Keleiviams kompensacijos nepriklauso, jeigu apie atidėtą/atšauktą skrydį keleiviams yra pranešama iš anksto (daugiau nei prieš 14 ar kai kuriais atvejais – prieš 7 d.), jeigu lėktuvas vėluoja mažiau nei 3 valandas arba yra vėluojama dėl ypatingų aplinkybių. Būtent ypatingų aplinkybių sąrašas po praėjusią savaitę priimto teismo sprendimo dabar kiek išsiplėtė.
Europos Sąjungos Teisingumo teismas nagrinėjo bylą dėl 2015 m. iš Dublino į Diuseldorfą turėjusio skristi „Germanwings“ lėktuvo. Skrydis buvo atidėtas daugiau nei tris valandas, nes orlaivio padangą pažeidė ant oro uosto tako gulėjęs varžtas.
Kaip 15min aiškino „Ader“ kelionių advokatas, turizmo teisės ekspertas Edmundas Rusinas, balandžio 4 d. teismas priėmė naują sprendimą, kuriuo išaiškino, kad orlaivio padangos sugadinimas dėl ant oro uosto kilimo ir tūpimo tako gulinčio pašalinio objekto, pavyzdžiui – palaidų šiukšlių, patenka į ypatingos aplinkybės apsibrėžimą. „Tokiu atveju atidėjus skrydį dėl šios aplinkybės keleiviams kompensacija nepriklausys“, – komentavo teisininkas.
„Bet tai neeliminuoja vežėjų pareigos pasirūpinti keleiviais – jiems suteikti maistą, gėrimus, ryšio paslaugas ir net nakvynę bei kelionę iki viešbučio – jei toks poreikis yra“, – pabrėžė jis.
Anot turizmo teisės eksperto E.Rusino, aviacijoje ypatingomis aplinkybėmis yra laikomos: politinis nestabilumas, meteorologinės sąlygos, neleidžiančios vykdyti atitinkamo skrydžio, pavojus saugumui, netikėtai atsiradę skrydžių saugos trūkumai ir streikai, turintys įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui.
Ar jums priklauso kompensacija, ir jeigu taip – kaip ją gauti, skaitykite čia.