Atostogaujantys rudenį ieško kitokios patirties nei vasarą

Gyventojai vis dažniau užsienyje atostogauti renkasi ne kartą, o po kelis kartus per metus. Tuo pačiu keičiasi ir atostogų sezoniškumas – jei anksčiau didžiausias atostogų pikas būdavo vasaros mėnesiais, dabar atostogauti vykstama ištisus metus, o ruduo traukia autentiškos patirties ieškančius keliautojus. Kelionių organizatoriaus „Kidy Tour“ duomenimis, du kartus ar net dažniau į užsienį atostogauti vyksta beveik 53 proc. keliautojų, rašoma pranešime spaudai.
Turistai Egipte
Turistai Egipte / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Skiriasi motyvai

Pasak „Kidy Tour“ produkto vadovės Neringos Kurtinaitienės, nuo metų laiko dažnai priklauso ir atostogų tikslai: „Lietuvoje atšalus orams, gyventojai domisi galimybėmis pratęsti mėgavimąsi šiluma ir saule. Tiesa, jei vasaros mėnesiais, kai Turkijoje karščiausia, dažniau renkamasi atostogauti tingiai, kitu laiku turistai yra aktyvesni – padaugėja ekskursijose ir kitose veiklose dalyvaujančių žmonių.“

Turkijoje sezonas tęsiasi iki spalio pabaigos, paskui turistų srautai iki balandžio mėnesio krypsta į Egiptą. Ruduo ir pavasaris patys intensyviausi – tuo laikotarpiu „Kidy Tour“ organizuoja net po 3 skrydžius į Turkiją per savaitę, vasarą per savaitę būna po 2 skrydžius, žiemos metu į Egiptą – po 1.

Šaltuoju metų laiku populiariausios datos išlieka moksleivių atostogos, žiemos šventės. Pavyzdžiui, artimiausioms rudens atostogoms, kurios bus spalio pabaigoje – lapkričio pradžioje, jau rezervuota 70 proc. kelionių. Tuo tarpu žiemos atostogoms, o kartu Kalėdoms ir Naujiesiems metams, į Egiptą likę apie 50 proc. kelionių paketų.

Autentiška patirtis

Viena pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės renkasi aplankyti svečias šalis – tai patirti jų kultūrą. Skirtingi papročiai, tradicijos, unikali architektūra ir gamta traukia poilsiautojus visus metus.

Rudenį ir žiemą sąlygos aktyvesniam poilsiui yra išties palankios. Žemesnė oro, tačiau vis dar pakankamai šilta vandens temperatūra leidžia ilgiau mėgautis maudynėmis, žygiais ir ekskursijomis. Turkijoje, Antalijos mieste, vidutinė oro temperatūra rudenį yra 25 laipsniai, o vandens – tarp 25–27 laipsnių. Tuo metu Egipte oro temperatūra dar laikosi pakankamai aukštai, apie 28 laipsnius ir labiau sumažėja atėjus žiemai, tačiau vandens temperatūra išlieka panaši kaip ir Turkijoje.

„Rudenį, pasibaigus darbų įkarščiui kurortuose, atsiskleidžia visai kita kurortų pusė. Pamatome tikruosius vietinių gyventojų charakterius ir autentišką jų kasdienybę. Todėl žmonėms, norintiems būtent tokios patirties, ruduo yra itin palankus metas keliauti“, – teigia N. Kurtinaitienė.

Vida Press nuotr./Akjaka Turkijoje
Vida Press nuotr./Akjaka Turkijoje

Ruduo – ir norintiems sutaupyti

Būdų, kaip sutaupyti atostogaujant, yra įvairių. Vieni keliones užsisako išankstinių pardavimų metu, kai siūlomos specialios nuolaidos. Kiti renkasi keliauti ne vasaros sezono metu ir dėl kurortuose sumažėjusių kainų.

„Atostogos rudenį – neabejotinai geras pasirinkimas norintiems sutaupyti. Praūžus įtemptam vasaros laikotarpiui, skrydžių ir viešbučių kainos sumažėja apytiksliai 30 proc. Taigi, poilsiautojai gali atostogauti ilgiau arba apsistoti prabangesniame viešbutyje. Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį į paslaugų paketą – sezonui pasibaigus, dalis paslaugų viešbučiuose gali neveikti. Taigi, reikėtų rinktis tik atidžiai įvertinus, kad kelionė atitiktų ne tik kišenę, bet ir lūkesčius“, – rekomenduoja N. Kurtinaitienė.

Ne paslaptis, kad pagrindinis vietinių pragyvenimo šaltinis – iš turistų perkamų paslaugų ir produktų gaunamos pajamos. Dažnas prekeivis pasinaudos esama situacija ir vasaros atostogų piko metu kainas padidins. Pasibaigus vasarai ir sumažėjus turistų srautams, pasikeičia ir pardavimo sąlygos. Taigi, norintys įsigyti suvenyrų ar išbandyti kurortų teikiamas pramogas apsidžiaugs pamatę, kad kainos, lyginant su vasaros sezonu, yra ženkliai sumažėjusios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis