Dėl COVID-19 norite atšaukti viešbučio ar „Airbnb“ užsakymą? Nebūtinai bus lengva

Koronavirusui (COVID-19) plintant, o avialinijoms atšaukiant tūkstančius skrydžių į labiausiai užkrato paveiktas šalis, keliautojams kyla klausimas – o ką daryti su užsakytomis nakvynės vietomis? Ar galima susigrąžinti pinigus?
Kelionės planavimas
Kelionės planavimas / 123rf.com nuotr.

Realybė tokia, kad pinigų atgavimas gali būti ir labai paprastas, ir komplikuotas, nes bendrovių taisyklės skiriasi. Geranoriškumas – taip pat.

„Airbnb“

„Airbnb“ būstus nuomojantys šeimininkai gali patys nusistatyti, kokią pinigų grąžinimo politiką jie taiko – ji varijuoja nuo lanksčios iki super griežtos.

Tačiau bendrovė paskelbė naują politiką, susijusią su COVID-19 plitimu. Į lengvinančių aplinkybių politiką įtraukti atvejai, kai dėl koronaviruso keliautojai arba būsto šeimininkai nori atšaukti rezervacijas. Svetainei pripažinus, kad keliautojas vyksta į ar atvyksta iš labiausiai paveiktų regionų, bus automatiškai pasiūlyta atšaukti užsakymą ir susigrąžinti pinigus.

Tiesa, kol kas tai galioja tik Kinijai, Italijai ir Pietų Korėjai. Tačiau net jeigu nevažiuojate į šias šalis, pasinaudoti galimybe nemokamai atšaukti užsakymą gali pavykti. „Airbnb“ nurodo, kad lengvinančios aplinkybės galios ir tais atvejais, jeigu atšaukti kelionę reikia paklūstant valdžios rekomendacijoms arba jeigu transportas yra atšauktas dėl COVID-19. Pinigus atgaus ir visi, kuriems diagnozuotas koronavirusas.

Viešbučiai

Kambarių atšaukimo politika priklauso nuo kiekvieno viešbučio ar tinklo, kuriam jie priklauso. Kai kurie tinklai, pavyzdžiui, „Marriott“ ar „InterContinental“, skelbia leidžiantys nemokamai atšaukti užsakymą tiems, kurie atvyksta ir labiausiai paveiktų teritorijų.

Kiekvienu atveju reikia skaityti savo viešbučio skelbiamą informaciją arba kreiptis dėl savo užsakymo asmeniškai. Feisbuko grupėse ir lietuviai dalijasi įvairiomis patirtimis – vieniems viešbučiai sutiko grąžinti pinigus, kitiems atsakė neigiamai.

Visgi daug viešbučių skelbia, kad atšaukimo politika dėl COVID-19 galioja tik tuo atveju, jeigu kambarys užsakytas tiesiogiai per viešbutį.

„Booking“

Daug keliautojų vis dėlto naudojasi viešbučių užsakymo sistemomis, tokiomis kaip „Booking“ ar „Expedia“. Šiuo atveju reikia kreiptis jau ne į viešbutį, o į pačią svetainę.

„Booking“ kovo 10 d. paskelbė, kad COVID-19 yra laikoma force majeure – nenugalima jėga. Tai reiškia, kad atšaukti užsakymus galima susigrąžinant sumokėtus pinigus. Tačiau ši politika galioja keliaujantiems į/iš Kinijos, Italijos ir Pietų Korėjos.

Vėlgi, ir kiti atvejai gali būti pripažinti kaip suteikiantys teisę susigrąžinti pinigus – pavyzdžiui, kai keliautojas neturi galimybės atvykti ir pan. Pažymima, kad dėl itin išaugusio užklausų skaičiaus, „Booking“ klientams atsakymo gali tekti laukti ilgiau.

Draudimas?

Jeigu turite kelionių draudimą, jis gali padėti, tačiau nebūtinai. Kiekvienu atveju reikia skaityti savo sutarties sąlygas arba kreiptis į įmonę. Standartinis draudimas gali ir negalioti šiuo atveju.

Daugiau apie savo teises žiūrėkite vaizdo įraše:

VIDEO: Koronavirusas: ką turėtų žinoti keliaujantys?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų