Ant restoranų ir viešbučių durų – naujas ženklas, kurį padiktavo koronavirusas

„Pamatei šį ženklą ant durų ir būk tikras – tu esi saugus“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentė Evalda Šiškauskienė apie asociacijos pristatomą naują prekinį ženklą – „Safe and Clean“ („Saugu ir švaru“), kurį jau pelnė pirmieji asociacijos nariai, rašoma Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos išplatintame pranešime.
Naujas ženklas „Safe and Clean“
Naujas ženklas „Safe and Clean“ / Pranešimo autorių nuotr.

COVID-19 verslui padiktavo naujų, neregėtų iššūkių, tad užklijuotas ženklas Lietuvos ir užsienio turistams skelbs aiškią žinią – šiame restorane ar viešbutyje yra saugu, švaru ir kruopščiai laikomasi detaliai surašytų saugumo reikalavimų, kurių dar gausiau nei reikalauja sveikatos institucijos. Svetingumo verslo atstovai sako, jog šis ženklas yra garantija svečiui, kad čia saugu.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija jau sulaukė daug paraiškų iš verslo, panorusio įgyti naują saugaus ir švaraus svetingumo ženklą „Safe and Clean“. Tokį ženklą svečiai netrukus išvys ant pirmųjų jį pelniusių restoranų ir viešbučių nuo Klaipėdos, Birštono, Vilniaus iki Druskininkų. Neabejojama, jog šis ženklas taps tarsi vedliu svečiams, siekiantiems maksimalaus saugumo koronaviruso akivaizdoje.

Pranešimo autorių nuotr./Naujas ženklas „Safe and Clean“
Pranešimo autorių nuotr./Naujas ženklas „Safe and Clean“

„Šiuo ženklu norisi atvykstantiems ir vietiniams svečiams pasakyti – eikite į viešbučius, restoranus, juose yra saugu, švaru, viskas prižiūrėta. Šis verslas specifinis – svečiai į viešbutį ar restoraną atvyksta kaip į namus, tad saugumas visiems labai aktualus. Pasitarę su kitomis institucijomis, sieksime, kad šį ženklą galėtume naudoti portaluose „Booking.com“, „Trip Adviser“ ir kt. su žinia, kad Lietuvos viešbučiuose ir restoranuose yra saugu. Toks ženklas bus aktualus dar gana ilgai. Ir patiems svečiams tai bus dar vienas įrankis, galimybė rinktis saugius viešbučius, restoranus, kurie ne tik deklaruoja, bet ir laikosi įsipareigojimų, nes viskas apgalvota iki smulkmenų“, – sako LVRA prezidentė E. Šiškauskienė.

Apgalvota iki smulkmenų

Asociacija parengė specialų aprašą, kuriame išdėstyti reikalavimai ženklo įgijimui. Jame įtraukta ir pasižadėjimų deklaracija, kurią pasirašiusios įstaigos įsipareigoja laikytis itin griežtų reikalavimų. Jų kur kas gausiau nei reikalauja sveikatos institucijos.

320 narių vienijanti asociacija atidžiai vertina kiekvieną punktą ir, kaip sako E. Šiškauskienė, ženklo neketina dalinti laisva ranka.

„LVRA tikslas, informuoti tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių svečius, kad mūsų atstovaujamose įmonėse yra saugu ir švaru. Daug verslo viešbučių bus užsidarę iki pavasario, bet restoranai, SPA viešbučiai duris atvers greičiau. Labai norime, kad Lietuvai atsivėrus sienas užsienio svečiams, būtų aiški žinutė, jog esam saugūs, pasiruošę ir pas mus galima drąsiai vykti tiek verslo reikalais, tiek ir poilsiui.“, – kalbėjo E. Šiškauskienė.

Ženklinimas – garantas svečiui

Viešbučių vadovai džiaugiasi, jog LVRA taisyklės yra sukurtos būtent šiam konkrečiam verslo segmentui.

„Tai nėra bendros ministerijos taisyklės, kurių laikėmės, tai konkretūs nurodymai su detalėmis, kurie apima taikymą restoranuose, SPA centruose, viešbutyje, labai konkrečiam segmente. Tai labai gera pagalba ir aiškumas verslui laikytis to, kas svarbu svečiui“, - sako Druskininkų viešbučio „Pušynas“ vadovas Skirmantas Rumševičius.

„Daug priežasčių, kodėl šis ženklas mums naudingas – visų pirma, gavome papildomos informacijos, kaip užtikrinti saugumą. Kai kurių smulkmenų nebuvome nė pagalvoję, pavyzdžiui, brošiūras laminuoti ir dezinfekuoti. Visa tai dėl klientų saugumo, nes yra labai bijančių, į viešbučius žiūrinčių, kaip į užkrato šaltinį. Šis pripažintas ženklinimas – svarbus argumentas juos nuginkluoti“, – sako Panevėžio keturių žvaigždučių viešbučio „Romantic“ vadovė Dovilė Šipelienė.

Kai kurių smulkmenų nebuvome nė pagalvoję, pavyzdžiui, brošiūras laminuoti ir dezinfekuoti.

Birštone įsikūrusio viešbučio „Royal Spa“ vadovas Rimantas Šimkevičius įsitikinęs, kad šis ženklas yra garantas svečiams. „Jei mato tokį ženklą – tai saugumo garantas. Tai kaip ir viešbučio žvaigždučių skaičius. Klientas supranta, kad ne pats viešbutis jas sugalvojo ir užsikabino, vadinasi, jį sertifikavo, vertino. Tai savotiška garantija svečiui, kad yra saugu“, - kalbėjo R. Šimkevičius.

Naujo ženklo idėja iš Lietuvos netruko pasklisti ir kitose šalyse. Šią mūsų šalies praktiką ketina pritaikyti ir Latvija bei Estija. LVRA vadovė juokauja, jog tarsi gerasis virusas ši idėja ims plisti vis plačiau. Ateityje tokiu ženklu, manoma, galėtų pasinaudoti ir kitos verslo šakos – kultūrinių renginių organizatoriai, teatrai ir pan.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis