Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Avialinijų darbuotojai atskleidė 14 paslapčių, kurios tikrai nustebintų keleivius

Kaip sulaukti malonesnio skrydžių palydovų dėmesio? Ko tikrai nedaryti, kad nebūtumėte išmestas? Ir ko geriau nedaryti dėl jūsų pačių sveikatos? Kas geriau gali atsakyti į šiuos klausimus, jeigu ne avialinijose dirbantys žmonės.
Skrydis
Skrydis / 123RF.com nuotr.

„Business Insider“ apklausė daugiau nei 80 avialinijų darbuotojų, tarp jų – skrydžių palydovų, bilietų pardavinėtojų, oro uostų darbuotojų, taip iš išanalizavo internetinius forumus. Ir štai – 14 dalykų, kurių tikriausiai nežinojote:

1. Fiziškai neįmanoma atidaryti durų skrydžio metu – nors jei bandysite, pasigailėsite

Lėktuvui pakilus į orą atidaryti jo lauko durų tiesiog neįmanoma. Tačiau jeigu net bandysite tą padaryti, susilauksite nemalonumų. Paprastai tokie keleiviai yra sutramdomi, o vos lėktuvui nusileidus jie atiduodami į pareigūnų rankas. Gali būti net taip, kad lakūnas nuspręs avariniu būdu nutupdyti lėktuvą – kad tik sumaištį kėlęs keleivis greičiau paliktų orlaivį.

2. Lėktuvai toli gražu nėra tokie švarūs, kaip jums atrodo

Mikrobiologai jau anksčiau yra nustatę, kad mažiausiai higieniškas paviršius lėktuve yra atlenkiamas staliukas. Anot skrydžių palydovų, jie dažnai mato, kaip keleiviai ant jų net keičia savo kūdikių sauskelnes. Ir tikrai ne kiekvienas staliukas yra kruopščiai nuvalomas tarp skrydžių.

123rf.com nuotr. / Lėktuve su vaiku
123rf.com nuotr. / Lėktuve su vaiku

Be to, juk kiekvienam staliukui nuvalyti nėra naudojama atskira šluostė. Patys pagalvokite – pirmąją eilę pradėjus valyti nauja šluoste, pasiekus 35-ąją ji jau bus surinkusi nemažai mikrobų...

Primygtinai patariama ir geriau nenusiauti batų lėktuve. Ne vien dėl to, kad tai erzins kitus keleivius, bet ir dėl jūsų pačių higienos. „Kai einate į tualetą basomis ir įminate į vandenį, žinokite – tai ne vanduo“, – sako viena palydovė.

3. Į saloną galite pasiimti elektroninę cigaretę, bet „Samsung Galaxy Note 7“ – ne

Keletas elektroninių įtaisų, kurie turi tikimybę sprogti, pastaraisiais metais yra uždrausti lėktuvo salone. Pavyzdžiui, „Delta Air Lines“ skrydis buvo atidėtas, nes salone užsidegė keleivio elektroninė cigaretė.

Tačiau nors ličio jonų baterijos gali užsidegti, jeigu yra pažeistos, elektroninės cigaretės salone nėra uždraustos – tik svarbu jų nenaudoti.

Kitaip yra su liūdnai pagarsėjusiu „Samsung Galaxy Note 7“. JAV Transporto departamentas griežtai uždraudė turėti šiuos įrenginius bet kokiame oro transporte – tiek skrendant JAV, tiek į ar iš šalies.

4. Geriau venkite vandens

Patys oro linijų darbuotojai lėktuvuose nenaudoja orlaivio vandens. „Palydovai negers net karšto vandens lėktuve. Jie negers kavos, negers arbatos“, – atskleidė vienas skrydžių palydovas.

JAV aplinkos apsaugos agentūra yra nustačiusi, kad vienas iš aštuonių lėktuvų neatitinka vandens saugumo reikalavimų, o 15-oje proc. patikrintų vandens sistemų buvo rasta kenksmingų bakterijų.

5. Palydovams nemokama tol, kol lėktuvas nepakyla

Skrydžių palydovai „Business Insider“ atskleidė, kad į darbo valandas neįskaičiuojamas laikas, kai keleiviai yra išlaipinami ar įlaipinami. „Todėl, pavyzdžiui, tavo darbo diena gali būti 12 valandų, bet iš tiesų tau bus sumokėta tik už 6“, – sakė vienas darbuotojas.

123rf.com nuotr. / Skrydžio įgula
123rf.com nuotr. / Skrydžio įgula

Pradedančiųjų palydovų alga taip pat yra nedidelė. 20 metų šį darbą dirbanti Madeleine Doyle pasakojo, kad kurį laiką jos alga buvo tokia maža, kad ji net galėjo prašyti paramos iš valdžios. „Naujokai dabar gyvena tragiškai skurdžiai ir gyvena 24 viename bute“, – sakė ji.

JAV skrydžių palydovų profsąjungos taip pat negina tų savo narių, kurie susižeidžia mėgindami įkelti lagaminą į virš kėdžių esantį bagažo skyrių. Todėl nevertėtų tikėtis, kad jie rizikuos savo sveikata dėl jūsų.

6. Didesnė tikimybė laiku išskristi – rytais

Patirtis diktuoja taisyklę – kuo vėlesniu dienos metu skrendate, tuo didesnė tikimybė, kad skrydis gali vėluoti. Tai nebūtinai bus dėl jūsų skrydžio kaltės – jeigu kažkuris orlaivis anksčiau susidūrė su problemomis, jis gali sujaukti po jo skrendančiųjų grafiką.

7. Skrydžių palydovai gali paprašyti atidengti langą be jokios priežasties

Palydovai ne be reikalo prašo atidengti langus orlaiviui kylant arba leidžiantis – jie to paties gali pareikalauti bet kuriuo skrydžio metu. Tai yra be galo svarbu, nes palydovai nenumatytu atveju privalo greitai įvertinti už lango esančią situaciją – galbūt ten yra ugnis, vanduo ar pan. Nelaimės atveju net kelios sekundės gali turėti lemtingų pasekmių.

123RF.com nuotr. / Lėktuve
123RF.com nuotr. / Lėktuve

8. Užsiregistravimas paskutinėmis minutėmis gali turėti pliusų

Jeigu atiduodate lagaminą į bagažą ir norite atskridęs sulaukti jo vienas pirmųjų, galbūt verta registruotis vėliau. Thomas Lo Sciuto „Quora“ svetainėje aiškina, kad lagaminai visuomet pirmiausiai kraunami į vežimėlių pradžią, nes kitaip nebūtų užtikrinamas stabilumas važiuojant. Tad jeigu lagaminą atiduodate paskutinis, jis atsidurs paskutiniame vežimėlyje, bus vienas paskutiniųjų įkrautas į orlaivį ir vienas pirmųjų iškrautas, kai bus pasiektas tikslas.

9. Negalite gerti savo alkoholio salone

„Kai kurie žmonės nusiperka mažyčių alkoholio buteliukų ir juos pasiima į lėktuvą, – pasakoja 13 metų palydove dirbanti Annette Long. – Mes visuomet žinome jus. Mes visuomet randame alkoholį.“

Kodėl keleiviams neleidžiama gerti savo įsinešto alkoholio? Nes palydovai turi žinoti, kiek jūs išgeriate – tam, kad jūs nepadaugintumėte. Kuo anksčiau ir kuo ilgiau skrendate, tuo labiau alkoholis veikia smegenis.

10. Evakuacijos čiuožyklos išskleidimas gali kainuoti dešimtis tūkstančių dolerių

2014 m. „China Eastern Airlines“ keleivis, paskui teisinęsis noru greičiau išlipti iš lėktuvo, oro uoste išskleidė evakuacijos čiuožyklą. Toks jo veiksmas lėmė, kad orlaivis paskui vėlavo dvi valandas, o nuostoliai atsiėjo 16 tūkst. JAV dolerių.

Praėjusiais metais „United Airlines“ palydovė taip pasielgė – avialinijoms vien nesugadintos čiuožyklos sulankstymas atgal kainavo 6–12 tūkst. JAV dolerių.

123RF.com nuotr. / Lėktuvas
123RF.com nuotr. / Lėktuvas

11. Jums gali tekti skristi šalia negyvo žmogaus

A.Long teigimu, niekas oficialiai nemiršta skrydžio metu. „Mes tiesiog nepaskelbiame, kad jis mirė“, – sakė ji. Tai padaroma orlaiviui tik nusileidus.

Ji pati sako nebuvusi tokioje situacijoje, tačiau jeigu skrydžio metu keleivis miršta, jis tikriausiai liktų sėdėti savo vietoje. „Greičiausiai aš uždengčiau mirusį žmogų, kad kiti jo nematytų. Reikia išlaikyti pagarbą mirusiajam – pasistengti, kad į jį niekas nespoksotų“, – sakė ji.

Jeigu skrydžio metu keleivis miršta, jis tikriausiai liktų sėdėti savo vietoje.

Panašu, kad nėra nepajudinamų taisyklų, kaip elgtis tokiais atvejais. Tarptautinė oro transporto asociacija pataria mirusį žmogų perkelti į tą orlaivio vietą, kur aplink sėdėtų mažiau keleivių. Jeigu tai nėra įmanoma, jį galima pernešti į praėjimo taką ar į verslo klasę. Jeigu tokios galimybės nėra, mirusysis tikriausiai būtų paliktas jo vietoje.

12. Kai kuriuose lėktuvuose tebegalioja aprangos kodas

„Business Insider“ rašo, kad kai kuriose amerikiečių avialinijose – „United“, „American“, „Delta“ – kreipiamas dėmesys į keleivių aprangą. Pavyzdžiui, privalu avėti batus, būti „tinkamai apsirengus“, nedėvėti drabužių, kurie gali sukelti nepatogumų kitiems arba juos įžeisti.

Jeigu viliatės nemokamai išpešti vietą verslo klasėje, svarbu ne tik tai, kaip dažnai skraidote tomis oro linijomis. Tikrai vertėtų ir atrodyti tvarkingai bei pasitempus.

13. Kai kurie palydovai gali prieš keleivius panaudoti elektroimpulsinį prietaisą

Neseniai „Korean Air“ suteikė daugiau teisių skrydžių palydovams panaudoti elektroimpulsinį prietaisą orlaivio salonuose. Avialinijos aiškino, kad taip būtų greičiau ir efektyviau susitvarkoma su smurtiniais išpuoliais ir trikdžiais.

Anksčiau galiojusi politika tokius prietaisus naudoti leido tik tuomet, kai kyla grėsmė kitų keleivių ar įgulos gyvybėms arba paties skrydžio saugumui.

14. Geresnis aptarnavimas – lėktuvo gale

4 metus skrydžio palydove dirbanti Annie Kingston rašė „Oyster“, kad palydovai mieliau aptarnauja keleivius, sėdinčius lėktuvo gale. Priežastis paprasta – jeigu per visą lėktuvą nešite kažką papildomai vienam keleiviui (ausines, pagalvę ir pan.), viso salono keleiviai pamatę gali to paties panorėti. O ne visada šių dalykų turima pakankamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos