Ant Baltosios rožės tilto Alytuje – meilės matuoklis ir širdis jausmų spynoms

„Meilė tampa mūsų miesto simboliu“, – juokauja alytiškiai. Ženklu „Alytus Myliu“ išgarsėjęs miestas ir toliau žengia meilės keliu, o daugeliui žinomas Baltosios rožės tiltas bus  papuoštas beveik dviejų metrų aukščio plienine širdimi.  Ją meilės simboliais – nedidelėmis spynomis – kviečiami užpildyti ne tik alytiškiai, bet ir miesto svečiai.
Baltosios rožės tiltas papuoštas beveik dviejų metrų aukščio širdimi, ant kurios bus galima kabinti meilės spynas
Baltosios rožės tiltas papuoštas beveik dviejų metrų aukščio širdimi, ant kurios bus galima kabinti meilės spynas / Alytaus miesto savivaldybės nuotr.

Ant aukščiausio Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tilto jau šią savaitę pastatyta iš nerūdijančio plieno pagaminta rožių širdelė, o netrukus atsiras „Meilės metras“.

Nors dauguma žinomų pasaulio tiltų tokiomis spynelėmis yra nukabinėti jau daugelį metų, tačiau Alytuje siūloma ir naujovė – meilę išmatuoti.

Tai padaryti galės ne tik jaunavedžiai, bet ir visi, kurių širdys kupinos meilės – draugui, broliui, seseriai, mamai, senelei ar net savo augintiniui.

Idėja prie pat tilto įrengti nerūdijančio plieno beveik dviejų metrų aukščio širdį kilo dėl to, kad pastačius tiltą sutuoktiniai ėmė ant jo konstrukcijų kabinti spynas, o tiltas tam nepritaikytas.

Tiltą papuošianti širdis atsirado iš menininkų Remigijaus ir Algirdo Gataveckų bei dizainerio, vizualinės komunikacijos specialisto Artūro Mažeikos sukurto ženkliuko „Alytus Myliu“. Tai – tam tikras šio ženklo formų tęsinys.

Alytaus miesto savivaldybės nuotr. /Ženklas „Alytus Myliu“
Alytaus miesto savivaldybės nuotr. /Ženklas „Alytus Myliu“

Vienas iš šios idėjos autorių Alytaus miesto savivaldybės administracijos Viešųjų ir užsienio ryšių skyriaus specialistas A.Mažeika sako, kad širdelės forma paimta iš naujojo Alytaus miesto savivaldybės logotipo stiliaus knygos.

„Kai buvo kuriamas savivaldybės logotipas, norėjome išlaikyti Alytaus miesto herbe esančios baltosios rožės simbolį ir atvaizduoti ją kiek kitaip.

Tuomet tautiniuose dzūkiškuose raštuose kartu su broliais Algirdu ir Remigijumi Gataveckais radome išsiuvinėtus roželės simbolius. Jas ir panaudojome įgyvendindami širdelės idėją", –pasakojo A. Mažeika.

Kartu su širdimi ant tilto atsiras kas 40 metrų sužymėtos zonos. Kiekviena tokia atkarpa skirta vis kitokiai meilės rūšiai.

Alytaus miesto savivaldybės vizualizacija/Meilės metrai ant Baltosios rožės tilto Alytuje
Alytaus miesto savivaldybės vizualizacija/Meilės metrai ant Baltosios rožės tilto Alytuje

Pasak A.Mažeikos, taip meilės rūšis yra suskirstęs graikų filosofas Aristotelis.

Alytus bus vienintelė vieta, kurioje metrais bus galima išmatuoti savo meilę. Ant tilto atsiras šešios metrų žymos, ties jomis bus įvardyta meilės pagal Aristotelio filosofiją rūšis.

Įrodyti savo meilę mylimam ar artimam žmogui alytiškiai ir miesto svečiai galės nunešdami jį ant rankų iki tam tikros meilės rūšį žyminčios ribos.

„Tai tarsi galimybė žaidimo forma parodyti savam žmogui, ką jam jauti. Mano didžiausias noras – kad čia važiuotų žmonės iš visos Lietuvos, matuotų savo meilę, kabintų spynas. Tai – bendras projektas visiems mylintiems“, – sakė A. Mažeika.

Nerūdijančio plieno širdį sukūrė kalviai iš Alytaus. Pasak A.Mažeikos širdies spynoms vietos užteks bent kelerius metus.

Mato Miežonio/15min nuotr./Alytaus Baltosios rožės tiltas
Mato Miežonio/15min nuotr./Alytaus Baltosios rožės tiltas

Aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tiltas pastatytas 2015 m. ant išlikusių buvusio geležinkelio tilto taurų, įrašytas į Lietuvos rekordų knygą. Jo aukštis – 38,1 m, ilgis – 260 m. Projekto autorius – V.Karieta.

Kaip skelbia Alytaus turizmo ir informacijos centras, XIX a. antroje pusėje stiprinant vakarines Rusijos imperijos (tuo metu Lietuva priklausė jos teritorijai) sienas, į Alytų, kaip III klasės tvirtovę, buvo nutiestas karinis geležinkelis. Šioje vietoje 1897–1899 m. pastatytas novatoriškos gembinės konstrukcijos tiltas (projekto aut. N. Beleliubskis), kurio aukštis – 33 m, ilgis – 240,5 m. Tilto važiuojamoji dalis buvo skirta traukinių ir vežimų eismui. Pirmojo pasaulinio karo metu, 1915 m., besitraukianti caro kariuomenė tiltą susprogdino. Alytų užėmę vokiečiai jo vietoje pastatė laikinąjį medinį karinį geležinkelio tiltą. Jo aukštis buvo 35 m, ilgis – 294 m. Tiltas tarnavo iki 1926 m., vėliau – išardytas.

2013 m. rugpjūčio mėn. prasidėjo naujo paspyrinio trijų tarpsnių tilto statyba. Tilto statyba baigta 2015 m. spalį. Oficialiai tiltas atidarytas 2016 m. birželio 4 d.

Objekte ir iki šiol buvo siūlomos pramogos: šuoliai nuo tilto su virve ir apžvalginis žygis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis