„Flixbus“ virusas Europoje
Vokietijos bendrovė „Flixbus“ nuo „startuolio“ 2013-aisiais išaugo iki pirmaujančios vežėjos Europoje. Tik pernai bendrovė pradėjo veikti už savo šalies ribų, o šiuo metu jau siūlo važiuoti daugiau nei 900 maršrutų 20-tyje Europos šalių.
Tankiausi kompanijos tinklai išplėtoti, žinoma, Vokietijoje – čia žalieji autobusai turi daugiau kaip 71 proc. rinkos. „Flixbus“ taip populiarūs Italijoje, Prancūzijoje bei Nyderlanduose. Tarptautiniai maršrutai jungia Austriją, Šveicariją, Belgiją, Liuksenburgą, Šveicariją, Daniją.
Šiais metais pradėti nauji maršrutai Centrinėje Europoje. Nuo pavasario bendrovė planuoja pradėti darbą Danijoje – autobusai kursuos 6 kartus per dieną, taip pat žadamos naujos kryptys Didžiojoje Britanijoje bei Ispanijoje.
Bilietų kainos šalies viduje dažniausiai prasideda nuo 5 eurų – kaina priklauso nuo to, kaip anksti užsakomas bilietas. Tarptautinių maršrutų kainos prasideda nuo kelių dešimčių eurų, pavyzdžiui Briuselis – Amsterdamas 19 eurų, Paryžius – Londonas 30 eurų.
„National Express“ – Didžiojoje Britanijoje
Jeigu anksčiau esate keliavę Didžiojoje Britanijoje, veikiausiai matėte mėlynuosius „Megabus” autobusus. Dar šiemet ši kompanija buvo pagrindinis vežėjas Karalystėje, bet birželį ją nusipirko „Flixbus“. Kol žalieji autobusai dar nevykdo vietinių maršrutų Anglijoje (šiuo metu tik į Londoną), atsidarykite „National Express interneto puslapį – čia 100 maršrutų kainos prasideda nuo 5 eurų.
„Ouibus“ – patogi kelionė frankofoniškame Europos regione
Tankų maršrutų tinklą Prancūzijoje turi „Ouibus“. Jos autobusai taip pat keliauja nemažai tarptautinių maršrutų su kaimyninėmis šalimis. Kainos panašios, kaip ir „Flixbus“– prasideda nuo 5 eurų, o tarptautinės kelionės - nuo 17 eurų. Kainos iš esmės nesikeičia nuo užsakymo ankstumo. Tačiau, nors maršrutų nemažai, tvarkaraštis išlieka gana skurdus – dažniausiai būna vienas išvykimas per dieną.
„Alsa“ – Ispanijoje
Didžiausia autobusų bendrovė Ispanijoje „Alsa“ turi platų maršrutų tinklą šalies viduje ir Europoje – veža tarptautiniais maršrutais nuo Portugalijos iki Cenrinės Europos šalių. „Alsa“ padeda sutaupyti pinigų, ypač lyginant jos autobusų bilietų kainas su šalies traukinių bilietų kainomis. Bendrovė turi nemažai pasiūlymų pigiems bilietams įsigyti: kelionėms į Prancūziją siūloma 50 proc. nuolaida užsisakant bilietą 30 dienų iki išvykimo, kelionėms Ispanijos viduje galioja tokia pati nuolaida užsisakant bilietą 120 dienų anksčiau.
„Onnibus“– Suomijoje
Jeigu keliaujate Suomijoje, peržiūrėkite „Onnibus“ maršrutus. Nors šalyje – vienas aukščiausių pragyvenimo lygių ES, čia galite įsigyti tarpmiestinius bilietus už kelis eurų. Pavyzdžiui, bilietas nuo Tamperės iki Turku kainuoja 2 eurus, o kelionė išilgai visą šalį, nuo Helsinkio iki Oulu – 14 eurų.
„Student Agency Bus“ – Centrinė Europa
Tai populiarus pasirinkimas, keliaujant Centrinėje Europoje. Neapsigaukite dėl pavadinimo – keliauti šios vežėjos autobusais gali visi, bet jaunimui siūlomos nuolaidos. Autobusų bendrovė bendradarbiauja su „RegioJet” traukiniais, todėl nemažai maršrutų siūloma ir traukiniais. Čekijos respublikoje ir Slovakijoje turbūt nėra patogesnės ir pigesnės susisiekimo priemonės nei „Student Agency Bus“. Ši bendrovė rekomenduojama keliaujantiems po nedidelius Centrinės Europos miestus.
Kiek pasenusi bendrovės interneto svetainė nedaro patikimos įspūdžio, ypač niekada nesinaudojusiems kompanijos paslaugomis, bet atsiliepimai teigiami – bilietus galima įsigyti internetu, o, jei yra laisvų vietų, tai ir iš autobuso vairuotojo.
Tokios galimybės aukščiau minėtos bendrovės nesiūlo. Labiausiai džiugina kainos: iš Prahos į Vieną ar Budapeštą su „Student Agency Bus“ galima nuvykti maždaug už 16 eurų.
Visos išvardintos autobusų bendrovės siūlo ne tik mažas kainas bet ir stulbinamai puikų aptarnavimą – patogias sėdynes, nemokamą belaidį ryšį, galimybę pasikrauti mobilųjį telefoną, kompiuterį, o kartais net karštus gėrimus bei naujausią spaudą.
Šis straipsnis buvo publikuojamas tinklaraštyje Euroblogas.lt