Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Birželį duris užvers legendinis Berlyno Tėgelio oro uostas

Ankštas, tačiau labai patogus pagrindinis Berlyno Tėgelio tarptautinis oro uostas birželio 15 dieną bus uždarytas dėl koronaviruso pandemijos ir mažai tikėtina, kad kada nors vėl atvers duris, trečiadienį pranešė Berlyno savivaldybė.
Berlyno Tėgelio oro uostas
Berlyno Tėgelio oro uostas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Berlynas Oro uostas

Kadangi netoli Vokietijos sostinės spalį bus atidarytas naujas oro uostas – beveik dešimtmetį vėliau, nei planuota – regioninius oro uostus valdantis konsorciumas balsavo už Tėgelio oro uosto uždarymą dviem mėnesiams dėl sumenkusios paklausos pandemijos metu.

„Laikinai stabdome veiklą, pasilikdami galimybę prireikus ją atnaujinti. Ar tai įvyks, negalime pasakyti“. – naujienų agentūrai AFP teigė Berlyno savivaldybės atstovė spaudai Eva Henkel.

Pareigūnai anksčiau buvo išreiškę abejonių, ar po birželio vidurio iš gyventojų ir turistų mėgiamo šešiakampio formos oro uosto, įsikūrusio patogioje vietoje netoli sostinės centro, dar bus vykdomi skrydžiai.

Naujasis tarptautinis Berlyno oro uostas, vadinamas BER, turėtų būti atidarytas 2020 metų spalio 31 dieną. Oro uostas turėjo pradėti veikti gerokai anksčiau, tačiau teko spręsti struktūrines ir su korupcija susijusias problemas.

Oro uostas buvo suplanuotas 1990 metais, statybos pradėtos 2006-aisiais.

Tėgelio oro uostą buvo planuojama uždaryti lapkritį, tačiau pražūtingas koronaviruso poveikis kelionėms sumažino jo paslaugų poreikį.

Iš pradžių buvo planuota atidaryti oro uostą 2011 metais, tačiau data ne kartą buvo nukelta dėl iškilusių problemų, įskaitant priešgaisrinės saugos problemas.

Naujasis oro uostas pakeis du esamus Berlyno oro uostus – Tėgelio ir Šionefeldo.

Tėgelio oro uostą buvo planuojama uždaryti lapkritį, tačiau pražūtingas koronaviruso poveikis kelionėms sumažino jo paslaugų poreikį.

„Nėra abejonių, kad nebepavyks pasiekti ankstesnių keleivių srautų“, – pažymėjo E.Henkel ir pridūrė, kad bet koks sprendimas atnaujinti oro uosto veiklą bus priimamas remiantis duomenimis apie skrydžių paklausą.

Šiuo metu per Šionefeldo ir Tėgelio oro uostus per parą keliauja vos 2 tūkst. keleivių, tuo tarpu prieš pandemiją šis skaičius siekė 100 tūkst., rašo dienraštis „Tagesspiegel“.

Oro uosto operatorės BER „Flughafen Berlin Brandenburg“ (FBB) generalinis direktorius Engelbertas Luetke-Daldrupas kiek anksčiau šį mėnesį teigė, kad būtų galima vėl atidaryti Tėgelio oro uostą, jei dienos keleivių skaičius pasiektų 50 000.

„Tačiau atvirai kalbant, nemanau, kad per artimiausius kelis mėnesius keleivių srautai pasieks 50 000 keliautojų [per parą]“, – pažymėjo jis.

Pastaraisiais metais Berlynui populiarėjant tarp turistų, Tėgelio pagrindiniai ir laikinieji terminalai būdavo dažnai perpildyti.

Vokiečių darbininkai, kartu su sąjungininkėmis JAV ir Prancūzija, pastatė Tėgelio oro uostą Berlyno šiaurės vakaruose vos per 90 dienų per sovietų blokadą 1948–1949 metais.

Per Tėgelio bei iki karo pastatytą Tempelhofo oro uostus Vakarų Berlynas buvo aprūpinamas maistu ir kitais būtiniausiais reikmenimis.

2008 metais uždaryto Tempelhofo oro uosto vietoje buvo įkurtas visuomeninis parkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento