„Mūsų sėkmę Baltijos šalių rinkoje lėmė 30-ies metų tarptautinė patirtis bei kompleksinė strategija, kurią sukūrėme ir įgyvendinome per pastaruosius dvejus metus. Per šį trumpą laikotarpį išsiplėtėme nuo vienos krypties iki dešimt, įtraukiant tik tas kryptis, kuriose turime patikimus partnerius. Taip demonstravome savo veržlumą ir gebėjimą prisitaikyti prie mus visus paveikusių pasaulinių įvykių – pandemijos, energetinės krizės ir karo Ukrainoje“, – sako Olga Belova, „Coral Travel“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims.
Egzotika alsuojanti „Coral Travel“ šventė buvo paminėta partnerių draugijoje, Vilniaus senamiestyje įsikūrusiame „Spritz Summer Garden“. Šventę organizavo „Coral Travel“ bičiulis, kokybiškas keliones besirenkantis komunikacijos specialistas bei nuomonės formuotojas Saugirdas Vaitulionis. Buvo pakviesti didžiausių Lietuvos agentūrų vadovai bei agentai, tarp kurių ir kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas-Makalius bei Lietuvos turizmo rūmų vadovė Žydrė Gavelienė. Vakarą papuošė atlikėja Gabija Li ir ypatingai jautri padėka už bendradarbiavimą nuo generalinio direktoriaus Baltijos šalims Ese Kesen.
Lietuvoje stumdosi su lyderiais
„Trys sezonai rinkoje gali pasirodyti trumpas laiko tarpas, tačiau už mūsų nugaros – trijų dešimtmečių patirtis. Teikti kokybišką produktą ir turėti patikimus partnerius – būtent tai mums leido užimti tvirtą poziciją tarp patyrusių rinkos senbuvių ir įveikti pasaulines krizes, kurių numatyti – neįmanoma“, – O. Belova pabrėžia reikšmingą „Coral Travel“ augimą.
Turizmo ekspertė taip pat pažymėjo, kad vienas iš didžiausių „Coral Travel“ iššūkių buvo žengti į rinką, kurioje jau daugiau nei du dešimtmečius dominuoja du pagrindiniai kelionių organizatoriai.
„Mūsų požiūris buvo ir išlieka tokiu: pasiūlyti tai, ko negali konkurentai. Pavyzdžiui, skrydžiai verslo klase su visame pasaulyje pripažintomis „Turkish Airlines“ (ekstra bagažas, kokybiškas maitinimas, patogūs skrydžių laikai). Tokiu būdu galime patenkinti skirtingus klientų poreikius, tad šį lankstumą ir į klientus orientuotą požiūrį jau įvertino keliavusieji su mumis“, – pažymėjo ji.
O. Belovos teigimu, bendrovės strategija glaudžiai bendradarbiauti su kelionių agentūromis, kurios išlieka pagrindiniu pardavimo kanalu, pasiteisino ir leido tvirtai įsikibti rinkoje. Todėl planuose – dar labiau plėsti kelionių kryptis žiemos sezonui, investuoti į internetinės svetainės plėtojimą.
„Vos per dvejus metus mums pavyko savo paslaugomis išsiskirti iš konkurentų, sukurti tvirtą ryšį su agentūromis ir auginti savo raumenis. Pradėję partnerystę su vienomis oro linijomis, dabar galime skrydžius pasiūlyti jau keturiomis skirtingomis linijomis. Būtent industrijos ekspertiškumas bei gebėjimas prisitaikyti prie nuolatos besikeičiančio kliento poreikio paskatino mūsų augimą“, – sako „Coral Travel“ atstovė.
Susidūrė su iššūkiais
Pasak Olgos Belovos, pirmieji dveji metai nepašykštėjo didelių išbandymų. „Nors mūsų atėjimas į rinką ir sutapo su laisvėjančiais pasaulinės pandemijos ribojimais, tačiau jos padarinius jaučiame iki šiol. Be to, karas Ukrainoje ir energetikos krizė sukėlė neapibrėžtumą, tad keliautojų įpročiai nuolatos kito“, – pripažįsta O. Belova.
Kitas svarbus iššūkis, su kuriuo turizmo ekspertė sako susidūrusi šiais metais, yra visame pasaulyje juntami ekonominiai pokyčiai. Griežtėjantys finansiniai suvaržymai, pasireiškę drastišku paskolų palūkanų normų didėjimu ir gerokai išaugusiomis maisto ir paslaugų kainomis, neišvengiamai paveikė kelionių paveikslą.
„Ši situacija, kartu su milžiniškomis sąskaitomis už elektrą ir kalbomis apie artėjančią arba besitraukiančią recesiją, paskatino pastebimus keliautojų įpročių pokyčius. Vietoj kelių kelionių per metus daugelis renkasi vienas, dažniausiai vasaros, atostogas. Dar vienas turbulencijos šaltinis šiais metais – konkurentų Baltijos šalyse padvigubėjo, o keliaujančiųjų – ne“, – įvardina „Coral Travel“ rinkodaros vadovė.
Kalbėdama apie kelionių įpročių pokyčius, O. Belova pripažįsta, jog po pandemijos kilęs kelionių šėlsmas kiek nurimo, o keliautojai tapo išrankesni, linkę išleisti daugiau, ieško papildomų paslaugų.
„Antri metai stebime, jog keliautojai linkę rinktis geresnės kokybės, brangesnius viešbučius ir paslaugas, tad vis labiau vertinama aukščiausios kokybės patirtis. Ši tendencija rodo, kad gyventojai yra linkę daugiau investuoti į savo atostogų patirtį. Jei pageidaujamas viešbutis užimtas, daugelis keliautojų yra pakankamai lankstūs, jog pakeistų pačią kelionės datą. Šis elgesio pokytis verčia turizmo sritį prisitaikyti ir teikti vis labiau personalizuotas, į kokybę orientuotas kelionių patirtis“, – išskiria turizmo atstovė.
Išlaikyti kokybę ir sutelkti dėmesį į ateitį
Norint įveikti sudėtingą kelionių organizavimo ir pardavimo dinamiką, Olga Belova svarsto, jog privalu rasti pusiausvyrą tarp internetinių kanalų panaudojimo ir kelionių agentų patirties kuriant specialiai pritaikytus pasiūlymus.
„Skaitmeniniame amžiuje sparčiai populiarėjant apsipirkimui internetu, vartotojai vis geriau išmano, kaip užsisakyti keliones patiems, todėl keičiasi kelionių sektoriuje naudojami pardavimo kanalai. Fizinių biurų aktualumas mažėja, o pagrindinis dėmesys krypsta į e. prekybos platformų kūrimą, ir tai yra permaina, kurią aktyviai priima „Coral Travel“, – teigia rinkodaros vadovė Baltijos šalims.
Tačiau esą kelionių agentų, „Coral Travel“ pagrindinio pardavimo kanalo, vaidmuo išlieka esminis. Jie sėkmingai prisitaiko prie hibridinio modelio, kuomet konsultavimas, rezervavimas ir mokėjimai yra valdomi internetu, o jų unikalios įžvalgos, situacijos kontrolė bei vartotojų lūkesčių ir poreikių supratimas išlieka nepakeičiami.
„Šiuos elementus, kurie lemia 80 proc. kelionės sėkmės, sudėtinga skaitmenizuoti, todėl šioje srityje dar labiau sustiprėja žmogiškųjų žinių svarba. Daug žadantis dirbtinis intelektas dar tik įgauna pagreitį. Todėl ir toliau vienas iš mūsų prioritetų – glaudus bendradarbiavimas su agentais. Siekiant užtikrinti aukščiausio lygio patirtį daug investuojame į agentų produktų bei krypčių pažinimą“, – pastebi „Coral Travel“ atstovė.
Pasak jos, turizmo atstovai išlieka optimistiški, tačiau kiek atsargiai vertina artėjančius kitus sezonus. Išmoktos pandemijos ir po jos sekusių ekonominių pokyčių pamokos išryškino lankstumo ir gebėjimo prisitaikyti svarbą.
„Neabejojame, kad kelionių įpročiai ir toliau keisis, o tam įtakos turės pasaulio ekonominis ir geopolitinis klimatas bei didėjantis dėmesys tvarioms kelionėms. Vis dėlto manome, kad kelionių teikiamas pažinimo, atsipalaidavimo ir kultūrinės atgaivos poreikis išliks pastovus. Baltijos šalyse jau dabar esame tarp trijų stipriausiųjų, bet ambicijų mums netrūksta ir sustoti neplanuojame“, – sako Olga Belova, „Coral Travel“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims.