„Italijoje per vairuotojų aplaidumą buvo apvogtas mūsų autobusas. Pavogta beveik viskas. Lagaminai, pinigai, kompiuteriai, telefonai ir t.t. Negana to, mums apie vagystę nebuvo pranešta beveik 6 val., nors firma viską žinojo iškart“, – laiške redakcijai rašo autobusu po Italiją keliavusi lietuvė.
Dabar be drabužių, daiktų, pinigų grįžinėjam į Lietuvą, – teigia turistė.
Anot jos, dėl vagystės autobuso vairuotojai nė neatsiprašė. Jie norėjo turistus ir toliau vežti pagal planą ir tik keleiviams pareikalavus vis dėlto nutarė po nelaimės keleiviams suteikti papildomą nakvynę viešbutyje.
Be to, turistės teigimu, autobuse sugedęs kondicionierius – jis pučia tik šaltą vėją ir nėra reguliuojamas, todėl keleiviai esą smarkiai sušalo. „Žodžiu, dabar be drabužių, daiktų, pinigų grįžinėjam į Lietuvą“, – apibendrina turistė.
Autobusą pervežė į nesaugomą aikštelę
Kita turistė iš to paties autobuso pasakojo, kad keisčiausia buvo tai, jog autobusas turistams matant buvo pastatytas saugomoje aikštelėje, bet vos jiems išėjus į ekskursiją jis buvo pervarytas į prekybos centro aikštelę. Tuomet ir įvykdytas apiplėšimas.
„Autobusas sustojo mokamoje aikštelėje prie metro stotelės. 11.30 val. mes išėjome važiuot metro į Romos centrą. Mums buvo pasakyta grįžti ten pat 18 val. Tačiau pasirodo autobuso vairuotojai iškart pervežė autobusą į prekybos centro aikštelę. Mes tai sužinojome tik vakare“, – pasakojo Vaida.
Nusikaltimas buvo fiksuotas 12.30 val. Iki 14 val. gidė buvo kartu su keleiviais, paskui jiems skirtas laisvas laikas. Tik 18 val. gidė pranešė apie vagystę ir pasiūlė dar tris valandas turistauti, nes prie autobuso neva nėra galimybės sugrįžti.
„Mes su verkiančiais vaikais, visi šlapi, nes lijo, išsigandę puolėme skambinti blokuoti korteles. „Topturas“, kaip supratau, ragino gidę mums išvis nieko nesakyti iki pat 21 val. Tada žmonės blokuoti korteles būtų pradėję tik po pusės paros“, – piktinosi turistė.
Liepė vertingus daiktus palikti autobuse
Tik 21 val. pagaliau pamatę, ko iš tikrųjų neteko, keleiviai buvo nuvežti rašyti pareiškimų policijai. Išvis, turistų skaičiavimu, pavogta apie 30 lagaminų.
Gidės pranešimas buvo toks, kad Romoje tikrai vagia daug pačiame mieste, todėl brangius daiktus geriau palikti autobuse. Daugelis žmonių ir kreditines, ir vestuvinius žiedus paliko išslapstę lagaminuose, – teigė turistė.
Vaida patikina, kad nebuvo įspėta nelaikyti vertingų daiktų autobuse. Atvirkščiai. Ji nurodo esą gidė iįspėjo, kad Romoje gausu vagysčių ir patarė vertingesnius daiktus palikti autobuse.
„Nėra nė vieno žmogaus, kuriam kažkas nedingo. Jokių atmintinių mums nedavė. Gidės pranešimas buvo toks, kad Romoje tikrai vagia daug pačiame mieste, todėl brangius daiktus geriau palikti autobuse. Daugelis žmonių ir kreditines, ir vestuvinius žiedus paliko išslapstę lagaminuose. Mums niekas nepasakė, kad autobusas bus be vairuotojų“, – teigė Vaida.
Jos teigimu, „Topturas“ iki šiol dėl įvykio nė neatsiprašė.
„Vilneda“: autobuso vairuotojai padarė viską
Turistus į Italiją vežusios įmonės „Vilneda“ Rinkodaros direktorius Tautvydas Žilinskas kategoriškai neigia, kad dėl vagystės kalti autobuso vairuotojai. Jo tikinimu, vairuotojai nelaimės metu ilsėjosi prieš naktinę kelionę ir autobusą buvo palikę vos pusvalandžiui.
Kiekvienam keleiviui įteikiama atmintinė, kad jie nepaliktų vertingų daiktų autobuse. Ten nurodyta, kad įmonė neatsako už autobuse paliktus daiktus, – sako T.Žilinskas.
„Ar gali būti žmogus kaltas, kad jis ilsisi, kai jam privalomas poilsis yra devynių valandų? Vagystė įvyko prieš naktinį važiavimą namo. Pagal tvarką, privaloma yra vairuotojams pailsėti. Keleiviai buvo išėję į ekskursiją, o vairuotojai – poilsio. Autobusas buvo užrakintas, bet vagys išlaužė ir bagažinę, ir įėjimo duris. Vairuotojų kaltės čia jokios nėra“, – 15min.lt sakė jis.
Pasak T.Žilinsko, pamatę, kas nutiko, vairuotojai iškart kreipėsi į Italijos policiją, davė parodymus, rūpinosi, kaip rasti nusikaltėlius, o ne ieškojo turistų. „Vilneda“ turi vilties, kad nusikaltėlius pavyks surasti.
Įspėjami daiktų nepalikti
Tačiau, jei taip neatsitiks, įmonė neketina pati imtis atlyginti keleiviams patirtą žalą. Anot T.Žilinsko, kiekvienas turistas prieš kelionę yra įspėjamas, kad autobuse nepaliktų jokių vertingų daiktų.
„Kiekvienam keleiviui įteikiama atmintinė, kad jie nepaliktų vertingų daiktų autobuse. Ten nurodyta, kad įmonė neatsako už autobuse paliktus daiktus. Apie tai sakoma ir prieš kelionę rodomame vaizdo klipe. Be to, nelabai įtikina, kad buvo paliekami patys svarbiausi daiktai. Ar jūs paliktumėte išeidami į ekskursijas devynioms valandoms piniginę ar telefoną autobuse?“ – retoriškai klausė „Vilnedos“ atstovas.
Todėl nuostolius keleiviams įmonė atlygintų nebent tokiu atveju, jei įvykį tirianti Italijos teisėsauga aptiktų kokių nors vairuotojų neatsargumo įrodymų.
Pirmas kartas
T.Žilinskas pabrėžė, kad vairuotojai neatsakingi ir už nakvynės paieškas keleiviams. Tačiau jis patikino, kad „Topturas“ labai greitai suderino papildomą nakvynę ir pratęsė autobuso nuomos terminą.
„Vilnedos“ atstovas taip pat tvirtino, kad autobuse kondicionierius veikė gerai ir stebėjosi, kaip turistai gali skųstis šalčiu, kai už lango – 40 laipsnių karščio.
„Vilneda“ tvirtina, kad tokio įvykio nebuvo galima numatyti, nuo jo apsidrausti, mat autobusai Italijoje iki šiol nė karto nebuvo taip grubiai apšvarinti, nors visada yra statomi aikštelėse be papildomos apsaugos.
„Topturas“: situacija neeilinė
Kelionių agentūros „Topturas“ vadovė Gita Vanagaitė-Kardelienė 15min.lt taip pat tvirtino, kad užbėgti už akių šiam nelaimingam įvykiui tikrai nebuvo galimybės. Pasak jos, iki šiol niekada taip stipriai apvogtas nebuvo nė vienas turistų autobusas, kurie visada stovi nemokamose aikštelėse.
Iki šiol nebuvo praktikos ir visus lagaminus drausti. Tai daroma tik keleivio pageidavimu už papildomą mokestį.
Kad taip stipriai būtų apiplėšta iki šiol niekada nėra buvę. Tai visiems tikrai labai nemalonus dalykas. Pirmiausia, žinoma, turistams, bet ir mums, ir vežėjui, ir gidei, – sako G.Vanagaitė-Kardelienė.
„Kad taip stipriai būtų apiplėšta iki šiol niekada nėra buvę. Tai visiems tikrai labai nemalonus dalykas. Pirmiausia, žinoma, turistams, bet ir mums, ir vežėjui, ir gidei, kuri profesionaliai dirbo su policija pildydama visus dokumentus“, – kalbėjo ji.
Vis dėlto G.Vanagaitė-Kardelienė stebėjosi, kodėl nukentėję keliautojai pirmiausia kreipėsi į žiniasklaidą, o ne skambino įmonei visą parą veikiančiu telefonu.
„Į mūsų telefoną nė vienas iš autobuse esančių asmenų nesikreipė. Mes darome viską, ko mūsų prašo. Davėme papildomą nakvynę, su policija visus dokumentus sutvarkėme, dabar Lenkijoje pavaišiname pietumis. Niekas nėra paliktas likimo valiai. Kam ko trūksta – yra vadovė, ji įgaliota padėti“, – teigė ji.
Neigia delsę pranešti
Be to, „Topturo“ vadovė tvirtina, kad turistų teiginiai esą nusikaltimas nuo jų buvo slepiamas, o gidė pati buvo patarusi vertingus daiktus palikti autobuse, yra netiesa.
„Mes sužinojome apie 13 val., kai vairuotojai pranešė, kad įsilaužta. Gidė iškart vairuotojus suvedė su policija. Ji tuo metu vedė ekskursiją Vatikane. Vos ją baigusi nulėkė į policiją. Tuo metu dar visai nebuvo aišku, kokio masto apiplėšimas. Smulkių plėšimų pasitaiko, bet kad šitaip... Vos suforminusi policijoje gidė grįžo pas grupę ir iškart pasakė, kas nutiko“, – tvirtino G.Vanagaitė-Kardelienė.
Be to, „Topturo“ vadovė tikino, kad gidė jai kategoriškai paneigė patarusi keleiviams vertingus daiktus palikti autobuse. „Ji man sakė, kad tikrai šito nesakė. Aš asmeniškai nelabai tikiu, kad taip galėjo sakyti. Gidai juk visada pataria dokumentus ir vertingiausius daiktus neštis su savimi. Man šis dalykas skamba nelogiškai“, – kalbėjo direktorė.