Beprotiškas paskraidymas naikintuvu – keleivis netyčia katapultavosi

Įsivaizduokite – visą gyvenimą dirbate vienoje gynybos sektoriaus įmonėje. Galiausiai ateina laikas išeiti į pensiją, ir buvę bendradarbiai sugalvoja jums staigmeną. Tik ta staigmena yra tokia, kokios jūs niekada nenorėjote, – pasiskraidymas naikintuvu. Ir tai – tik dalis problemų, kokias patyrė 64-erių prancūzų civilis.
„Dassault Rafale B“ naikintuvas
„Dassault Rafale B“ naikintuvas / „Wikimedia Commons“ nuotr.

Tas į pensiją išsiruošęs civilis, beje, niekada nenorėjo skraidyti naikintuvu. Jis bijojo ir greičio, ir aukščio. Net kelionių įprastais keleiviniais lėktuvais šis vyras nemėgo. Tačiau jo bendradarbiai kartojo, kad trumpas pramoginis skrydis antrojoje „Dassault Rafale B“ sėdynėje jam bus smagus prisiminimas.

64 metų vyras turėjo apsilankyti pas gydytoją, kad šis patvirtintų, jog tokia pramoga apskritai yra saugi. Tačiau jis lankėsi tą pačią dieną, iki skrydžio likus vos kelioms valandoms. Gydytojas atsainiai patvirtino, kad skrydis jam nepakenks, bet reikėtų vengti neigiamų apkrovų (kokios patiriamos lėktuvui smingant žemyn). Taigi, atėjo laikas sėsti į antrojo piloto sėdynę tame nelemtame naikintuve.

Visu savo gyvenimu abejojantis pramogautojas gavo specialų kostiumą, kurį apsivilko neteisingai, ir deguonies kaukę, kuri buvo prisegta per laisvai. Dar lipdamas į naikintuvą vyras stipriai bijojo – jo širdies ritmas pakilo iki 140 dūžių per minutę. Tačiau kelio atgal nebuvo. Taigi, turistas buvo per laisvai prisegtas saugos diržais, ir nelaimingas skrydis prasidėjo.

Netinkamai kombinezoną apsivilkęs, laisvai deguonies kaukę ir šalmą dėvintis bei prastai prie sėdynės prisegtas vyras visas drebėjo. Nors visą gyvenimą dirbo gynybos sektoriuje, 64 metų žmogus buvo civilis. Be to, niekas jam apie skrydį nieko ir nepapasakojo. Puikus receptas prancūziškai nelaimei.

„Dassault Rafale B“ šovė viršų – naikintuve esantys žmonės patyrė 3,7 G apkrovas. O tada pilotas staiga išlygino orlaivį, ir nelaimingas būsimas pensininkas patyrė neigiamą apkrovą. Tą akimirką vyrui pasirodė, kad jis išskris iš sėdynės, todėl jis griebė pirmą po ranka pasitaikiusią rankeną. Ir katapultavosi – adieu.

„Rafale B“ turi „Martin-Baker MK16“ katapultuojamų sėdynių sistemą. Iššovus vienai turėtų iššauti ir kita. Tačiau piloto sėdynė liko vietoje. Ir gerai – pilotas sugebėjo nutupdyti naikintuvą ir nuo jo pabėgti. Prie to nelemto „Rafale B“ žmonės nesiartino nei per prancūziško batono ilgį, mat buvo baiminamasi, kad piloto sėdynė persigalvos ir iššaus. Naikintuvas buvo apžiūrėtas tik po 24 valandų.

Tačiau sugrįžkime prie savo herojaus ore. Patyręs gerokai daugiau apkrovų, nei būtų norėjęs, vyras atsisveikino ir su šalmu – jis nuskrido šalin pats, nusinešdamas ir deguonies kaukę. Vyras tikriausiai mintyse ne kartą bandė sugrįžti į laikus, kai dar buvo ant žemės. Tačiau sėdynė atliko savo darbą – parašiutas išsiskleidė, ir turistas patyrė tik menkų sužalojimų. Apie tas netinkamai apsivilktas specialias kelnes daugiau nekalbėsime.

Dabar Prancūzijos institucijos vykdys tyrimus. Kažkas bus nubaustas. Taip pat bus tiriami ir tie katapultavimosi mechanizmai: kodėl neiššovė antroji sėdynė? Tai išėjo į gerą, bet kitokiose aplinkybėse būtų gerai, kad veiktų abi sėdynės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų