Ar atspėtumėte, kiek lėktuvų dabar yra ore ir kiek skrendančių žmonių juose? Įspūdingi skaičiai

Žmonės yra labai mobilūs. Mums svarbu kiek įmanoma daugiau keliauti ir pamatyti. Kelionės – būtina išsilavinimo dalis. Oru keliauja ne tik žmonės, bet ir jų pirkiniai, pramoniniai kroviniai, karinė technika. Tai kiek lėktuvų šiuo metu yra ore?
Skrydžiai Europoje
Skrydžiai Europoje / flightradar24.com iliustr.

Iš tikrųjų tikslaus skaičiaus jums niekas niekada nepasakys. Kodėl? Nes niekas nežino. Mažesni lėktuvai gali kilti niekam nepranešę. Niekas neskaičiuoja ir tų, kurie kyla nuo lėktuvnešių. Galiausiai, yra valstybių, tokių kaip Šiaurės Korėja, kurios nėra linkusios dalintis savo oro erdvės informacija. O ką jau kalbėti apie slaptus eksperimentinius orlaivius ar trumpus bandomuosius skrydžius.

Tačiau tai nereiškia, kad negalime bent jau apytiksliai pasakyti, kiek lėktuvų yra ore. Neskaitant karinių ir itin mažų propelerinių lėktuvų, pasaulyje šiuo metu skrenda maždaug 11-20 tūkstančių lėktuvų. Jei šiaurės pusrutulyje būtų vasaros vidurys, viršutinę ribą tektų didinti iki 22-24 tūkstančių, o jei būtų Kalėdos, apatinę ribą tektų mažinti iki 8 tūkstančių. Būtent Kalėdų dieną lėktuvų pakyla mažiausiai.

Vienas iš būdų sužinoti, kiek lėktuvų šiuo metu yra ore – flightradar24.com. Pakeiskite mastelį taip, kad matytumėte visą pasaulį, ir kairėje pusėje pamatysite bendrą orlaivių skaičių ore. Šiuo metų laiku jis greičiausiai bus apie 12 tūkstančių. Tiesa, tai toli gražu nėra visi lėktuvai.

Flightradar24.com naudoja kelias technologijas orlaiviams sekti. Pagrindinė iš jų – ADS-B. Tai – modernus orlaivių navigacijos ir komunikacijos standartas. Orlaivis gauna GPS informaciją iš palydovų ir ją perduoda transponderiais į imtuvus. Flightradar24.com gauna šią informaciją ir ją vaizdingai pateikia žemėlapyje. Taip pažymima absoliuti dauguma orlaivių ore.

Taip pat naudojamas paprastesnis ADS-B standartas, vadinamas „Flarm“, senesnis MLAT standartas, kur tai įmanoma, papildoma informacija iš Šiaurės Amerikos oro eismo kontrolės centrų, nauji palydoviniai standartai. Tai apima absoliučią daugumą pasaulyje skraidančių orlaivių, tačiau Flightradar24.com seka tikrai ne visus lėktuvus.

Flightradar24.com nemato daugelio:

  • lengvųjų ir ultralengvųjų propelerinių lėktuvų;
  • karinių lėktuvų;
  • sraigtasparnių;
  • senų lėktuvų, tokių kaip „McDonnell Douglas MD-90“, „SAAB 2000“, „Boeing 737-200“, „ATR 42“ ir „Antonov An-124“.

Šie orlaiviai tiesiog neturi ADS-B transponderių. Nors kartais galima pamatyti ir tokių, ypač virš Europos ar Šiaurės Amerikos žemėlapių. Gerai pasižvalgę surasite vieną kitą „SAAB 2000“ ar kokį mažesnį propelerinį lėktuvą. Kartais galima pamatyti ir sklandytuvų ar oro balionų.

Ir kiek gi dabar ore yra žmonių? Vėlgi, galime tik spėti, tačiau tikriausiai daugiau nei milijonas, priklausomai nuo paros meto tankiau apgyvendintose ar užimčiausius oro uostus turinčiose pasaulio vietose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų