Asmenys, kurių oro uoste keleiviai nemato: kaip iš tiesų atrodo dispečerių darbas?

Skrydžių planavimas, tvarkaraščių rengimas, orlaivių registracijos, skrydžių aikštelių patikros – tai tik dalis pareigybių, už kurias atsakingi keliautojų akiai nepastebimi orlaivių antžeminio aptarnavimo kompanijos dispečeriai. Orlaivių pakilimo ir nusileidimo tako fone – tai romantikos ir bendravimo kupinas darbas.
Dispečerės prie lėktuvo
Dispečerės prie lėktuvo / Pranešimo autorių / 123RF.com nuotr.

Dienos pasižymi dinamika

Ilgiausiai, beveik penkerius metus, orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovėje „Litcargus“ dirbanti dispečerė Ilona Solovej pasakoja, kad dispečerinėje tarnyboje vienodų dienų nebūna, rašoma bendrovės pranešime spaudai. Tačiau kiekvienos dienos darbus galima išskirstyti į rytinius, pietinius ir vakarinius. Rytiniai darbai sukasi apie pirmuosius skrydžius ir pasiruošimą jiems.

„Ryte oro uoste judesio būna jau visai nemažai, nes į padanges kyla pirmieji orlaiviai. Per pirmąsias darbo valandas intensyviai komunikuojame su įgulos nariais, oro uosto darbuotojais, aviakompanijų technikais. Perduodame reikalingą informaciją atsakingiems rampos agentams, bagažų skyriaus darbuotojams. Taip pat fiksuojame išvykimo laikus, taikome vėlavimo kodus, stebime slot‘us (lėktuvų intensyvumą oro erdvėje) ir sekame radijo ryšį“, – ryto darbus vardija ji.

Dispečerinėje tarnyboje vienodų dienų nebūna.

Įdienojus rytinį skrydžių piką keičia popietinis, o tarp jų yra fiksuojami atvykstančių orlaivių laikai, pildomos ataskaitos, dalyvaujama telefoninėje konferencijoje su aptarnaujančių avialinijų atstovais.

Pranešimo autorių nuotr. / Dispečerės
Pranešimo autorių nuotr. / Dispečerės

I.Solovej pažymi, kad dispečerio pareigybė taip pat leidžia išbandyti savo jėgas sprendžiant nenumatytas situacijas, susijusias su orlaivių vėlavimais – koreguojant aikšteles, atvykimo ir išvykimo vartų darbą, rampos agentų pasiskirstymą.

Vakarinės darbo dalies tempas dažniausiai kiek nurimsta – prasideda kitos dienos skrydžių planavimas: „Vakare laukia kitos dienos planavimas: suvedame į sistemą sekančios dienos aikšteles, nurodome atvykimo ir išvykimo vartus, bagažų juostas, planuojamą keleivių skaičių kiekvieno skrydžio metu. Taip pat pateikiame užsakomųjų skrydžių (angl. charter) informaciją, siunčiame vėlavimo ataskaitas bei laukiame sugrįžtančių bazinių orlaivių“, – dalijasi, kaip atrodo dispečerio vakarinė darbo dienos dalis, ilgametė darbuotoja.

Darbas, vienijantis mylinčius bendravimą ir aviaciją

Minėtoje orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovėje šiuo metu dirba keturios, pagal poreikį kartais ir penkios, dispečerės. Visos kone vienbalsiu pažymi, kad svarbiausia, ką reikia gebėti daryti dispečeriui – tai „multitaskinti“ bei dirbti komandoje.

Pranešimo autorių nuotr. / Dispečerės
Pranešimo autorių nuotr. / Dispečerės

„Dispečerio darbas – vienas svarbiausių bei aktyviausių. Tai reikalauja nemažai disciplinos bei efektyvios darbų planavimo praktikos. Visgi viską atperka galimybė darbus atlikti kylančių bei besileidžiančių lėktuvų fone“, – sako ji.

I.Solovej pažymi, jog pastarosiomis pareigybėmis ypač mėgaujasi asmenys, kurie mėgsta bendravimą, mat čia jo tikrai netrūksta: „Oro uostas iš savęs turi kažką magiško ir savaime patrauklaus. Tai erdvė, kuri siejasi su geromis emocijomis, naujomis pažintimis, įtraukiančiomis užduotimis ir, svarbiausia, nestabdomu tobulėjimu bei noru gilintis į operacinius procesus.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis