2022 07 21

Atšaukė skrydį? Kada ir kokia kompensacija jums priklauso?

Europos oro erdvėje ir toliau sklando chaosas – atšaukiami skrydžiai, kurie sugriauna daugybės žmonių atostogų ir kelionių planus. Vieni netekę skrydžio sutinka su tuo, kad bus grąžinti pinigai, kiti – atkakliau siekia išspręsti susidariusią problemą, treti – sulaukia pranešimų, kad kompensacija nepriklauso ir viską palieka likimo valiai. Panašu, kad tai dažniausiai priklauso nuo paties žmogaus pastangų.
Atšauktas skrydis
Atšauktas skrydis / 123RF.com nuotr.

Šiomis dienomis į nepavydėtiną situaciją dėl atšaukto skrydžio pakliuvo ir 15min žurnalistė Gabrielė Navickaitė, kuri planavo atostogas Armėnijoje, tačiau iki skrydžio likus maždaug savaitei sužinojo, kad lėktuvas nekils.

„Vasaros pradžioje buvome nusipirkę bilietus į Armėniją. Turėjome į šią šalį skristi liepos 23 d. ir grįžti rugpjūčio 4 d. Apie liepos 14–15 d. gavome laišką, kad skrydžiai atšaukti, – sakė seniai planuotos kelionės netekusi žurnalistė. – Turėjome skristi su „Wizz Air“ oro linijų bendrove, kuri atsiuntė laišką, kad mums atšauktas tik vienas skrydis – į Armėniją, o skrydis iš Armėnijos – ne. Laiške bendrovė siūlė nusipirkti 20 proc. brangesnį skrydį arba siūlė grąžinti pinigus, bet tik už vieną skrydį. Tuomet pradėjau ieškoti bilietų, tačiau jie buvo labai brangūs.“

123RF.com nuotr. / Atšauktas skrydis
123RF.com nuotr. / Atšauktas skrydis

Anot Gabrielės, „Wizz Air“ neturi biuro Lietuvoje, todėl reikėjo skambinti bendruoju telefono numeriu ir situaciją aptarti anglų kalba.

„Per pokalbį pristačiau situaciją. Tuomet jie pasiūlė užpildyti prašymą, kad aš savo atšauktą ir neatšauktą skrydžius pasikeisčiau į kokius tik noriu skrydžius tomis datomis. Tada mes skrydžius pasikeitėme į Sakartvelą. Oro linijų bendrovė neinformavo, kodėl skrydis buvo atšauktas“, – aiškino Gabrielė.

Šiuo atveju žurnalistei pavyko išsaugoti pinigus ir pasikeisti kelionės bilietus, tačiau gali būti, kad jai priklauso ir moralinė kompensacija.

123RF.com nuotr. / Eurai
123RF.com nuotr. / Eurai

Apie tai, kada ir kokia kompensacija priklauso dėl atšaukto ar atidėto skrydžio, kokio dydžio ši kompensacija galėtų būti, kur kreiptis, kokius veiksmus atlikti 15min detaliai paaiškino Keleivių teisių gynėjų asociacijos atstovų Lietuvoje „OroSkundas.lt“ vadovė Lina Lėsutytė.

Kada žmogui priklauso kompensacija dėl atšaukto ar atidėto skrydžio? Kokio dydžio kompensacijos galima tikėtis?

– Kompensacijos keleiviams gali priklausyti, kai skrydis buvo atidėtas 3 valandas ir daugiau, atšauktas likus mažiau kaip 14 dienų iki skrydžio arba keleiviui nebuvo leista laipintis dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti. Priežasčių sąrašą vis papildo Europos Sąjungos Teisingumo Teismo išaiškinimai.

Asmeninio archyvo nuotr. / Keleivių teisių gynėjų asociacijos atstovų Lietuvoje „OroSkundas.lt“ vadovė Lina Lėsutytė
Asmeninio archyvo nuotr. / Keleivių teisių gynėjų asociacijos atstovų Lietuvoje „OroSkundas.lt“ vadovė Lina Lėsutytė

Kompensacijų dydis nustatomas pagal skrydžio atstumą tarp išvykimo ir atvykimo oro uostų arba jungiamųjų skrydžių atveju – pirmojo ir paskutinio oro uosto ir siekia nuo 250 iki 600 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis