„Boeing 737 MAX“ programinės įrangos atnaujinimas jau parengtas

Beveik 190 gyvybių pernai spalį nusinešusią Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvo „Boeing 737 MAX 8“ katastrofą galbūt lėmusios programinės įrangos naujinys jau yra parengtas, savaitgalį pranešė šaltiniai orlaivių gamybos pramonėje.
Boeing 777 ir 787 Widebody Jets
Boeing 777 ir 787 Widebody Jets / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Jų duomenimis, JAV orlaivių gamintoja „Boeing“ rengiasi Vašingtono valstijos Rentono mieste, kur yra renkami šio modelio orlaiviai, pristatyti programos pataisą pareigūnams ir Jungtinių Valstijų oro linijų bendrovių „American Airlines“, „Southwest Airlines“ bei „United Airlines“ pilotams.

„Boeing“ jau baigė vykdyti būtinas su MAX modelio orlaiviais susijusias taisomąsias priemones“, – naujienų agentūrai AFP pranešė vienas šaltinis, prašęs neatskleisti jo tapatybės.

Naujinį dar turi patvirtinti Federalinė aviacijos administracija (FAA) – viena iš institucijų, kurios nurodė sustabdyti orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžius, kai vos per penkis mėnesius sudužo du šio modelio lėktuvai. Antroji katastrofa įvyko Etiopijoje kovo 10 dieną.

Pasak šaltinių, „American Airlines“ ir „Southwest Airlines“ pilotai savaitgalį buvo kviečiami išbandyti atnaujintą programinę įrangą skrydžių treniruokliuose.

FAA bendrovei „Boeing“ yra nurodžiusi iki balandžio mėnesio patobulinti šią itin svarbią apsaugos nuo smukos sistemą.

Po oro linijų bendrovių „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ orlaivių katastrofų, per kurias žuvo iš viso 346 žmonės, kilo rimtų abejonių dėl modelio „Boeing 737 MAX 8“ saugos sertifikavimo.

Tyrėjai yra sutelkę dėmesį į vadinamąją manevravimo charakteristikų papildymo sistemą (angl. MCAS), kurios paskirtis yra nukreipti lėktuvo priekį žemyn, jeigu jam gresia smuka.

„United Airlines“ atstovas spaudai patvirtino, jog keturiolika „Boeing 737 MAX 9“ modelio orlaivių savo parke turinčios bendrovės pilotai dalyvavo mokymuose.

Vartotojų apsauga

„Southwest Airlines“ atstovė spaudai pranešė, jog bendrovės ir jos pilotų profsąjungos SWAPA „techninės pilotų bei mokymo grupių specialistai išvyko į „Boeing“ centrą, kad susipažintų su dokumentais ir išmoktų valdyti pakeistą „Boeing 737“ greičio balansavimo sistemą“.

„Southwest Airlines“ turi bene didžiausią orlaivių „Boeing 737 MAX 8“ parką, kuriame yra 34 šio modelio lėktuvai.

Be programinės įrangos naujinių, „Boeing“ taip pat baigė atnaujinti instrukcijas ir pilotų mokymo vadovą.

„Bendradarbiavome su visais „Boeing 737 MAX“ operatoriais ir toliau planuojame susitikimus, kad galėtume pasidalyti informacija apie mūsų planus dėl orlaivių „Boeing 737 MAX“ parko palaikymo“, – pažymėjo „Boeing“ atstovė spaudai, atsisakiusi nurodyti, kada bus įgyvendinti pakeitimai.

Jungtinių Valstijų ir Etiopijos institucijos pareiškė, jog šį mėnesį vykusį skrydį ET302 vykdžiusio „Ethiopian Airlines“ orlaivio avarija netoli Adis Abebos ir pernai įvykusi „Lion Air“ orlaivio katastrofa „turi panašumų“.

Sudužus „Ethiopian Airlines“ orlaiviui, „Boeing 737 MAX“ skrydžiai buvo sustabdyti visame pasaulyje.

Jungtinių Valstijų transporto departamentas šiuo metu atlieka tyrimą, siekdamas nustatyti, kaip „Boeing“ ir FAA vykdė orlaivio pateikimo į rinką procedūrą ir kaip, be kita ko, buvo patvirtinta jo apsaugos nuo smukos sistema.

Jungtinių Valstijų vartotojų teisių apsaugos aktyvistas Ralphas Naderas, kurio giminaitis žuvo per katastrofą Etiopijoje, penktadienį paragino įkurti keleivių teisių gynimo organizaciją.

„Šioje šalyje tikrai reikalinga didelė aviacijos vartotojų apsaugos organizacija“, – pareiškė R.Naderas, kuris 2000-aisiais kaip nepriklausomas kandidatas varžėsi dėl prezidento posto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis