Ar žinote, kad skrydžių palydovai naudoja slaptą kalbą keleiviams apibūdinti ir kodėl nenorėtumėte būti Philipu?

Atėjus kelionės dienai, sėdate į lėktuvą ir ramiai skrendate, manydami, kad niekam nerūpite? Tai nėra visai tiesa. Daugiau nei 10 metų dirbanti Jungtinės Karalystės oro linijų bendrovės skrydžių palydovė atskleidė keleivių salono įgulos narių paslaptis – jie turi ir slaptą kalbą.
Lėktuve
Lėktuve / 123RF.com nuotr.

Dažniausiai slaptą kalbą keleivių salono įgulos nariai naudoja norėdami nuraminti keleivius arba tiesiog todėl, kad kalba apie tai, apie ką neturėtų, rašoma „The Sun“.

Anot skrydžių palydovės, jei dažnai skraidote ir norite žinoti, ar kalbama apie jus, verta šią slaptą kalbą išmokti.

„Pavyzdžiui, jei sėdite 13D vietoje, vadinsime jus „Delta 13“, – sako ji.

– Tai, ką apie jus sakome, gali būti šiek tiek mįslinga, ypač jei apie jus kalbame viduryje praėjimo, bet jei atidžiai įsiklausysite, galėsite suprasti, ar tai gerai, ar ne.“

Jei išgirsite savo vietos numerį tame pačiame sakinyje kaip ir žodį „Bob“, vadinasi, atkreipėte kieno nors dėmesį, nes įgulos nariai naudoja šią santrumpą, reiškiančią „geriausią vietą lėktuve“.

„Yra dar vienas būdas, kuriuo kitiems keleivių salono įgulos nariams pranešame, ar jūs mums patinkate, ir tai yra „cheerio“ metodas. Išlipdami iš lėktuvo su kiekvienu keleiviu atsisveikiname, bet jei jums sako „cheerio“ (liet. Lik sveikas!), tai skrydžio palydovas jums praneša, kad smagu jus bus matyti ir kitą kartą lėktuve.

O jei esate pavadinamas „Philip“, vadinasi, padarėte kažką blogo ir turbūt turėtumėte tikėtis, kad visą likusį skrydžio laiką būsite blogai aptarnaujamas.“

123rf.com nuotr. / Keleiviai lėktuve
123rf.com nuotr. / Keleiviai lėktuve

Šis pavadinimas kilo iš termino PILP (angl. Passenger I'd like to punch, liet. Keleivis, kuriam norėčiau trenkti), tačiau laikui bėgant jis pasikeitė ir tapo šiek tiek subtilesnis.

Vienas iš būdų, kaip išvengti Philipo etiketės, yra dažnai neskambinti iškvietimo skambučiu – tai yra skrydžio palydovų nemėgstamas dalykas.

„Kaip keleivis turite visišką teisę tikėtis aptarnavimo, jei jums jo reikia, tačiau verta patikrinti, ką mes veikiame ir ar tai tinkamas momentas paspausti mygtuką, – aiškina skrydžių palydovė.

– Pavyzdžiui, jei mes aptarnaujame jus ir nešiojame gėrimus ar maistą, vienintelis atvejis, kai turėtumėte mus kviesti, yra avarinis atvejis. Jei viskas gerai, būkite kantrūs. Mes labai greitai išsiaiškiname, kas yra „Philipai“, ir atitinkamai juos aptarnaujame, todėl tai turėkite omenyje, jei esate įpratę spaudinėti mygtuką.“

123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu
123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu

Taip pat yra keletas skrydžio kodų, kuriuos keleiviai turėtų žinotų, jeigu ištiktų nelaimė. Blogiausiu atveju, jei kris lėktuvas, yra sistema, kurios visi turės laikytis.

SBSE – susijęs su saugumu, saugos diržų prisisegimu ir išėjimu. „Tai reiškia, kad mums reikės, jog būtumėte saugiai įsitaisę savo sėdynėse, prisisegę saugos diržus ir žinotumėte, kur yra artimiausias ir lengviausiai pasiekiamas išėjimas, – sako skrydžių palydovė.

– Jei leisimės į vandenį, mums reikės, kad taip pat būtumėte užsidėję gelbėjimosi liemenes ir pasiruošę jas pripūsti. Kai nusileisime, taip pat ieškosime PAB (liet. judrių keleivių). Jie padės mums atidaryti išėjimo duris ir paruošti evakuacijos kalnelius, kad galėtume visus kuo saugiau išvesti iš lėktuvo.“

Taigi kitą kartą, kai skrisite lėktuvu, išgirskite savo vietos numerį ir pasistenkite nesielgti kaip Philipas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais