Apie tai skelbiama žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Tyrimų duomenimis, praėjusiais metais po vieną atostogauti keliavo 17 proc. Lietuvos žmonių, šiemet tokių keliautojų skaičius sumažėjo iki 6 procentų. Atostogas vieni dažniau renkasi 45–64 metų mūsų šalies gyventojai.
„Skaičiai rodo, kad daugiau nei pusė Lietuvos žmonių atostogauti vyksta su šeima ir tokių atostogautojų skaičius kiekvienais metais didėja. Panašu, kad Lietuvos žmonėms vis mažiau patinka atostogauti po vieną. Tyrimai parodė, kad didžioji dalis mūsų šalies gyventojų jaučia poreikį daugiau laiko praleisti su šeima, todėl matome, kad šiam poreikiui išpildyti jie skiria atostogų laiką“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Su giminėmis keliauja mažiau
Tyrimų duomenimis, šiais metais sumažėjo ir drauge su giminaičiais į atostogų keliones vykstančių žmonių skaičius. Su giminėmis dažniausiai atostogauja 16–19 metų jaunimas, tokią atostogų kompaniją renkasi net 34 proc. jaunų žmonių, rečiausiai su giminėmis ilsėtis išvyksta 35–44 metų mūsų šalies gyventojai – tik 7 proc. šio amžiaus respondentų renkasi šią atostogų draugiją.
Atostogas vieni dažniau renkasi 45–64 metų mūsų šalies gyventojai.
„Jauni žmonės yra smalsūs ir žingeidūs, todėl atostogų draugijai nekelia ypatingų reikalavimų, nes pats atostogų užsienyje faktas jiems yra kur kas svarbesnis. Jauni žmonės paprastai neturi pastovių pajamų, todėl vertina pačią keliavimo galimybę ir lanksčiai prisijungia prie bet kokios atostogų draugijos – giminaičių, tėvų, draugų ar savo bendraamžių“, – tvirtina draudikė.
Šiemet atostogauja dažniau ir trumpiau
Draudimo bendrovės atstovė taip pat atkreipia dėmesį į šių metų tendenciją – „mini keliones“. Dėl prieinamų bilietų kainų ir skrydžių krypčių įvairovės šiemet padaugėjo keliautojų, dažnai besileidžiančių į trumpas keliones.
Draudimo bendrovės statistika rodo, kad pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, daugiau nei šeštadaliu išaugo 4–5 dienoms besidraudžiančių keliautojų skaičius.
„Vietoj suplanuotų ilgų kelionių su didžiule programa žmonės vis dažniau stengiasi gauti maksimalią patirtį per porą dienų. „Mini kelionės“ dažnai suorganizuojamos spontaniškai, jos pigios, reikalauja kur kas mažiau planavimo, todėl jos ypač populiarios tarp jaunimo. Ši tendencija pavasarį ir vasarą itin ryški ne tik kitose šalyse, bet ir Lietuvoje,“ – teigia V.Katilienė.
Reprezentatyvias Lietuvos gyventojų apklausas, kurių metu buvo apklausta daugiau nei po 1 tūkst. įvairiose šalies vietose gyvenančių žmonių, „Gjensidige“ užsakymu atliko bendrovės „AC Nielsen Baltics“ (2019 m. vasaris) ir „Spinter tyrimai“ (2018 m. sausis).