Skiepytis nuo COVID-19 atsisakę „Emirates“ darbuotojai privalės reguliariai tirtis, ar neserga ir neplatina COVID-19. Už tuos privalomus testus jie turės mokėti patys. Tai – palyginti nedidelė, bet veiksminga priemonė paskatinti oro linijų darbuotojus skiepytis. Kai kuriose kitose oro linijose skiepai yra kone privalomi, norint išlaikyti pozicijas kompanijoje.
Tuo tarpu interviu portalui „Simple Flying“ „AirBaltic“ vadovas Martinas Gaussas atskleidė, kad mano, jog neturi teisės reikalauti, kad oro linijų darbuotojai pasiskiepytų. Jis norėtų, kad visi įgulų nariai būtų vakcinuoti, bet to reikalauti neketina. Kita vertus, jis pripažino, kad tokį sprendimą gali tekti priimti, jei tokius standartus nustatytų šalys ar tarptautinės organizacijos.
Gaussas pabrėžė, kad palaiko vakcinaciją nuo COVID-19, kaip vieną iš būdų sugrįžti prie bent šiek tiek normalesnio gyvenimo. Jis taip pat mano, kad ateityje ir keleiviams teks turėti skiepų pasus, tačiau dar ne greitai. Ankstyvas skiepų paso reikalavimas būtų neteisingas, nes tai reikštų, kad keliauti gali tik turtingesnių šalių gyventojai, nes jie skiepijami gerokai sparčiau.
Be to, Gaussas teigia, kad „AirBaltic“ darbuotojų skiepijimas dabar būtų nesuderinamas su Latvijos politika. Šalis nėra pasirengusi skiepyti visus, o oro linijų darbuotojai pagal savo sveikatos būklę ir amžių nepatenka į prioritetinių žmonių sąrašus vakcinacijai.
„Qantas“ ir „United“ vadovai mano, kad COVID-19 skiepai oro linijų darbuotojams turėtų būti privalomi. Toks požiūris civilinės aviacijos sektoriuje nėra retas, nes skiepai ne tik gelbėja gyvybes – jie padės sugrįžti prie senojo gyvenimo būdo, kai žmonės daugiau keliavo (o oro linijos daugiau uždirbo). Tačiau šiame kontekste daug kalbama ir apie žmonių laisves patiems priimti sprendimus apie savo kūną ir sveikatą. Skiepų priešininkų yra visur – galite neabejoti, kad tarp jų yra ir pilotų, skrydžių palydovų bei oro uostų darbuotojų.