„Jau nebėra visuotinai priimta, kad norint linksmintis reikia gerti alkoholį“, – sako Jungtinės Karalystės keliones be alkoholio organizuojančios įmonės „We Love Lucid“ savininkė Lauren Burnison.
Pasak jos, tokių kelionių pasiūlymų paklausa nuolat auga. Tai rodo, jog vis daugiau žmonių atostogų, poilsio ir pramogų nebesieja su alkoholiniais gėrimais.
Tyrimų bendrovės „Gallup“ duomenimis, Didžiojoje Britanijoje reguliariai geria tik apie 38 proc. jaunų suaugusiųjų. O tokie judėjimai „blaivus sausis“ nebėra tik grupelės žmonių pomėgis.
Tai patvirtina ir kelionių organizatoriai. 2018 m. L.Burnison įkūrė savo kelionių bendrovę, kurios pagrindinė veikla – kelionių maršrutai be alkoholio: „Nuotykių kelionės taip pakeitė mano gyvenimą ir buvo neatsiejama mano pačios pokyčių, prasidėjusių nuo sprendimo likti blaivia, kad jaučiau pareigą pasidalyti tuo su kitais.“
Bendrovės „Gallup“ duomenimis, tik 42 proc. tūkstantmečio kartos atstovų teigia geriantys alkoholį. Z kartos atstovų skaičius dar mažesnis – reguliariai alkoholinius gėrimus vartoja tik 21 proc. Būtent jiems ir skirtos „sausos kelionės“ (angl. dry tripping).
Internetinė kelionių agentūra „Hotels.com“ prognozuoja, kad 2024 m. ir vėliau „sausos kelionės“ taps svarbia atostogautojų tendencija.
Keliautojai vengs veiklos, kurios metu daugiausia dėmesio skiriama alkoholiui, pavyzdžiui, viešnagių po užeigas, ir ieškos nakvynės vietų bei restoranų, kuriuose siūlomi išradingi nealkoholiniai gėrimai.
Keliautojai, kurie nevartoja alkoholinių gėrimų, supranta, kad nebereikia tenkintis vandeniu ar gazuotais gėrimais.
„Expedia Group“ prekės ženklų užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 50 proc. keliautojų teigia, jog jiems būtų įdomu apsistoti viešbutyje, kuriame siūlomi lengvai prieinami nealkoholiniai gėrimai, pavyzdžiui, kokteiliai be svaigalų ar nealkoholinis alus.
Akivaizdu, kad pasaulinis perėjimas prie nealkoholinių gėrimų pasirinkimo galimybių nėra tik praeinanti tendencija, bet įgauna vis didesnį pagreitį visame pasaulyje.
„Ką tik grįžome iš atostogų Dominikos Respublikoje, kur šventėme mano mamos 85-ąjį gimtadienį, – sako JAV maisto tinklaraštininkė Adriana Copaceanu iš „Recipe Idea Shop“. – Rezervavome vietas restorane ir užsisakėme nealkoholinių kokteilių „Mojitos“, „Mango Tangos“ ir „Pina Coladas“, nes negeriame alkoholio. Labai smagu, kad galėjome švęsti ir jaustis ypatingi be alkoholinių gėrimų.“
Kodėl vis daugiau žmonių renkasi blaivias keliones?
„Expedia“ tyrimas taip pat atskleidė, kad kas ketvirtas keliautojas nurodė, jog pagrindinė priežastis, dėl kurios atostogų metu mažiau vartoja alkoholio, yra noras kontroliuoti situaciją. Jie taip pat siekia pagerinti savo emocinę ir fizinę savijautą.
„Kai žmonės išvyksta atostogų, po jų jie nori grįžti sveiki ir pailsėję“, – sako „Kantar" ateities prognozių specialistė Rhiannon Jones.
„Dabar aš užsisakau tik nealkoholinius kokteilius, nes jau kurį laiką negeriu alkoholio. Niekada nesijaučiu gerai išgėrusi, todėl dabar išties mėgaujuosi buvimu su draugais. Tai man suteikia galimybę būti kartu su visais, o vėliau nejausti sveikatos pokyčių, pvz., pagirių“, – apie gerą savijautą nevartojant alkoholio per atostogas sako švarios mitybos guru Tiffany McCauley iš „The Gracious Pantry“.
Vokietija yra pirmaujanti nealkoholinių gėrimų gamintoja
Turizme jau pastebimus pokyčius greit pamatė ir gėrimus gaminančios įmonės. Pvz., Vokietija ir iki šiol buvo viena iš daugiausia alaus pagaminančių Europos valstybių, tačiau dabar ji sulaukia naujų klientų, nes didina nealkoholinio alaus gamybos kiekius.
Aludarių pavyzdžiu seka ir vyndariai. Vokietijos vynuogininkai jau gamina vynus be alkoholio, o tokios alaus daryklos kaip „Alpirsbacher Klosterbraeu“ eksportuoja nealkoholinį alų į daugiau nei dešimtį pasaulio šalių.
Neabejojama, kad atsiras naujų produktų linijų, o blaivaus turizmo tendencija klestės. Tai lems Z kartos įpročiai, tarp kurių blaivus gyvenimo būdas yra labai svarbus.