužavėjo Tokijo Akihabara ir Kichijoji rajonai bei Ashikaga gėlių parkas.

„Akihabara rajonas skirtas kompiuterinių žaidimų mylėtojams. Ten viskas atrodo kaip tūkstantį kartų padidintas „nowJapan“. Iš visų supa įmonių logotipai, komiksų parduotuvės ir vaikšto cosplay persirengę žmonės“, – pasakojo keliautojas.

Populiariojoje kultūroje yra prigiję įvairiausių japono įvaizdžių. Anot A.Šumsko, japonai labai santūrus ir draugiški žmonės. Jiems svarbu laikytis manierų ir taisyklių. Pavyzdžiui, japonams nepriimtinas garsus kalbėjimas metro. Visgi pašnekovui jie pasirodė paslaugūs žmonės, noriai padedantys atvykėliams iš kitų kraštų.

Kelionės metu reklamos ekspertas išbandė ir miegojimą viešbutyje-kapsulėje. Pirmosios „kapsulės“ šalyje buvo atidarytos dar 8 dešimtmetyje ir greitai tapo populiaria atrakcija tarp užsienio turistų.

Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje
Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje

Japonija garsėja kaip technologijų lyderė, tačiau pastebėti tai iš pirmo žvilgsnio nėra labai lengva. O kartais sunkumų gali sukelti tokie, iš pažiūros, paprasti dalykai kaip SIM kortelės įsigijimas.

„Kaip ir dauguma galvojau, kad Japonija yra technologijų šalis, tačiau šitą jos pusę sunku pamatyti. Jie turi daug robotų, bet nėra taip, kad juos rasi ant kiekvieno kampo. Juokinga tai, kad keliaujant buvo labai sunku įsigyti paprasčiausią SIM kortelę, nes mobiliojo ryšio salonuose jų neparduoda“, – teigė A.Šumskas.

Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje
Asmeninio archyvo nuotr./Aidas Šumskas Japonijoje

Visgi jis sutinka, kad japonai yra daug didesni technologijų gerbėjai, nei europiečiai. Jie mėgsta turėti daug įvairiausių prietaisų ir labiau išnaudoja jų galimybes.

Savitą Japoniją atraskite jau šį savaitgalį vyksiančiame netikėtos japonų kultūros festivalyje nowJapan“.

„nowJapan2017“ Rugsėjo 9-10 dienomis Litexpo parodų rūmuose.

Daugiau informacijos www.nowjapan.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais