Andre Viljoenas, buvęs komercinių oro linijų pilotas ir komponentų tiekimo įmonės „Artemis Aerospace“ logistikos vadybininkas, apie skrydžių saugą žino ne vieną ir ne du dalykus.
Jis paaiškino, kodėl ateityje keleiviai gali sau leisti būti šiek tiek ramesni dėl kelionių lėktuvu, ir paneigė keletą labiausiai paplitusių mitų.
Dėl turbulencijos lėktuvas gali sudužti – netiesa
Turbulencija yra įprastas reiškinys keliaujant lėktuvu, su kuriuo kada nors susiduria kiekvienas pilotas ir keleivis.
Nors turbulencija gali kelti nerimą, o kartais ir būti labai nemaloni, mažai tikėtina, kad dėl jos orlaivis suduš.
Lėktuvai suprojektuoti taip, kad atlaikytų sudėtingas sąlygas, įskaitant stiprų vėją ir žaibų smūgius.
Labiausiai tikėtina, kad orlaivio turbulencijos atveju keleiviai patiria nedidelius sužalojimus, nes incidento metu nebuvo prisisegę saugos diržų arba nesėdėjo savo vietoje. Kad to išvengtumėte, keleiviams rekomenduojama sėdint prisisegti saugos diržu.
Jei sugenda variklis, lėktuvas sudūžta – netiesa
Nė vienas keleivis nenori išgirsti žinios, kad sugedo variklis. Tačiau dauguma komercinių oro linijų bendrovių naudoja dviejų variklių lėktuvus, kurie suprojektuoti taip, kad galėtų saugiai kilti, skristi ir leistis naudodami vieną variklį.
Jei variklis sugestų, galite būti tikri, kad visi pilotai yra išsamiai ir reguliariai mokomi, kaip elgtis tokioje situacijoje, ir nedelsdami grįžta į artimiausią oro uostą.
Skrydžio metu gali būti atidarytos durys – netiesa
Atidaryti orlaivio durų skrydžio viduryje tiesiog neįmanoma. Taip yra todėl, kad orlaivio kabinoje yra tam tikras slėgis.
Įprastiniame kreiseriniame aukštyje kiekvieną kvadratinį durų centimetrą spaudžia iki 3,5 kg slėgis. Iš viso tai sudaro daugiau nei 500 kg.