Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar Islandijos turizmo bumas pagaliau baigiasi?

2015 m. turizmo paslaugų dalis pasiekė trečdalį viso Islandijos paslaugų eksporto. Tačiau panašu, kad kelerius metus trukęs bumas rimsta, ir ne visai aišku, kas bus toliau, rašo „Skift“.
Islandija
Islandija / 123rf.com

Turizmo bumas, kuris išgelbėjo Islandiją iš ekonominės krizės, lėtėja. Tą rodo šiemet paskelbti Islandijos turizmo departamento skaičiai. 2018 m. šalį aplankė 2,3 mln. turistų – 5,5 proc. daugiau nei 2017-aisiais.

Žvelgiant tik į šiuos skaičius, jie atrodo stipriai. Tačiau įvertinus ankstesnių metų tendencijas matosi, kad keliautojų srauto augimas lėtėja. 2016 m. jis augo 39 proc., 2017 m. – 24 proc.

Turizmo statistika patvirtina ir „Arion Bank“ spalį skelbtos ataskaitos išvadas. „Turizmas Islandijoje: švelnus nusileidimas ar tėškimasis?“ prognozuota, kad dramatiškai sulėtės augimas. Tokios išvados darytos įvertinus oro linijų veiklos apkrovimą, kylančias kainas Islandijoje. Prognozuojama, kad 2021 turistų augimas sieks vos 2-3 proc.

VIDEO: Maža, bet nepaprasta šalis: įdomūs faktai apie Islandiją

Ataskaitoje pažymima, kad prie itin spartaus keliautojų skaičiaus augimo daug prisidėjo tai, jog avialinijos ilgą laiką sugebėjo išlaikyti žemas bilietų kainas, nors naftos kaina ir kilo. Išlaikyti tokias kainas ilguoju laikotarpiu neįmanoma – ilgainiui bilietai turės brangti. Tai tikrai atsilieps turizmui, ypač dėl to, kad Islandija jau ir taip yra brangi šalis daugeliui keliautojų.

Kita problema – viešbučių trūkumas. Nespėjama statyti tiek viešbučių, kad patenkintų keliautojų srautus, tad nakvynės kainos šalyje nuolat auga. Kai išlaidos didėja, keliautojai paprastai į tai reaguoja trumpindami savo kelionę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?